Ikuinen rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #2)

Ikuinen rakastaja

J. R. Ward
Julkaistu: huhtikuu 23, 2010 (Basam Shakti)
Alkuperäinen nimi: Lover Eternal
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, jännitys
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Marke Ahonen. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Rhage, jonka sisällä raivoaa hurja peto, on Mustan tikarin veljeskunnan jäsenistä vaarallisin. Hän on paras taistelija ja aina kärkäs toimimaan hetken mielijohteesta, sillä hänen sisällään palaa Kirjurineitsyen langettama ankara kirous.

Mary Luce on kokenut elämässään kovia. Hän joutuu tahtomattaan vampyyrien maailmaan ja tarvitsee Rhagen suojelua. Marylla on oma hengenvaarallinen kirouksensa, eikä hän etsi rakkautta. Hän on menettänyt uskonsa ihmeisiin jo vuosia sitten. Pian Rhage kuitenkin tietää, että hänen on saatava Mary omakseen. Vihollisten uhatessa Mary taistelee vimmaisesti voittaakseen ikuisen elämän yhdessä rakastettunsa kanssa.

J. R. Ward, oikealta nimeltään Jessica Bird, on useasti The New York Timesin ja USA Todayn bestsellerlistojen kärjessä viihtynyt kirjailija, joka asuu Kentuckyn osavaltiossa Yhdysvalloissa aviomiehensä kanssa. Hän on oikeustieteen maisteri ja työskennellyt mm. suuren yliopistollisen sairaalan henkilöstöpäällikkönä. Nykyään Ward toimii täyspäiväisenä kirjailijana.

(muokattu 20.01.2016)

Herätetty rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #3)Varjot (Mustan tikarin veljeskunta, #13)Peto (Mustan tikarin veljeskunta, #14)Varjeltu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #6)Paljastettu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #4)

Q_Black avatar
Rhage kirvoitti moneen kertaan naurut. Erikoinen ja hauska hahmo. Taas täytynee kiittää Wardia siitä, että hän osaa luoda niin erilaisia persoonia. Hienoa myös, että kaikkien sotureiden "naiset" eivät ole pelkkiä hyvän suvun vampyyreja. Rhage on hiukan sellainen poikamainen ja lapsellinen, mutta hän kasvaa henkisesti myös melko paljon kirjassa. Toiseksi paras kirja ehdottomasti.
Angel of Darkness avatar
Tämäkin tuli luettua melkein yhdellä istumalla. Kirja on niin mukaansa tempaava, että haluaa koko ajan tietää mitä tapahtuu seuraavalla sivulla.Aluksi olin hieman pettynyt siitä, että päähenkilönä ei ollutkaan ensimmäisen kirjan Wrath ja Beth, mutta loppujen lopuksi Rhage oli yhtä mielenkiintoinen tyyppi kuin Wrath oli ekassa kirjassa. Loppu puolella kirjaa, en jaksanut enää lukea joka riviä, kohdista jotka kertoivat lessereistä.Ne eivät ole se juttu, joka tempaa ahmimaan kirjaa enemmän ja enemmän. Suossittelen isolla S:llä. Odotan jo innokkaasti seuraavaa.
janki avatar
Tämäkin kirja aivan ehdottoman hyvä! Vaikka jokaisessa kirjassa tuntuu olevan pääosassa se, että joku veljistä löytää elämänsä rakkauden, se ei kuitenkaan ole liian kliseistä ja monesti tulee epäilyksen hetkiä kirjan aikana, että saavatko he lopulta toisiansa. Tämä kirja on juuri hyvä osoitus siitä. Todella hyvä, ei kuitenkaan aivan lempparini mutta silti todella mainio!
rudi92 avatar

Kirja jatkaa sarjaa mallikkaasti. Rhage on juuri niin ihana hahmo, mitä ensimmäisessä osassa kaavailinkin ja Mary on virkistävä muistutus siitä, etteivät kaikki naiset pidä itseään kauniina, vaikka joku mies sanoisikin niin. Hän oli ihanan epävarma, ja pystyin hyvin samaistumaan häneen. Bella ja Zsadist olivat myös ihania, ja pidin siitä, että heistäkin oli juttua kirjassa. Ja Bellan kaappaus oli tosi hyvä juonenkäänne ja aasinsilta seuraavaan kirjaan.

Ikuinen rakastaja oli mielestäni vähän parempi, kuin Pimeyden rakastaja, ja itselläni on suuret odotukset seuraaviin kirjoihin.

