Apinamorsian

Apinamorsian

Harri Närhi
Julkaistu: heinäkuu 3, 2009 (WSOY)
Tyylit: mainstream, maaginen realismi
Avainsanat: kotimainen

Sidottu, kansipaperi.

Siellä, missä vuoret nousevat pystysuoraan merestä ja pilvet laskeutuvat puiden latvojen tasalle, me seurasimme sädehtivää ketsaalia.

Keski-ikäinen mies herää sairaalassa eikä tiedä omaa nimeään. Hänen päästään ovat pyyhkiytyneet ihmiset, tapahtumat ja muistot. Minne maailma katosi?

Mies saa kuulla olevansa Lauri Kurki, valokuvaaja. Kun hän pääsee sairaalasta kotiin, hänen on ryhdyttävä nousemaan portaita mielensä tyhjästä kellarista. Kurjen alitajunnasta alkaa kummuta kuvia, joita hän ei välttämättä haluaisi katsella. Mutta ovatko ne totta? Vai onko hän kuin Liisa Ihmemaassa, putoamassa peilin lävitse toiseen todellisuuteen?

Harri Närhin Apinamorsian vie arvaamattomalle maaperälle, aivosähkökäyrien rajaseudulle, jossa joku on olemassa täällä, vaikka jonkun toisen elintoiminnot toisaalla ovat jo lakanneet. Kumpi kuvitelma on tosi aivoinfarktin pelottavalla kartalla? Ja mikä on Sulkakäärme? Tai kuka?

muokattu 01.11.2015

Haarautuvien polkujen puutarhaLähtevien laivojen kaupunkiSattumiaEnsiksikin ja toiseksiMr Vertigo
Mustelmann
Uusin jäsen: Laura Kantosaari