Lohikäärmeen salaisuus (Lohikäärmelaivat, #2)

Lohikäärmeen salaisuus

Margaret Weis, Tracy Hickman
Julkaistu: lokakuu 6, 2010 (Jalava)
Alkuperäinen nimi: Secret of the Dragon
Tyylit: fantasiakorkea fantasia
Avainsanat: lohikäärmeet, meriseikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Michael Komarck. Sidottu.

Vanhat jumalat ovat alakynnessä uusia jumalia vastaan. Vain Vektian lohikäärmeiden viisi henkiluuta voisivat auttaa. Niiden sijaintia eivät tiedä edes jumalat itse. Uuden jumalan Aelonin palvojat eivät pysty vakiinnuttamaan valtaansa ilman näitä luita.

Petturi Raegar on päässyt Aelonin soturipapiksi Sinariaan, minne torgunin jäljelle jääneet soturit ja pappissisarukset Aylaen ja Treia ovat joutuneet orjiksi. Pois pääsy sieltä ei ole helppoa ja he tarvitsevat liittolaisia, joita löytyy yllättäviltä tahoilta.

(muokattu 29.01.2016)

Taivaan tulet (Ajan Pyörä, #10)Hobitti, eli, Sinne ja takaisinVarjojen vanki (Taru kolmesta miekasta, #11)Miekkojen kruunu (Ajan Pyörä, #17)Mahlaa suonissaan

ShadowDust avatar
Mahtava jatko Lohikäärmelaivat-sarjalle. Taas Weis ja Hickman onnistuivat kirjan kanssa. Esiin tuli taasen petturuus ja rakkaus, joka on vain hyvä. Esimerkkinä on yksi tyyppi (en muista nimeä), johon Skylan oli aikoja sitten luottanut ja luullut kuolleen, petti oman kansansa hyötyäkseen heidän kuolemastaan. Pidän tässäkin kirjassa juonesta ja siitä, miten se on toteutettu. Karmivia, hauskoja ja surullisia kohtiakin löytyy. Päätä huimaava ja erittäin mahtava kirjasarja jatkuu. Viimeisiä kirjoja odotellessa...
Astorethein, Jussi
Uusin jäsen: Inex