Iltatähden kilta (Myyttihovi #2) - Brandon Mull8.20

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Maria Lyytinen. Päällyksen kuvitus: Brandon Dorman. Päällyksen typografia: Kai Toivonen. Sidottu.

”Kaikki ei ole aina sitä, miltä näyttää.”

Lukukauden päätyttyä Kendra ja hänen veljensä Seth palaavat Myyttihoviin. Sorenson-vaari on palkannut kolme vaikuttavaa asiantuntijaa suojelemaan Myyttihovia yliluonnollisilta vihollisilta. Mutta portteja kolkuttelee jo taitavasti juonitteleva muinainen salaseura Iltatähden kilta. Se havittelee omakseen mahtivoimaista talismaania, joka vääriin käsiin joutuessaan uhkaisi paitsi tuhota Myyttihovin kaltaiset lumotut luonnonpuistot myös vapauttaa maailman kaikkien aikojen väkevimmät demonit.

Sisarukset uhmaavat vaaroja taistellessaan kaikkialle versovia pimeyden voimia vastaan. Jatkuvilla hölmöilyillään Seth tosin tuntuu vain jouduttavan Iltatähden killan pyrkimyksiä. Mutta oppiiko Kendra ajoissa hyödyntämään keijuilta saamiaan kykyjä? Ja onko Myyttihoviin onnistunut soluttautumaan petturi? Aika käy pelottavan vähiin…

Iltatähden kilta on toinen osa Brandon Mullin kansainvälisesti menestyneessä fantasiasarjassa, jossa aiemmin on ilmestynyt teos Myyttihovi.

”Myyttihovi on yksi parhaista viime vuosina lukemistani fantasiasarjoista.” – Christopher Paolini, Eragon-fantasiaromaanin tekijä

Julkaistu: syyskuu 22, 2010

Demonivankilan avaimet (Myyttihovi #5)8.80

Kirja-arvioita

9/10 |
joulukuu 10, 2016
Kirja on hyvä ja loistavaa luettavaa. Iltatähden kilta vaikuttaa voimakkaalta viholliselta, kuten se kirjan hahmoille on. Jännitystä lisää myös petturi Myyttihovissa. Alku on jännittävä, kun Seth tekee tuttavuutta sammakkopatsaan kanssa. Lempihahmoni on Warren.
8/10 |
marraskuu 25, 2015
Oih ja voih. Tämä kirjasarja on rakkautta!♥ Kendra on niin ihanan fiksu ja lämminhenkinen ja Seth puolestaan ihana murkku♥ ;3; En jaksa mitään romaania kirjottaa, mutta suosittelen koko sarjaa kaikille myhveröille jotka on fantasiakirjallisuuden ystäviä!
helmikuu 24, 2015
Todella hyvä kirja!!! Oli yhtä hyvä kuin edellinenkin. Alku oli hieman tylsä, mutta loppua kohden kirja kuitenkin parani todella paljon.
toukokuu 17, 2014
Ensin ihmettelin kannen kuvaa mutta ei se enää mua puolessa välissä kirjaa haitannut! Kirja oli paras!
9/10 |
huhtikuu 01, 2014
Toinen osa on aina hieman huonompi, mutta tämä kirja piti pintansa! En ole lukenut yhtä hyvää toista osaa kirjasta pitkään aikaan! Kirjan kansi on hyvin mielenkiintoinen ja mysteerinen. Otin tämän kirja ensimmäisen osan perusteella! Aivan mahtava! Voin vain sanoa, että lukekaa!
maaliskuu 17, 2013
Ei ihan heti napannut mutta ensimmäisten 40 sivun jälkeen olin jo täysin kirjan juonessa mukana. Kannattaa lukea...
elokuu 21, 2012
Hei! Minusta kirja oli todella hyvä! Kirja etenikin vähän nopeammin , kuin ensimmäinen osa niin kuin olin toivonutkin. LUKEKAA(kannatta ehdottomasti lukea kaikki osat)