Herätetty rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #3)

Herätetty rakastaja

J. R. Ward
Julkaistu: syyskuu 10, 2010 (Basam Shakti)
Alkuperäinen nimi: Lover Awakened
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, jännitys
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Marke Ahonen. Kansi: Samppa Ranta. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Entinen veriorja, vampyyrisoturi Zsadist kantaa yhä kärsimyksen ja nöyryytyksen täyttämän menneisyytensä arpia. Karkaisemattomasta raivostaan ja julmista teoistaan tunnettua villiä taistelijaa pelkäävät yhtä lailla niin ihmiset kuin vampyyrit. Viha on Zsadistin ainoa kumppani ja kauheuksien tekeminen tämän ainoa rakkaus – kunnes soturi pelastaa Harvennuskunnan kynsistä kauniin vampyyrinaaraan.

Bellaa alkaa heti kiehtoa Zsadistissa kihisevä voima. Zsadistin tarve kostaa Bellan vangitsijoille ajaa kuitenkin uroksen hulluuden rajoille. Bellan on autettava rakastajaansa parantamaan menneisyyden haavat ja löytämään tulevaisuus naaraansa rinnalla…

Suuren suosion saavuttaneesta Mustan tikarin veljeskunta -sarjasta on aiemmin suomennettu teokset Pimeyden rakastaja ja Ikuinen rakastaja.

(muokattu 20.01.2016)

Peto (Mustan tikarin veljeskunta, #14)Sitomaton rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #5)Uudestisyntynyt rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #10)Ikuinen rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #2)Pimeyden rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #1)

Q_Black avatar
Kun aloitin lukemaan tätä sarjaa, Zsadist nousi heti suosikiksi rujon olemuksensa takia. Kirja on tähän mennessä paras tästä sarjasta, jonka olen lukenut. Kirja on toisaalta myös raskain, koska tässä perehdytään huolella Z:n menneisyyteen ja se ei ole kaunista luettavaa. Ihanaa, että rujon ja ilkeän Z:n kuoren alta löytyy myös haavoittuva "poikanen", joka ei tiedä mitä tehdä. Ehdottomasti paras paritus! Ja Zsadist jatkaa suosikkisoturinani ;)
NermiEddlitt avatar
Kerron teille 3 asiaa tästä kirjasta: 1. En suosittele ainakaan alle 16 vuotiaille. Syynä rajut väkivalta ja seksikohtaukset . 2. Kirja on jännittävä, mustaa huumoria pursuava, ja kuuma. 3. Suosittelen kirjan lukemista kaikille vampyyrifaneille, sekä jännitystä hakeville, paksu kirja kannattaa malttaa lukea.
Ferren avatar
Aluksi minulla oli epäilykseni, että tulisinko rakastamaan tätä kirjaa yhtä paljon kuin kahta edellistä. Kävikin niin, että kirjan lopussa olin kyyneleet silmissä ja tunteet katossa. Kirja on niin koskettava. Zsadistin rankkaan menneisyyteen pureudutaan oikein kunnolla, ja kyseiset kohtaukset ovat äärimmäisen mielenkiintoisia. Zsadist ei ehkä ole kaikkein fiksuin ja filmaattisin, mutta vähintäänkin kiinnostava. Aikaisemmin saatoin moittia Wardin kirjoja siitä, että ... (lisää)
pepsit avatar
Odotin jo edellisen kirjan puolen välin tienoilla, että pääsen lukemaa Zsadistin tarinan. Ja en pettynyt. Kirja on tähän mennessä paras. Vaikkakin hyvin raaka, surullinen ja tunteita herättävä. Muutamassa otteessa lukiessa tuli ihan itku. Ja tämä jyräsi paikan suosikki kirjanani. (luulin jo että kaksi edellistä pääsivät sille pallille, mutta ei, tämä on huomattavasti parempi)
Pauliah avatar
Hirmuisesti tykkäsin! Hotkin illassa kirjan läpi, ei vaan voinut laskea käsistä! Pidin Z:n tarinasta ja kirjan erilaisuudesta kahteen ekaan verrattuna, ne tyhmät lesserien kertomukset ois kyl voineet silti jäädä pois. Hieman pettynyt olen siihen kuinka nopeasti Z muuttui, kaikki oli oleva paremmin ja liipalaapa.
Fallen angel avatar
Jälleen mahtavaa tekstiä Wardilta. Zsadist oli hahmona lopulta aika erilainen, kun olin kuvitellut. Tämän rypemistä itseinhon syvässä suossa ei ollut aina kovin mukava lukea, mutta kuitenkin odotin koko ajan, että saisin tietää lisää. Bellan ajoista vankina oli mielenkiintoista lukea, vaikka kyseinen David -lesser sai välillä inhonväreet kulkemaan selkää pitkin. Phuryn tunteet Bellaa kohtaan toivat taas lisämaustetta tähän kirjaan. Zsadist sai minut ainakin välillä aivan ... (lisää)
janki avatar
Tämä kirja ehdoton suosikkini koko sarjasta! Ihastuin Zsadistin synkkään olemukseen jo ensimmäisessä kirjassa ja on mukava päästä lukemaan minkälainen elämä Zsadistilla on ollut vaikkakin se on kamalaa luettavaa. Sarjassa on muutenkin kiehtovaa aina se, minkälainen menneisyys veljeksillä on ollut. Ja aina paljastuu jotain todella shokeeraavaa. Vaikka Zsadist on synkkä ja kykenemätön koskemaan kehenkään, paljastuu kuitenkin, että hän on kuitenkin hellyyttä vailla ja ... (lisää)
rudi92 avatar

