Verenjanoa Dallasissa

Charlaine Harris
fantasia > urbaani fantasia, paranormaali romantiikka
Verenjanoa Dallasissa (Sookie Stackhouse #2) - Charlaine Harris7.52

Alkuteos ilmestynyt 2002. Suomentanut Johanna Vainikainen-Uusitalo. Sidottu.

Sookie Stackhousen elämä Bon Tempsin pikkukaupungissa on kaikkea muuta kuin mutkatonta. Vampyyrin deittailu merkitsee valvottuja öitä ja jatkuvaa verenvähyyttä, ja pahempaa on luvassa: ensin Sookie löytää miespuolisen työkaverinsa murhattuna, sitten hänen kimppuunsa hyökkää metsästä mainadi, jonka viiltämät myrkylliset haavat tietävät varmaa kuolemaa. Sookie pelastuu täpärästi Billin pahamaineisten vampyyriystävien avulla, jotka tarjoutuvat imemään myrkyn pois Sookien verenkierrosta (ja nauttivat joka sekunnista).

Vastapalvelukseksi paikallisten vampyyrien johtaja Eric vaatii Sookieta hyödyntämään telepaatikon kykyjään kadonneen vampyyrin etsimisessä. Niinpä Sookie vetää peruukin päähänsä ja lähtee soluttautumismatkalle Dallasin epäkuolleiden päämajaan. Ei aikaakaan kun hänellä on verenjanoisten vampyyrien lisäksi riesanaan liuta muita yliluonnollisia olentoja ja vampyyrivastaisia fanaatikkoja. Ja jälkimmäiset saattavat olla näistä kaikista vaarallisimpia...

"Verenjanoa Dallasissa on kiivastempoista luettavaa, joka sinkoaa yhdestä hiuksia nostattavasta seikkailusta toiseen." – The Romance Reader

Keskustelua: Charlaine Harris :: viestejä 26 kpl

Julkaistu: heinäkuu 31, 2010
Kustantaja: Gummerus
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: tv-sarja, vampyyrit
Alkuperäinen nimi: Living Dead in Dallas
Arvosanalla: 7.52/10
Arvosanoja: 340
Muokattu: tammikuu 27, 2016

Sookie Stackhouse -kirjasarja

"Amerikkalaisen Charlaine Harrisin Sookie Stackhouse -romaanit ovat ilmiö vailla vertaistaan. Pienen piirin suosikista on vajaassa kymmenessä vuodessa tullut maailman luetuimpia kirjasarjoja. HBO:n menestyksekäs True Blood -tv-sarja perustuu Sookie Stackhouse -romaaneihin."

Sarjaan kuuluvaa novellikokoelmaa A Touch of Dead (2009) ei suomennettu.

Veren voima (Sookie Stackhouse #1)7.60
Sydänverellä (Sookie Stackhouse #13)6.56

Kirja-arvioita

7/10 |
elokuu 08, 2019
Ei mitenkään superhuippu mestariteos, mutta luettavissa ja ajoittain ihan jännä. Voisin harkita lukevani joskus vielä uudestaan.
helmikuu 06, 2016
Tämä oli välillä raskaskin kirja luettavaksi, koska siinä tapahtui rankkoja asioita. Mutta ne asiat tekivät tästä myös erittäin mielenkiintoisen. Auringon seurakunta oli tässä jo todella kammottava ja jään odottamaan, mitä se voi vielä seuraavissa osissa keksiä.
kesäkuu 20, 2015
Nosiis.. Musta tuntuu etten oo tarpeeks vanha tajuaman näitä kirjoja, joten luen muutaman vuoden päästä sitten uudelleen. :) Kirja oli kuitenkin sen sorttinen, että sytyttää mussa sitten ku oon yli 15 vuotta. Eli suosittelen kaikille ikärajan täyttäneille!
syyskuu 27, 2014
Okei. Ensimmäinen kirja ei tehnyt minkään tason vaikutusta, mutta senhetkisen elämäntilanteeni (peruskoulu! yläaste!) johdosta olin vähän suhtautunut muuhunkin kirjallisuuteen vähemmän innostuneesti. Ehkä olin tulkinnut väärin? Ja hei, ...
huhtikuu 29, 2014
Kirjasarja tuntuu paranevan mitä pidemälle juoni etenee. Onneksi olen vasta sarjan alussa. Kirjaan mahtui paljon tapahtumia, eikö tylsiä kohtia tainnut tulla ainuttakaan. Kovat odotukset on muille jatko-osille.
tammikuu 02, 2014
Hyvä kirja! Mahtava jatko-osa kirjalle! Oikein hyvin kirjoitettu. Olisin kyllä kaivannut vielä jotain lisää. Sen takia ei ihan täysiä tähtiä.
marraskuu 29, 2013
Kirja oli mielestäni todella ihana ja tarpeeksi tapahtuma rikas. Ihanaa kun Sookie pääsee jo syvemmälle ylisten maailmaan.
lokakuu 08, 2013
Harrisin kirjat vain paranevat edetessään! Uskomatonta, miten Harris onnistuu keksimään niin monenlaista toinen toistaan vauhdikkaampaa tapahtumaa jokaiseen kirjaan. Värikkäitä henkilöhahmoja ja loistavaa dialogia. Erityisesti Bubba- vampyyri vei sydämeni.
8/10 |
kesäkuu 12, 2011
Ehdottomasti parempi kuin ykköskirja. Ei ollut jotenkin niin tönkkö. Suosittelen ehdottomasti lukemaan ensin kirjat ja sitten katsomaan sarjaa. Hirveän moni juttu oli minusta parempi kuin kirjassa. Eric oli loistava itsensä ja Dallasin meno ihan ...
10/10 |
joulukuu 25, 2010
Charlaine Harrisin toinen Sookie Stackhouse(Southern Vampire Mysteries)-kirja on jopa edellistä (Veren voima) kirjaakin jännittävämpi. Sookien elo ihanan vampyyripoikaystävänsä kanssa ei ole aivan niin auvoista, kun Sooki toivoisi. Billin ...