Fruits Basket

Fruits Basket

Natsuki Takaya
Julkaistu: 2008 (Sangatsu Manga)
Alkuperäinen nimi: Furutsu basuketto
Tyylit: fantasia, sarjakuvamanga, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 1999–2006. Suomentanut Antti Kokkonen. 23 osaa, ilmestynyt 2008–2010. Nidottu. Lajityyppi: shojo.

Kohtalon kolhima, asunnottomaksi jäänyt lukiolaistyttö Tooru Honda päätyy asumaan suositun mutta viileän luokkatoverinsa taloon. Pian hänelle selviää syy nuorukaisen eristäytyvään luonteeseen: tämä kuuluu sukuun, jonka jäsenet muuttuvat joksikin kiinalaisen eläinradan eläimeksi syleillessään vastakkaista sukupuolta! Alkaa hulvaton yhteiselämä, joka jättää jälkensä jokaiseen talon asukkaaseen...

(muokattu 26.12.2014)

Liikkuva linna 2 (Liikkuva linna, #2)WeedInuyashaOne PieceFriikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)

rudi92 avatar

Todella ihana manga. Ihana kertomus ystävyydestä, rakkaudesta, kiusaamisesta ja syrjimisestä. Tooru, Kyoo, Yuki, Haru, Mimoji… Teitä tulee kova ikävä :)

Mystinen tyttö avatar
Mangan lukemisessa pidän erityisesti siitä, että se on täynnä huumoria ja hauskoja hahmoja, jotka jäävät mieleeni. Fruits Basket oli täynnä hauskoja kohtia joita muistelen vieläkin lämmöllä. Hahmot ovat mielenkiintoisia ja jäävät mieleen. Suomennos on hyvä. Aion ehdottomasti lukea kaikki 23 Fruits Basketin osaa uudelleen, kun lukemisesta on kulunut hetki. Kannattaa lukea ehdottomasti! Varsinkin jos haluat nauraa ja hymyillä!
Arisa avatar
Tämä oli ensimmäinen lukemani manga-sarja, ja tänkin lukemiseen minua innoitti sarjasta tehty anime, joka jää ärsyttävällä tavalla kesken. Halusin toki tietää miten henkilöille käy, ja niinpä päädyin ostamaan ja lukemaan kaikki sarjan 23-osaa. Manga oli hyvä. Täynnä huumoria ja odottamattomia käänteitä sekä todella mieleenpainuvat hahmot. Suosittelen lukemaan.
Weskel avatar
Koko sarja (23 kirjaa) on suomennettu, niissä on hyvä käännös ja muutenkin suurimmaksi osaksi laadukas toteutus. Sarja käsittelee monia erilaisia syitä syrjityksi tulemiseen ja siitä selviämiseen. Se on sekä koskettava että hauska.
Glare avatar
Sarja on ollut hyvinkin mielenkiintoinen ja juoni ollut uppoava. Varsinkin kun kirjassa käsitellään välillä aika syvällisiäkin asioita, sekä hahmojen historiaa. Hyvin koskettava kirjasarja Takayalta.
Sienilapsi avatar
Tykkäsin kirjasta tosi paljon,mutta harmittaa nyt kamalasti että hotkaisin sen niin nopeasti koska ilmeisesti ei kirjasta ole tullut jatkoa, ainakaan suomennettuna. Mukava juoni joka tempasee mukaansa, ja huumori upposi !
Uusin jäsen: Kari Eerola