X-naiset - Milo Manara, Chris Claremont 4.36   11

Alkuteos ilmestynyt 2009. Tarina: Chris Claremont. Kuvitus: Milo Manara. Suomennos: Jaana Suorsa. Nidottu.

Näe Ryhmä-X:n naiset aivan uudessa valossa! Liity Varjokissan, Feenixin, Tajunnan, Stormin ja muiden vauhdikkaiden sankarittarien seuraan seikkailuun, jonka veroista mutanttien maailmassa ei ole koskaan nähty!

Ryhmä-X:n legendaarisin käsikirjoittaja CHRIS CLAREMONT ja eurooppalaisen sarjakuvan juhlittu mestari MILO MANARA ovat luoneet yhdessä ainutlaatuisen sarjakuvateoksen, joka esittelee meille aivan uuden näkökulman Marvelin maailmaan.

Huiman sarjakuvaseikkailun lisäksi tämä upea albumi pitää sisällään Marvelin pomon Joe Quesadan ja toimittaja Nick Lowen saatesanat, Manaran haastattelun sekä luonnoksia taiteilijan pöydältä.

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu lokakuu 14, 2010 (Egmont)
Alkuperäinen nimi 'X-Men: Ragazze in Fuga'

Arvosanat 119
Kirja-arviot 15
elokuu 29, 2021
4 / 10

Olen rehellinen: otin tämän kirjaston hyllyltä sen kannen vuoksi, siinä on nättejä naisia ja siinä on viittaus siihen että tämä liittyisi X-Men universumiin. Tiedän Milo Manaran vain koska olen lukenut Sandmanin ja siellä oli yksi Milo Manaran kuvittama tarina. Vaikka olenkin nähnyt vain yhden tarinan häneltä, tunnistin tämän taiteilijan välittömästi. Joten olin innokas näkemään (nimenomaan näkemään, en lukemaan) tämän. Jep, tämä oli juuri sellainen kuin kuvittelinkin. Kauniita naisia lähes olemattomissa vaatekappaleissa ja juoni oli siellä jossakin niiden alla. Oli oikeastaan huvittavaa, miten nämä naiset olivat niin valmiin näköisinä seksiin kun katsoo heidän asentojaan. Ihan sama mikä tilanne on päällä, niin heidän suunsa on auki ja asento on viettelevä. Tämä kuuluu ehkä X-Meneihin, mutta eroottisella ja erittäin, erittäin, erittäin kaukaisella tavalla. Ei sitä tietäisi jollei alussa olisi hahmojen esittelyä. Niin, juoni on ohut mutta OK. Piirrosjälki on kaunista. Tämä on ihan OK kirja, kunhan tältä ei odota mitään älykästä eikä sitä että tässä olisi jotain varsinaista X-Men-touhuilua. Tämä pitäisi lukea ennemminkin jonain seksi(kkäänä) X-Men-fantasiana.

Mika Muhonen
Mika Muhonen