Iltatähden kilta (Myyttihovi #2) - Brandon Mull 8.20   120

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Maria Lyytinen. Päällyksen kuvitus: Brandon Dorman. Päällyksen typografia: Kai Toivonen. Sidottu.

”Kaikki ei ole aina sitä, miltä näyttää.”

Lukukauden päätyttyä Kendra ja hänen veljensä Seth palaavat Myyttihoviin. Sorenson-vaari on palkannut kolme vaikuttavaa asiantuntijaa suojelemaan Myyttihovia yliluonnollisilta vihollisilta. Mutta portteja kolkuttelee jo taitavasti juonitteleva muinainen salaseura Iltatähden kilta. Se havittelee omakseen mahtivoimaista talismaania, joka vääriin käsiin joutuessaan uhkaisi paitsi tuhota Myyttihovin kaltaiset lumotut luonnonpuistot myös vapauttaa maailman kaikkien aikojen väkevimmät demonit.

Sisarukset uhmaavat vaaroja taistellessaan kaikkialle versovia pimeyden voimia vastaan. Jatkuvilla hölmöilyillään Seth tosin tuntuu vain jouduttavan Iltatähden killan pyrkimyksiä. Mutta oppiiko Kendra ajoissa hyödyntämään keijuilta saamiaan kykyjä? Ja onko Myyttihoviin onnistunut soluttautumaan petturi? Aika käy pelottavan vähiin…

Iltatähden kilta on toinen osa Brandon Mullin kansainvälisesti menestyneessä fantasiasarjassa, jossa aiemmin on ilmestynyt teos Myyttihovi.

”Myyttihovi on yksi parhaista viime vuosina lukemistani fantasiasarjoista.” – Christopher Paolini, Eragon-fantasiaromaanin tekijä

Kirja julkaistu syyskuu 22, 2010 (WSOY)
Alkuperäinen nimi Rise of the Evening Star

Tietoja muokattu marraskuu 27, 2011

Omassa kirjahyllyssäni

Myyttihovi -kirjasarja

Sarja sisältää 5 pääteosta ja yhteensä teoksia 5 kpl.

Myyttihovi (Myyttihovi #1) 8.00   188

Kirja-arviot 25
Viestit 39
joulukuu 10, 2016
9 / 10

Kirja on hyvä ja loistavaa luettavaa. Iltatähden kilta vaikuttaa voimakkaalta viholliselta, kuten se kirjan hahmoille on. Jännitystä lisää myös petturi Myyttihovissa. Alku on jännittävä, kun Seth tekee tuttavuutta sammakkopatsaan kanssa. Lempihahmoni on Warren.

bambi
Arvosanat 24
Kirja-arviot 23
marraskuu 25, 2015
8 / 10

Oih ja voih. Tämä kirjasarja on rakkautta!♥ Kendra on niin ihanan fiksu ja lämminhenkinen ja Seth puolestaan ihana murkku♥ ;3; En jaksa mitään romaania kirjottaa, mutta suosittelen koko sarjaa kaikille myhveröille jotka on fantasiakirjallisuuden ystäviä!

Soturiorava
Arvosanat 207
Kirja-arviot 63
Viestit 96
helmikuu 24, 2015
10 / 10

Todella hyvä kirja!!! Oli yhtä hyvä kuin edellinenkin. Alku oli hieman tylsä, mutta loppua kohden kirja kuitenkin parani todella paljon.

Rauros
Arvosanat 177
Kirja-arviot 111
Viestit 15
toukokuu 17, 2014
10 / 10

Ensin ihmettelin kannen kuvaa mutta ei se enää mua puolessa välissä kirjaa haitannut! Kirja oli paras! <3! En voinut laskea kirjaa käsistäni <3! LUKEKAA KAIKKI <3!

BookSolder
Arvosanat 35
Kirja-arviot 35
huhtikuu 1, 2014
9 / 10

Toinen osa on aina hieman huonompi, mutta tämä kirja piti pintansa! En ole lukenut yhtä hyvää toista osaa kirjasta pitkään aikaan! Kirjan kansi on hyvin mielenkiintoinen ja mysteerinen. Otin tämän kirja ensimmäisen osan perusteella! Aivan mahtava! Voin vain sanoa, että lukekaa!

Matias G
Arvosanat 7
Kirja-arviot 4
maaliskuu 17, 2013
10 / 10

Ei ihan heti napannut mutta ensimmäisten 40 sivun jälkeen olin jo täysin kirjan juonessa mukana. Kannattaa lukea...

JJJ777
Arvosanat 60
Kirja-arviot 9
elokuu 21, 2012
10 / 10

Hei! Minusta kirja oli todella hyvä! Kirja etenikin vähän nopeammin , kuin ensimmäinen osa niin kuin olin toivonutkin. LUKEKAA(kannatta ehdottomasti lukea kaikki osat)

maaliskuu 28, 2022
Antoi 8 / 10 arvosanan kirjalle