Lohikäärmeen jäljillä (Warcraft: Auringon kaivo, #1)

Lohikäärmeen jäljillä

Richard A. Knaak, Jae-Hwan Kim
Julkaistu: 2006 (Egmont)
Alkuperäinen nimi: Dragon Hunt
Tyylit: fantasia, sarjakuva, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2005. Toimittanut ja kääntänyt Janne Suominen. Käsikirjoitus: Richard Knaak. Kuvitus: Jae-Hwan Kim. Perustuu World of Warcraft -tietokonepeliin. Nidottu.

Warcraft-sarjakuvan tekijät ovat fantasiaviihteen ammattilaisia vankimmasta päästä. Käsikirjoittaja Richard A. Knaakin romaanit ovat vakiotavaraa bestseller-listojen kärjessä. Suomeksi herralta on ilmestynyt mm. Tulitraakki Dragonrealm-sarjasta ja useampia Dragonlance-sarjan romaaneja. Yhteensä romaaneja on ilmestynyt lähes 30 ja niitä on käännetty mm. venäjäksi, kiinaksi, ranskaksi ja saksaksi.

Taiteesta vastaava korealainen Jae-Hwan Kim tuo Auringon kaivoon muodikkaan itämaisen säväyksen. Herran meriittilistaa koristaa mm. hittisarja King of Hell, ja Kimin tyyli on kuin luotu uljaiden lohikäärmeiden ja hurjien taistojen kuvaamiseen.

(muokattu 31.08.2010)

HopeanuoliFriikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)WeedArtemis Fowl: Tehtävä Pohjoisessa (Artemis Fowl - Sarjakuva, #2)Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)

w-a-r-i avatar
Ihan sidettävää ja nopeaa luettavaa, piirtotyyli menettelee :)
Mirja Fell avatar
Lohikäärmeen jäljillä kertoo sinisestä lohikäärmeestä nimeltä Kalecgos, jota lohikäärmeenmetsästäjä jäljittää. Salaperäisen Anveena-ihmisen kanssa Kale lähtee karkuun kääpiötä, joka aikoo saada kaikki lohikäärmeet hengiltä. Piirrostyyli on mielestäni hieman erikoinen, muttei paljoa eroa itse WoW-pelin grafiikasta. Kyseistä peliä toisinaan pelaavana innostuin tosi paljon, kun itse maailman, Azerothin, tarina kerrotaan alussa ja matkan varrella mainitaan monia tuttuja nimiä. WoWia pelaaville suosittelen. Mutta kyllä muillekin.
LordStenhammar, Darkki, aituriar
Uusin jäsen: Kim Rintamäki