Jäinen valtakunta

Kai Meyer
Julkaistu: tammikuu 15, 2010 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Frostfeuer
Tyylit: fantasiahistoriallinen fantasia, nuoret
Avainsanat: 1800-luku

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Tiina Hakala. Sidottu.

Corine-palkinto 2005.

Siellä, minne pimeys ja pohjoinen päättyvät, on lumikuningattaren jäinen valtakunta. Siellä myrskytkin anelevat armoa.

Kaksitoistavuotias Hiiri on orpo poikatyttö ja varas. Hän on asunut koko vaatimattoman elämänsä pietarilaisessa hotelli Aurorassa, jossa hänen työnään on kiillottaa asiakkaiden kenkiä. Hotellin vartija tekee kaikkensa saadakseen Hiiren satimeen.

Kun hotelliin saapuu nuori englantilainen velho ja muita outoja asiakkaita, alkaa vartijan väijyminen tuntua lastenleikiltä. Velho on ryöstänyt lumikuningattarelta jotain, jonka tämä aikoo saada hinnalla millä hyvänsä takaisin. Hiiri joutuu keskellä taistelua, jossa panoksena ei ole vain hotelli Aurora asukkaineen ja Hiiren oma, viheliäinen henkiriepu tai tsaari ja tämän valtakunta. Uhkana on maailmanloppu, jonka ainoastaan Hiiri voi estää. Mutta vain, jos tekee oikean päätöksen.

Kai Meyerin hurja ja kiehtova fantasiaseikkailu vie 1800-luvun Pietariin, lumikuningattaren valtakuntaan.

”Kai Meyer on Saksan suurimpia kirjailijakykyjä.” – Der Spiegel

muokattu 07.03.2016

Hopeanaamio (Magisterium, #4)Kapinalliset (Talon-saaga, #2)Auringonlasku (Soturikissat: Uusi profetia, #6)Puoliksi poissa (Half Bad -trilogia, #3)Kunhan Helen tulee: Kummitustarina

Myrsky10 avatar
Kirjoittanut
Ihan kohtalainen kirja. Mielestäni kirja oli suhteellisen sekava ja tarinaan oli hankala eläytyä. Ihan luettava kirja kuitenkin.
Milzu avatar
2.5
Itse en meinannut jaksaa lukea kirjaa loppuun, enkä päässyt missään vaiheessa juoneen sisälle.
Rauros avatar
Kirjoittanut
Näin Besuni lukevan tätä joten päätin etsiä kirjan hyppysiini! Kirja oli hyvä ja koukuttava! Suosttelen!
Mai00 avatar
Kirjoittanut
Jäinen valtakunta oli hyvä kirja. Se koukutti jo ensi sivuilla ja lopussa teki mieli halkaista sivuja kahtia, jotta saisi lukea ja jännittää vielä lisää. Suosittelen!
haplotus
Uusin jäsen: Mikko Toivanen