Petetty (Yön talo, #2)

Petetty

P. C. Cast, Kristin Cast
Julkaistu: lokakuu 13, 2010 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Betrayed
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Annika Eräpuro. Sidottu.

Viettelevä menestyssarja saa odotettua jatkoa

Zoey Redbird on hyväksynyt kutsumuksensa Yön talossa, vampyyrien sisäoppilaitoksessa. Hän on jumalatar Nyksin valittu ja erilainen kuin muut: yksikään vampyyri ei ennen häntä ole hallinnut kaikkia viittä elementtiä.

Uusien ystäviensä ansiosta Zoey tuntee silti kuuluvansa joukkoon, ja astuu Pimeyden tytärten johtoon. Ja mikä parasta, hänellä on koulun kuumottavin poikaystävä – tai oikeastaan kaksi…

Sitten tapahtuu jotain traagista, ja jäljet johtavat Yön taloon. Zoeyn on katsottava totuutta silmiin, vaikka petos saattaa olla liian raskas kantaa.

Yhdysvaltalaisten P. C. ja Kristin Castin, äidin ja tyttären, huippukoukuttava Yön talo -sarja on lumonnut miljoonat vampyyrihuuman tartuttamat ympäri maailman. Sarjan ensimmäinen osa Merkitty ilmestyi suomeksi keväällä 2010.

”Ahmittava yhdeltä istumalta.” – New York Times

(muokattu 15.02.2016)

Luukaupunki (Varjojen kaupungit, #1)Kahlittu (Yön talo, #7)Määrätty (Yön talo, #9)Lasikaupunki (Varjojen kaupungit, #3)Varjojen kaupungit I–III

Sipe avatar

Tää oli ihan sika hyvä! Suosittelen tätä sarjaa oikeesti mun kaikille kavereille :D

Luinwen avatar
2.0

Petetty jatkaa suoraan siitä, mihin viimeksi jäätiin. Hahmot ovat yhä yhtä paperinohuita kuin ennenkin, mutta ainakin juoni rullaa ihan jouhevasti eteenpäin eikä kirjan lukemiseen mene paljoa aikaa. Juoni koostuu lähinnä siitä, kun päähenkilö Zoey pähkäilee kolmen pojan välillä samaan aikaan kun nuoria kuolee hämärissä olosuhteissa. Juoni on todella ennalta-arvattava, eikä sen "yllätyskäänteet" tuota hymähdystä suurempaa reaktiota. Hahmot tosiaan jäävät ... (lisää)

Rauros avatar
Kirja oli ihan mahtava! Heti kun tuli luettua eka osa niin oli pakko tarttua heti toiseen ! Oli pakko lainata kirjastosta 1-4! Hyvä oli
Siiri avatar
4.5
Kun luki ensimmäisen osan oli pakko saada lisää. Ahmii yhdeltä istumalta, niin kuin tuossa sanotaan.
Myrsky10 avatar
Hyvä kirja. Sarjan kirjat eivät ole ihan "perinteisiä" vampyyrikirjoja, joten niiden lukeminen on mukavaa vaihtelua. Kirja ei ole ennalta arvattava, joten lukemisen mielenkiintoisuus säilyy loppuun asti.
Arwina avatar
Koukuttava kirja. Luin tämän hujauksessa. Castit ovat saaneet romaaniin mielenkiintoisen juonen ja tyylin. Jos on lukenut ensimmäisen osan, kannattaa ehdottomasti jatkaa!
Karajishi avatar
Jos sanoin Merkityn olleen hieman sekavaa ja ei niin kiinnostavaa sorttia, tämä oli kyllä aivan eri maata sen kirjan kanssa. Pidin tästä aina ensimmäiseltä sivulta ihan sinne viimeiselle saakka, joskaan en kiellä etteikö kirjassa olisi ollut muutamia kysymysmerkkejä tai tylsiä kohtia. Neferetin petoksen ei olisi pitänyt tulla yllätyksenä, mutta siitä huolimatta se tuli. Kyllähän ylipapittaren petos oli täysin odotettavissa Merkityn alusta saakka, mutta silti… Kuten edellä ... (lisää)
The Big Bad Wolf avatar
1.0
Olen noin kolme kertaa yrittänyt lukea Petetyn. Kieli ei iske, tarina on vähän... ja näin päin pois. Huippukoukuttava? Just. Muutaman kerran Zoen ja sen opettajan väliset kohtaukset jaksoivat kiinnostaa, mutteivät niin paljon, että olisin lukenut loppuun. Pakko se kai joskus... Joskus. Valitan, mutta en suosittele.
millinen avatar
Hieno jatko-osa Merkitylle! Aluksi ajattelin lukea kirjan tylsyyttäni mutta pian huomasin etten voinut lopettaa vaikka olisi ollut muutakin luettavaa. Suosittelen! :)
Li avatar
1.0
Pidin muuten, mutta ne Zoyen sähläilyt poikien kanssa alkoi ärsyttää ihan hitosti. Tossa kirjassa on myös tosi ärsyttävää , kun Zoye ei voi luottaa kehenkään . Harmittaa myös, kun Neferet paljastu pahikseks. Mä aloin jo pitää Neferetitä. Toi kirja tavallaan kannustaa epäluottamukseen. Siihen et ei voi luottaa edes parhaiin ystäviinsä. Muuten pidin kirjasta.
Happyface avatar
JOs pitää edellisestä kirjasta Merkitty, niin pitää tästäkin. Hyvä kirja:):)
Jillponie 2 avatar
1.0
Petyin samalla tavalla kuin ekaan. Liian tylsä ja liian vähän fantasiaa minun makuuni ja liikaa nuorisoa minulle. Petyin. Fantasian pitää olla fantasiaa, ei tälläistä.
Fallen angel avatar
Kirja oli jälleen nopeasti luettu. Kirja oli hyvä, vaikka nyt jotkut asiat päähenkilössä alkoivat pänniä ja ärsyttää. Siksi vain siis neljä tähteä. Ja jos muutamia häiritseviä tekiöitä ei oteta lukuun oli todella mukavaa luettavaa. Eikun maanataina kirjastoon kolmatta osaa hakemaan :)
Q_Black avatar
Tämä kirja jatkaa aika samoilla linjoilla ensimmäisen kirjan kanssa. En oikein osaa sanoa kumpi oli parempi, koska molemmat ovat niin tasaväkisiä. Zoeyn ystävät ovat ihania ja jaksavat kerta toisensa jälkeen naurattaa.
LordStenhammar
Uusin jäsen: Anton Niinikoski