The Dreaming 1

Queenie Chan
Julkaistu: 2007 (Egmont)
Alkuperäinen nimi: The Dreaming Vol. 1
Käännetty englanniksi: White Tiger
Tyylit: kauhu, sarjakuvamanga, jännitys, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2005. Kääntänyt Suvi Mäkelä. Nidottu.

Kun kaksoissisaret Amber ja Jeanie hyväksytään aarniometsän keskellä sijaitsevaan australialaiseen sisäoppilaitokseen, heidän tulevaisuutensa näyttää valoisalta. Koulun käytävät kätkevät kuitenkin kammottavan salaisuuden. Monet oppilaat ovat kadonneet jälkeäkään jättämättä koulua ympäröivään metsään! Kukaan ei tiedä minne tai miksi, mutta kuten Amber ja Jeanie pian saavat tietää, avain koulun synkkään historiaan saattaa piillä heidän unissaan… Ovatko painajaiset siis tosia?

(muokattu 26.12.2014)

Batman: Ensimmäinen vuosiMifongin kadottama (Mifonki-sarja, #5)ArraMies, joka ei halunnut naimisiin ja muita novellejaNarrin kohtalo (Lordi Kultainen, #3)

Adolfina Romanov avatar

The Dreaming: melko kertaluettava kevyt kauhutarina, joka ei pelota lastakaan, mutta jonka jaksaa lukea loppuun asti.  Tässä ekassa osassa on ihan nätti tunnelma, jonka jatkossa toivoisi pysyvän vähintäänkin ennallaan, tai mikä vielä parempaa, syvenevän. Taustat on tehty melko hyvin, vaikka hahmot eivät olekaan mitään missejä. Mutta ainakin heidät erottaa toisistaan, se kun ei kaikille sarjakuvapiirtäjille ole mikään itsestäänselvyys. Jatkon lukee kyllä mielellään.

rudi92 avatar

Pidin tosi paljon Dreaming-sarjasta. Juoni oli todella erinomainen, ja se piirrosjälki. Aivan ensiluokkaista! Monet tytöt oli piirretty aivan loistavasti, heitä pystyi aivan vaivattomasti sanomaan kauniiksi. Ensimmäinen osa aloittaa vahvasti sarjan, eikä jätä lukijaansa kylmäksi. Ehdottomasti parasta sarjakuvataidetta jota olen ikinä lukenut.

Midori avatar
Kauniisti piirretty tarina, joka saa kylmät väreet vilitämään pitkin selkärankaa. Ensimmäinen osa tosin on osittain haahuilua ja todellisen tarinan pohjustamista. The dreaming 1 on alku mielikuvitusta kiihottavlle sisäoppilaitostarinalle, jota ei malta laskea kädestään ja jonka seuraavaa osaa odottaa. Tunnelmaa tosin hieman pilasi lopun extra-sarjakuva...
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson