Eragon: Lohikäärmeratsastajan opas

Eragon: Lohikäärmeratsastajan opas

Christopher Paolini
Julkaistu: lokakuu 16, 2010 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Eragon's Guide to Alagaesia
Käännetty englanniksi: Eragon's Guide to Alagaësia
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: tietokirjanuorten tietokirja
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Tarja Riitala. Kuvittajat: Fred Gambino, Larry McDougal, Ian Miller, David Wyatt. Sidottu.

Komea opas vie Eragon-fanit unohtumattomalle matkalle Alagaësiaan, maailmaan, jonne menestyssarjan tapahtumat sijoittuvat.

Kvetha shur’tugal. Christopher Paolinin Perillinen-sarjan faneilla on nyt suuri kunnia astua lohikäärmeratsastajan koulutukseen ja kurkistaa maagiseen Alagaësiaan.

Ainutlaatuisessa oppaassaan Eragon kertoo kaiken tietämisen arvoisen Alagaësian maantieteestä, historiasta, kansoista sekä eläin- ja kasvikunnasta. Niin ikään hän raottaa lohikäärmeiden salaperäisyyden verhoa ja tähdentää ratsastajan vastuullista tehtävää. Lukija saa myös tilaisuuden opetella alueen kiehtovien kielten alkeet.

Eragonin opas Alagaësiaan on verraton tietolähde ja upea lahjateos, joka lumoaa tarunomaisella kuvituksellaan. Runsaita ja värikkäitä aukeamia täydentävät hauskat yllätykset, lukija saa esimerkiksi avata pieniä kirjekuoria ja kurkistaa taas syvemmälle kiehtovaan maailmaan.

(muokattu 13.06.2017)

Imperiumin perilliset: Esseitä brittiläisestä nykykirjallisuudestaLaukku täynnä maagisia olentoja: Koe Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuvan taikaTim Burton on Tim BurtonSuomalainen satu 1: Kehittäjiä ja kehityslinjojaRoolipelaaminen: Eläytymistä ja fantasiaharrastusverkostoja (Nuorisotutkimusseura/Nuorisotutkimusverkoston julkaisuja, #93)

Flya avatar
Odotin tältä kirjalta Eragon-fanina paljon. Se onneksi täytti odoitukseni. Kirja oli täynnä kauniita kuvia ja tietoa tärkeistä paikoista, eläimistä, lohikäärmeistä, haltioista, ihmisistä, kääpiöistä ja muista. Tämä kirja mustutti minua siitä, että neljäs ja viimeinen osa Perillisestä ei ole vielä saapunut. =)
Adolfina Romanov avatar

Kaikki aiheesta. Mieletöntä, kun tämänkaltainen ilmiöksi noussut kirjasarja poikii elokuvan lisäksi vielä tällaisenkin. Jos olet sarjan tosifani, et voi elää ilman tätä. Itse tutustuin Eragonin tarinaan alunperin tämän teoksen kautta, mutta nautin tämän pläräämisestä silti. Mahtavia kuvia, pieniä juonikuvauksia ja paikkojen, historian sekä lajien esittelyjä. Hauskoja pikku yksityiskohtia, kuten lohikäärmeratsastajan merkki ja kangaskukkaversio mustasta päivänsinestä, Aryan lempikukasta. Mahtavaa! Hanki jos et vielä ole sitä tehnyt!

PercyJacksonfani avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]