Bree Tannerin lyhyt elämä

Stephenie Meyer
fantasia > urbaani fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Bree Tannerin lyhyt elämä - Stephenie Meyer7.28

Bree Tannerin lyhyt elämä: Epäilys-romaani. Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

”En enää välittänyt siitä, mitä kukakin ajatteli. Minun ei tarvinnut. Olin nyt jumala. Vahvempi, nopeampi, parempi. Kenelläkään muulla ei ollut merkitystä.”

Hän on vastasyntynyt vampyyri. Hän on osa Victorian – Edwardin kostonhimoisen arkkivihollisen – armeijaa, jonka tehtävä on tuhota Cullenit ja Bella.

Bree Tannerin punaisten silmien kautta välittyy nuorten vampyyrien verenhimoinen maailma ja sen pimeät puolet. Breen elämää syventävä tarina kulkee uusien vaarojen ja salaisuuksien kautta Epäilys-romaanista tuttuun unohtumattomaan päätökseen.

Julkaistu: kesäkuu 17, 2010
Kustantaja: WSOY
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: vampyyrit
Alkuperäinen nimi: The Short Second Life of Bree Tanner
Arvosanalla: 7.28/10
Arvosanoja: 333
Muokattu: tammikuu 27, 2016

Houkutus -kirjasarja

Tunnetaan suomeksi myös nimellä Twilight-saaga.

Bree Tannerin lyhyt elämä7.28
Aamunkoi (Houkutus #4)7.64

Kirja-arvioita

7/10 |
syyskuu 05, 2019
Luin kirjan englanniksi, mistä en juurikaan pidä, joten se ei tehnyt vaikutusta. Täytyy lukea uudemman kerran suomeksi, että voi verrata itse saagaan, jonka luin suomeksi. Näkökulma kirjassa oli kuitenkin mukava, koska nyt seurattiin tapahtumia toisesta näkökulmasta. Ideana toimiva!
6/10 |
toukokuu 13, 2014
Tarinaa oli mukava lukea myös tästä näkökulmasta. Hieman erilaista vastasyntyneen vampyyrin elämää. Verrattuna twilight- tarinoihin, tämä oli mielestäni myös eritavalla kirjoitettu teos.
7/10 |
joulukuu 01, 2013
Ihan mielenkiintoista oli lukea tämäkin, samaa tarinaa eri näkökulmasta :) ainahan se tuo syvyyttä eri tilanteisiin, ja saa erilaisia mielipiteitä ja tuntumia asioihin.. Breehen pääsi melko hyvin sisään tällaisessa lyhyessäkin katsauksessa :)
marraskuu 11, 2013
Hyvä kirja! Todella mukava lukea tästä Breen näkökulmasta. Ja vaikka tiesin, että Bree kuolee se tuli kuitenkin shokkina.
kesäkuu 28, 2013
Hyvä kirja. Mielenkiintoista seurata tarinaa vastasyntyneen vampyyrin silmin, tämän näkökulmasta.
toukokuu 15, 2013
Paras kirja Teilight-saagassa. Ei oikeastaan liity mitenkään Bellan tarinaan, mutta ehkä syy onkin juuri se. Kirja oli alusta asti mielenkinntoinen, ja Breehen on helppo samaistua. Fred(
tammikuu 25, 2013
Kirja oli todella lyhyt,mutta siinähän se idea olikin. Mielestäni tämän sivuhenkilön tarinaa olisi ollut kiinnostava seurata pitempäänkin.Bree oli paljon kiinnostavampi kuin Bella. Bree ei halunnut muuttua vampyyriksi tai elää niiden ...
joulukuu 28, 2012
Hieno lisä Twilight saagalle. Vaikka kirja olikin kokonaisuudessaan hyvin lyhykäinen, niin laatu korvasi määrän. Vaikka näin lyhkäisissä kirjoissa en yleensä ehdi samaistua henkilöihin kovinkaan paljoa, niin tämä kirja oli poikkeus ...
kesäkuu 24, 2012
Kirjan luki alle päivässä, mikä ei sinänsä haitannut. Viimeisissä sanoissa tiesin, mitä tapahtuisi, olinhan lukenut Epäilys-romaanin ja katsonut leffan, mutta silti se sai kylmät väristykset kulkemaan pitkin selkääni ja kun suljin ...
joulukuu 06, 2011
Kirjan lukee helposti yhdessä päivässä. Oikeastaan koko ajan mielenkiinto säilyi. Kirjan viimeisen lauseen kohdalla karvat nousivat pystyyn ja jäin hetkeksi paikalleni sitä miettimään. Kirja myötäilee loistavasti Epäilystä, tapahtumat ...