Anneliana avatar
Rhage -- voi luoja RHAGE. Okei, okei. Fangirling loppuu NYT. Aaaaivaaaaan ihana kirja kyllä oli! Yhdessä päivässä tämän ahmaisin ja sen jälkeen tuli niin järkyttävän tyhjä olo. Ihan kuin olisin menettänyt parhaan kaverin tai jotain. Rhage plus Mary on yhtä suuri kuin hiton kuumaa kamaa. He sopivat yhtä hyvin yhteen kuin kukaan tai mikään voi vain sopia. Olin vannonut ettei mikään pari tule ottamaan Bethin ja Wrathin paikkaa sydämessäni, mutta kyllähän se minun on pakko ... (lisää)
21 avatar
Vouvou mikä kirja! Oli pakko lukea kaikki kerralla. Musta huumoria, jännitystä, rakkautta ja intohimo. Kirja sai minut itkemään ja nauramaan samaan aikaan. Suosittelen suuresti luettavaksi, mutta ei aivan nuoremmille.
Karajishi avatar
4.5
Toinen osa oli mielestäni huomattavasti ensimmäistä parempi. Aloitin ensin lukemaan kirjaa, mutta sitten juoni ei jotenkin edennyt minnekään ja tapahtumat junnasivat jonkin aikaa paikallaan ja näin ollen lukemiseen tuli noin kuukauden mittainen tauko. Kun kuitenkin yhtenä päivänä junassa aloitin uudelleen lukemaan kirjaa, huomasin ettein voinut laskea kirjaa kädestäni. Näin ollen luin kirjan loppuun parissa päivässä ja rakastuin siihen ikihyviksi, ollen näin hyvin kiitollinen ... (lisää)
Lilli avatar
Tykkäsin enemmän kuin ekasta kirjasta! Ihana tarina! Tosin lessereiden osuudet teki taas mieli skipata, mutta en sitä tehnyt kun taas odotin että nivoutuu vielä lopulta tarinaan. Mutta ei, edelleenkin tuntui että lessereiden osuudet on ihan turhia, eikä tuo tarinaan lisäarvoa. Ehkä seuraavissa osioissa olisi jo jotain mielenkiintoistakin odotettavissa lessereiden puolelta...?
Hiir avatar
Luistava juoninen ja viihdyttävä teos! Rhagen ja Maryn tarina oli kiinnostava ja se sisälti kuumia sekä niitä surullisia hetkiä. Huumoriakin kirjaan oli jonkun verran upotettu. Ainoa asia mikä kirjassa tympäisi oli lesserit ja niiden tekemiset. Koukuttava ja mahtava kirja! Suosittelen!
Ferren avatar
4.5
Uskaltaisin jopa sanoa, että tämä kirja on ensimmäistä parempi. On oikeastaan hyvä, että sarjan jokaisessa kirjassa on pääosassa eri henkilöt. Tutut hahmot ovat kuitenkin taustalla mukana, joten heistä ei onneksi luovuta. Hahmoihin tutustuu ja rakastuu aina uudelleen, kun heidän menneisyyksistään paljastuu yhä enemmän... Juoni on tässä kirjassa myöskin loistava. Rhage on hauska hahmo ja Mary on ihastuttavan peloton ja rohkea nainen. Suhde ehkä taas kehittyi liian nopeasti, ... (lisää)
Fade avatar
Aivan ihana! Ei jättänyt tämäkään kirja kylmäksi, tosin pidin enemmän ensimmäisestä osasta. En tiedä miksi, mutta niin siinä nyt pääsi käymään. Kerronta oli edelleen jouhevaa ja juoni piti hyvin mielenkiinnon yllä. Silti kirjan luettuani, tuli sellainen olo että jotain jäi vielä uupumaan. Mutta voi olla että se johtuu vain siitä, että en lukenut tätä yhdeltä istumalta.. Ei voi tietää. Kuitenkaan en voi estää käsiäni syyhyämästä, sillä haluan saada kolmannen osan näppeihini mahdollisimman nopeasti.
MintFirefly avatar
Luin kirjan päivässä kun en saanut näppejäni irti siitä. Rhage on hauska henkilö ja Mary hieman äidillinen ja vahvatahtoinen. Pidin molemmista enemmän kuin ykkösosan päähenkilöistä. Kiinnyin myös suloiseen Johniin, joka heikosta kunnostaan huolimatta tahtoo huolehtia Maryn turvallisuudesta.En kyllä edelleenkään pidä sarjan Lesser- kohdista, ne ovat vaan niin tylsiä.. Arvasin tavallaan lopun ennalta, mikä harmitti hieman. Mutta silti tämä on aivan mahtava sarja, suosittelen lukemaan!
Fallen angel avatar
Ja jälleen en voinut kuvitellakaan irrottavani otettani tästä kirjasta. Rhage oli ehdottomasti virkistävän hauska hahmo, joka kuitenkin painii isojen ongelmien kanssa. Hän toi ehdottomasti korvaamatonta huumoria kirjaan, joka sai minut naureskelemaan hiljaa itsekseni. Mary taasen oli mukavan erilainen hahmo, joka loikkasi mukaan vampyyrien maailmaan. Vaikka Marysta tuli välillä hänen sairautensa takia heikko kuva, oli hän silti todella vahva ja ajatteli usein järjen kautta. Olin ... (lisää)
Liliales avatar
Ehdottomasti lukemisen arvoinen. Herätti monenlaista tuntemusta ja jälleen luin sen innokkaasti loppuun asti enkä millään halunnut laskea kirjaa alas. Varmasti saatan lukea tämän kuin myös ensimmäisen osan vielä uudelleen. Wharthin ja Rhagen tarinat ovat ehdottomasti suosikkejani ja odotan innolla että seuraava osa on yhtä miellyttää luettavaa! :)
Nemira avatar
Juu tämä osa on mielestäni lukemistani paras tähän mennes (6 viimeisintä luettuna) :))
Chrysanthe avatar
Rhagen tarina on ehdoton suosikkini, mielenkiinnolla odotan muiden tarinoita <3