Verenjanoa Dallasissa (Sookie Stackhouse, #2)

Verenjanoa Dallasissa

Charlaine Harris
Julkaistu: heinäkuu 31, 2010 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: Living Dead in Dallas
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: tv-sarja, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Johanna Vainikainen-Uusitalo. Sidottu.

Sookie Stackhousen elämä Bon Tempsin pikkukaupungissa on kaikkea muuta kuin mutkatonta. Vampyyrin deittailu merkitsee valvottuja öitä ja jatkuvaa verenvähyyttä, ja pahempaa on luvassa: ensin Sookie löytää miespuolisen työkaverinsa murhattuna, sitten hänen kimppuunsa hyökkää metsästä mainadi, jonka viiltämät myrkylliset haavat tietävät varmaa kuolemaa. Sookie pelastuu täpärästi Billin pahamaineisten vampyyriystävien avulla, jotka tarjoutuvat imemään myrkyn pois Sookien verenkierrosta (ja nauttivat joka sekunnista).

Vastapalvelukseksi paikallisten vampyyrien johtaja Eric vaatii Sookieta hyödyntämään telepaatikon kykyjään kadonneen vampyyrin etsimisessä. Niinpä Sookie vetää peruukin päähänsä ja lähtee soluttautumismatkalle Dallasin epäkuolleiden päämajaan. Ei aikaakaan kun hänellä on verenjanoisten vampyyrien lisäksi riesanaan liuta muita yliluonnollisia olentoja ja vampyyrivastaisia fanaatikkoja. Ja jälkimmäiset saattavat olla näistä kaikista vaarallisimpia...

Amerikkalaisen Charlaine Harrisin Sookie Stackhouse -romaanit ovat ilmiö vailla vertaistaan. Pienen piirin suosikista on vajaassa kymmenessä vuodessa tullut maailman luetuimpia kirjasarjoja. HBO:n menestyksekäs True Blood -tv-sarja perustuu Sookie Stackhouse -romaaneihin.

"Verenjanoa Dallasissa on kiivastempoista luettavaa, joka sinkoaa yhdestä hiuksia nostattavasta seikkailusta toiseen." – The Romance Reader

(muokattu 27.01.2016)

Veren imussa (Sookie Stackhouse, #4)Aamunkoi (Houkutus, #4)Veren perintö (Sookie Stackhouse, #6)Samaa verta (Sookie Stackhouse, #10)Bree Tannerin lyhyt elämä

NermiEddlitt avatar
Charlaine Harrisin toinen Sookie Stackhouse(Southern Vampire Mysteries)-kirja on jopa edellistä (Veren voima) kirjaakin jännittävämpi. Sookien elo ihanan vampyyripoikaystävänsä kanssa ei ole aivan niin auvoista, kun Sooki toivoisi. Billin pomo, viidennen alueen kuuma sheriffi (ja viikinkivampyyri)Eric Northman lähettää Sookien Dallasiin käyttämään telepatiakykyään. Perillä Sookie joutuukin ongelmiin jos jonkinlaisen kiihkoilijan kanssa. Kirja on täydellinen jatke edelliselle ... (lisää)
Q_Black avatar
Ehdottomasti parempi kuin ykköskirja. Ei ollut jotenkin niin tönkkö. Suosittelen ehdottomasti lukemaan ensin kirjat ja sitten katsomaan sarjaa. Hirveän moni juttu oli minusta parempi kuin kirjassa. Eric oli loistava itsensä ja Dallasin meno ihan jotain muuta. Kuvailu oli tuttuun tapaansa "yksinkertaista" eikä yhden asian ympärille jääty pyörimään pitkäksi aikaa (mikä on toisaalta ihan hyvä), vaan asiat menivät tasaisen nopealla tahdilla eteenpäin. Aluksi mietin jatkanko tämän sarjan lukemista, mutta tämän toisen kirjan luettuani päätin, että kyllä se kolmaskin on luettava!
Truuners95 avatar
4.5
Tämä oli välillä raskaskin kirja luettavaksi, koska siinä tapahtui rankkoja asioita. Mutta ne asiat tekivät tästä myös erittäin mielenkiintoisen. Auringon seurakunta oli tässä jo todella kammottava ja jään odottamaan, mitä se voi vielä seuraavissa osissa keksiä.
inari avatar
Nosiis.. Musta tuntuu etten oo tarpeeks vanha tajuaman näitä kirjoja, joten luen muutaman vuoden päästä sitten uudelleen. :) Kirja oli kuitenkin sen sorttinen, että sytyttää mussa sitten ku oon yli 15 vuotta. Eli suosittelen kaikille ikärajan täyttäneille!
The Big Bad Wolf avatar
Okei. Ensimmäinen kirja ei tehnyt minkään tason vaikutusta, mutta senhetkisen elämäntilanteeni (peruskoulu! yläaste!) johdosta olin vähän suhtautunut muuhunkin kirjallisuuteen vähemmän innostuneesti. Ehkä olin tulkinnut väärin? Ja hei, vaikka ensimmäinen kirja olisikin ollut vähän keskitason alapuolella, eihän se silti tarkoita että Veren voima huono olisi ollut, tai että Verenjanoa Dallasissa oli laadutonta roskaa? (Tarkoittaa.) Kieli on sielutonta ja tönkköä. ... (lisää)
Lexei avatar
Kirjasarja tuntuu paranevan mitä pidemälle juoni etenee. Onneksi olen vasta sarjan alussa. Kirjaan mahtui paljon tapahtumia, eikö tylsiä kohtia tainnut tulla ainuttakaan. Kovat odotukset on muille jatko-osille.
BookSolder avatar
4.5
Hyvä kirja! Mahtava jatko-osa kirjalle! Oikein hyvin kirjoitettu. Olisin kyllä kaivannut vielä jotain lisää. Sen takia ei ihan täysiä tähtiä.
Nage avatar
4.5
Kirja oli mielestäni todella ihana ja tarpeeksi tapahtuma rikas. Ihanaa kun Sookie pääsee jo syvemmälle ylisten maailmaan.
Lilly avatar
4.5
Harrisin kirjat vain paranevat edetessään! Uskomatonta, miten Harris onnistuu keksimään niin monenlaista toinen toistaan vauhdikkaampaa tapahtumaa jokaiseen kirjaan. Värikkäitä henkilöhahmoja ja loistavaa dialogia. Erityisesti Bubba- vampyyri vei sydämeni.
Yoana avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]