Luupäät 7: Aavepiirit

Jeff Smith
fantasia, sarjakuva
Luupäät 7: Aavepiirit (Luupäät #7) - Jeff Smith7.74

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Jorma Penttinen. Nidottu.

Pitkään uinunut tulivuori purkautuu ja vapauttaa ikivanhan pahuuden. Maa hautautuu nokeen ja tuhkaan. Luupään serkukset, Olga-mummo ja Venla joutuvat taistelemaan outoja voimia ja rottaolioioita vastaan päästäkseen tarunhohtoiseen Atheiaan. Matkaa varjostaa mahtiaan kasvattava heinäsirkkojen herra. Vaarallisia ovat myös aavepiirit, joiden sisään ei saa astua...

”Luupäitten suurin viehätys piilee tunnelmassa, joka rakentuu vasta matkan varrella. Herttaisuuteen sekoittuu synkeitä puolia. Huumori ja vakavuus lyövät kättä ja syventävät toisiaan.” – Harri Römpötti, Helsingin Sanomat

”Olen vuosien varrella lämmennyt entistä enemmän Smithin Luupää-tarinoille, mutta olin silti suorastaan yllättänyt, miten paljon pidin Aavepiiristä. Se on erinomainen seikkailu- ja fantasiasarjakuva, jonka luulisi viehättävän niin fantsuväkeä, ankisteja tai vain mainioista sarjakuvakerronnasta nauttivia.” – Otto Sinisalo, Katuoja

”Smithin luoma todellisuus on yhtäaikaisesti hauska, pelottava ja mielenkiintoinen, jolloin lukijan onnelliseksi tehtäväksi jää vain ajelehtia hyvän tarinan pyörteissä.”
– Lauri Hirvonen, Lapin Kansa

”Smith punoo mutkikasta eeposta, jossa on kosolti fantasian lumoa. Luupäät sopii hyvin sekä aikuis- että lapsilukijoille.” – Vihreä Lanka

Julkaistu: marraskuu 2002
Kustantaja: Like