Parempi myöhään kuin ei milloinkaan (Valitut, #2)

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan

Marilyn Kaye
Julkaistu: marraskuu 5, 2010 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Better Late Than Never

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

Yhdeksän teiniä,
yhdeksän salaisuutta,
yhdeksän poikkeuksellista kykyä,
joilla voi muuttaa maailman.

Jennalla on salaisuus. Hän on yksi valituista. Eikä hän ole suinkaan ainoa…

Kovanaamainen goottityttö Jenna Kelley haaveilee salaa kavereiltaan tuiki tavallisesta perhe-elämästä ja kunnollisista vanhemmista. Kun hänen äitinsä joutuu katkaisuhoitoon, kauan sitten jo kadonnut isä ilmaantuu yllättäen perhekuvioihin. Onko parempaa tulevaisuutta lupaileva isä liian hyvää ollakseen totta?

Vaikka Jenna tavallisesti pystyy lukemaan kenen tahansa ajatuksia, isä on aina vain täysi mysteeri. Voiko tähän tyhjästä putkahtaneeseen muukalaiseen luottaa ensinkään?

Yhdysvaltalaisen Marilyn Kayen Valitut-sarjassa on ilmestynyt aiemmin Poissa silmistä, poissa mielestä (2010).

(muokattu 05.11.2010)

Käärmekonnun salaisuudet (Myyttihovi, #4)Kauhujen vuori (Deltoran vyö, #5)ArraGregor ja Alismaan vitsaus (Alismaan tarinat, #3)Painajaisakatemia 3: Hornan hirviöt (Painajaisakatemia, #3)

rudi92 avatar
Pidin tosi paljon kirjasta, jopa enemmän kuin ensimmäisestä osasta. Tämä oli jotenkin herkempi ja tunnelmallisempi. Pidin siitä kuinka Amanda tunsi jotain, mitä ei ollut ikinä ennen tuntenut. Eli rakkauden. Ja pidin myös aivan lopusta. Oli koskettavaa ja herkkää lukea kohta, jossa kaikki olivat Jennan tukena juuri silloin, kun hän sitä tarvitsi. Kirja oli muutenkin paljon paremmin kirjoitettu mitä ensimmäinen osa ja surulliset tunteet, joita minä haluan aina lukea, oli niin upeaa. Odotan innolla seuraavaa osaa.
Adolfina Romanov avatar
3.5

Ihanaa, että Jenna sai oman kirjan! Hän on niin symppis. Vähän kliseinen, mutta silti ihan toimiva. Kirjan idea Jennan palanneesta isästä ja ongelmista kotona on todella hyvä, yhtä mukavaa ja kestävää luettavaa kuin Amandankin tarina. Loppuvaiheella tukee myös ihanasti ilmi lahjakkaiden luokan hyvä ryhmähenki. Äärettömän epäsopiva sanavalinta, mutta ymmärtänette yskän.

Myrsky10 avatar
3.5
Pakko lukea, kun luin ensimmäisenkin osan. Ihan hyvä kirja.
Q_Black avatar
Aika samoilla kannattimilla mennään kuin aiemmassakin kirjassa. Kirja kuvaa sujuvasti nuorten kouluelämää ja sitä, kuinka tärkeää on kuulua johonkin. Mitä suositumpi on, sitä kunnioitetumpi on. Kirja ei sinäsä ollut mikään kovin ahaa-elämys vaan tavallinen kertomus nuorten erikoisista kyvyistä ja arjen haasteista. Koulun suosituimman tytön Amandan hyppääminen pojan ruumiiseen tosin herätti pari kertaa hilpeyttä. Jenna taas on koulun kovis, joka peittää koviksen kuoren ... (lisää)
Pennywere avatar
Minä kyllä pidän tästä sarjasta. Rakastan lukea siitä, kun ilkeät koppavat suositut tytöt saavat nokkaansa. Rakastan sitä hahmojen oivaltamista, heidän muuttumistaan kaikin puolin paremmiksi ihmisiksi. Helppolukuinen ja kepeä pakkaus, mutta tarina vähän latistui lopusta; loppuhuipennus olisi saanut kestää kauemminkin. Ja voi ei, kirjan loppu, kuinka julmaa. Todellakin kaikinpuolin täydellistä hipova osa mielenkiintoisessa fantasiasarjassa.
KiLLPaTRiCK, Astorethein
Uusin jäsen: Inex