Mustan tikarin veljeskunta sarja jatkuu aina vain parempana. Zsadistin ja Bellan rakkaustarina oli todella upea ja intensiivinen. Zsadistin menneisyys on traaginen ja kauhea, mutta se vain parantaa häntä hahmona. Tässä kirjassa myös Phurysta tulee jo vähän mielenkiintoisempi hahmo. Aikaisemmissa osissa hän oli erittäin mitäänsanomaton ja näkymätön hahmo, mutta tässä hänkin sai enemmän näkyvyyttä.

Herätetty rakastaja on yhtä hyvä kuin Ikuinen rakastaja, ja näin ollen jakaa ensimmäisen sijan tämän kanssa.

Anneliana avatar
No niin, tässä se on: koko sarjan paras kirja. Zsadist ja Bella. Yksi parhaimpia pareja, joista olen koskaan lukenut. Ihan oikeasti, tätä kirjaa vaalin ikuisesti. -- Zsadistilla on todella pahoja henkisiä vaurioita. Pilalla, ei rikki, kuten Phury Bellalle sanoi. Pah, pah ja pah, sanon minä! Kaikkea voi parantaa ja korjata. Jopa - niin uskomattomalta kuin tämä kuulostaakin - 'pilalle mennyttä' Zsadistia. Zsadistilla tulee aina olemaan erityinen paikka sydämessäni ihan vain siksi, ... (lisää)
Kaneli88 avatar
Tämä on toistaiseksi lempikirjani näistä. Ihana tarina enkä malttanut olla lukematta kirjaa meilkein yhdeltä istumalta. Ihana pari, ihana tarina ja ihana kirjoitustyyli. Juoni eteni sopivaan tahtiin omaan makuuni.
Lilli avatar
4.5
Harvinen sarja siinä mielessä että tuntuu että jokainen kirja on edellistä parempi! :) Kuten pepsit edellä, myös minä odotin Zsadistin tarinaa jo edellisestä kirjasta lähtien. Lessereiden osuudetkaan eivät enää olleet ihan niin tylsiä kuin tähän asti, vaikka edelleenkin oli tunne, että ilman niitäkin pärjäisi.. ;) Mahtava kirja!
Angel of Darkness avatar
Niin kuin aikaisemmatkin sarjan kirjat. Melkein yhdeltä istumalta luin koko kirjan. En vain yksin kertaisesti voi lopettaa.Pakko tietää mitä seuraavalla sivulla tapahtuu. Suosittelen ehdottomasta.
Fade avatar
Kirja oli aivan mahtava, mutta jotenkin aikaisemmat kaksi oli mielestäni ehkä hieman parempia. Ei tätä voi toki huonoksi sanoa, oli pakko lukea mahdollisimman nopeasti. Z:n menneisyys oli oikeastaan aika järkyttävä, joten hieman ihmettelin sitä miten nopeasti hän loppujen lopuksi muuttui.. Ja tietenkin kirjalle pitää antaa pisteet siitä, että se sai minut itkemään ensimmäisen kerran tätä sarjaa lukiessani. Lopussa vain oli pari sellaista kohtaa että silmien vuotamiselle ei ... (lisää)
Gio avatar
Zsadistin menneisyys oli vähän rankkaa luettavaa, mutta siitä huolimatta tämä oli paras kirja kuudesta ensimmäisestä suomennetusta kirjasta. Bella oli aivan ihana henkilö ja heidän parituksensa oli ehdottomasti lempparini koko kirjasarjasta.
MintFirefly avatar
Luin ahmimalla, koska Zsadist on kertakaikkiaan lempi henkilöni :) Suosittelen lukemaan!
Liliales avatar
Ehdottomasti paras tähän mennessä, sarja paranee kirja kirjalta. Zsadistin synkkää menneisyyttä oli raastavaa lukea, mutta pidin niin paljon Zsadistin ja Phuryn välisestä veljellisestä siteestä, mikä oli niin koskettavaa. Bella ja Zsadist sopivat täydellisesti yhteen ja on ehdottomasti yksi parhaista parituksista. :)
lina avatar
Tämä osa sarjasta oli paras , mutta myös rhangen ja maryn tarina on söpöä . Minä voisin suositella kirjaa K-13 , sillä ite täytän tänä vuonna 14-v .
Uusin jäsen: Irma Niemiaho