Häivähdys

Maggie Stiefvater
fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Häivähdys (Väristys #2) - Maggie Stiefvater7.96

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Laura Honkasalo. Sidottu.

Rakkaudella on kahdet kasvot, suden ja ihmisen

Toukokuussa 2010 ilmestynyt Väristys oli herkkä aloitus vangitsevalle, ihmissusilegendaa raikkaasti tulkitsevalle rakkaustarinalle. Sam ja Grace ovat taistelleet saadakseen toisensa, ja metsä heidän välillään näyttää kadonneen. Pian heidän tulevaisuudelleen lankeaa uusi varjo.

Häivähdys on romaani elämästä odotuksen jälkeen. Se on romaani pojasta jonka sutena viettämät vuodet ovat takana, tytöstä joka on menettää ihmisyytensä ja ystävistä, joiden on opittava suuntaamaan vihansa toistensa hyväksi. Riittääkö vain häive ihmisestä pitämään rakastavaiset kiinni toisissaan?

Maggie Stiefvaterin teokset ovat hurmanneet laadukkaan romanttisen jännityksen ystäviä niin Yhdysvalloissa kuin Suomessa. Ne eroavat edukseen tummasävyisistä lajisisaruksistaan ja saavat pauloihinsa vangitsevalla, vähäeleisellä kerronnallaan.

Väristys-romaanista on tekeillä elokuvasovitus, ja Stiefvater allekirjoitti vastikään merkittävän sopimuksen Väristys-sarjan loputtua julkaistavista romaaneista. Maggie asuu Virginian maaseudulla miehensä, kahden lapsensa, kahden neuroottisen ja yhden alati kasvavan koiran kanssa.

Lisätietoja Maggiesta löytyy osoitteesta maggiestiefvater.com ja viimeisimpiä kuulumisia blogista: http://m-stiefvater.livejournal.com/

Julkaistu: maaliskuu 3, 2011
Kustantaja: WSOY
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: ihmissudet

Ikuisuus (Väristys #3)8.08

Kirja-arvioita

4/10 |
syyskuu 29, 2019
Trilogian ensimmäinen osa ei tehnyt minuun vaikutusta, eikä kyllä tämäkään. Ongelmat kertyvät ongelmien päälle ja hankaluudet ovat kasassa, aivan kuin luottokorttivelkaa uudella velalla maksettaessa. Minua epäilytti, että ...
7/10 |
tammikuu 25, 2018
Väristys-trilogia ei muuten sykähdyttäisi minua ollenkaan niin paljon kuin mitä se tekee, ellei sillä olisi Colea ja Isabelia. He ovat alusta asti olleet mielestäni paljon kivempia kuin Grace ja Sam, jotka ovat yhä yhtä tylsiä ja masentavia ...
7/10 |
elokuu 02, 2015
Ookei.. eli alku oli mulle vähän töksähtelevä, mutta parani huomattavasti loppua kohden.
10/10 |
kesäkuu 29, 2015
Ihana jatko-osa Väristykselle! Colen hahmo tuo uudenlaista piristystä sarjaan ja kirja koukuttaa ihanasti. Taas täytyy kehua tuota Stiefvaterin kirjoittamista, sillä koko sarjan tapahtumat olisi voinut teoriassa supistaa yhteen korjaan, mutta tarkat kuvailut tms. takaa ihanan lukukokemuksen.
kesäkuu 23, 2014
Ai että tämä sarja onkaan surullinen :( Surullinen mutta ihana. Enpä nyt saanut aikaiseksi mitään rakentavaa arvostelua tähän :D
9/10 |
tammikuu 02, 2014
Todella hyvä toinen osa Väritys-sarjasta, joka jättää lukijansa odottamaan jatko - osaa.
marraskuu 05, 2013
Trilogioiden suhteen yleensä suurin pelko ja jännitys on aina se, onnistuuko toinen osa olemaan yhtä hyvä tai jopa parempi kuin edeltäjänsä. Toinen osa on kuin säkki, jonka sisällä tietää olevan jotain - mutta josta ei kuitenkaan ole ...
huhtikuu 23, 2013
Mahtava kirja! Alusta en pitänyt, mutta nautinto oli suurenmoinen! Suosikkihahmoni oli selvästi Cole ja sen jälkeen Isabell. Toivon suuresti, että heidän "jutustaan" olisi jotain viimeisessa kirjassa. Itselläni meni vain paripäivää tämän lukemisessa. Suosittelen!
2/10 |
toukokuu 27, 2012
Alku oli aivan ihana mutta loppuun päin alkoi tylsistyä.
10/10 |
maaliskuu 29, 2012
Mielestäni kirja oli enemmän kuin täydellinen. Parempaa lukukokemusta en olisi edes osannut toivoa. Stiefvater on luonut lumoavan kirjasarjan, eikä toinen osa jää millään muotoa ykkösen varjoon, melkeinpä päinvastoin. Liikutuin kerran jos ...