Velho (Kuolemattoman Nicholas Flamelin salaisuudet, #3)

Velho

Michael Scott
Julkaistu: huhtikuu 5, 2011 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Sorceress

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Paula Korhonen. Päällyksen kuvitus: Michael Wagner. Sidottu.

Vesi tuo elämän ja myös tuhoaa sen:
jos tuhoa ei voi välttää, otetaan siitä kaikki irti.

Tohtori John Deen epätoivoiseksi yltynyt jahti alkemisti Nicholas Flamelin ja Newmanin kaksosten kintereillä kiihtyy kiihtymistään. Abrahamin kirjan elintärkeät sivut ovat Deelle pakkomielle, ja Pariisin hävityksen jälkeen hän jatkaa taisteluaan kotikaupungissaan Lontoossa. Tarusoturi Scattyn kadottua ja velho Perenellen viruessa yhä meren saartamassa vankilassa Flamel suojatteineen on haavoittuvaisempi kuin koskaan.

Turvanaan heillä on vain taikamiekka Clarent ja hullu tarukuningas, jonka opastuksella kaksosten tulisi sukeltaa vesitaikuuden saloihin. Nopeus ja nokkeluus ovat tarpeen, sillä synkät vanhat ovat herättäneet henkiin sarvipäisen jumala Arkhonin, joka käy susijoukkoineen taisteluun tarukaksosia vastaan. Jos varjovaltakuntien portit avataan, ei jäljelle jää mitään. Ei yhdellekään ihmiselle.

Michael Scottin vauhdikkaassa seikkailusarjassa fantasiamaailman ja tarunhohtoisen muinaisaikojen rajat hämärtyvät tavalla, joka jää kihelmöimään mieleen vielä pitkään jälkeenpäin. Lukijoita ympäri maailmaa kiehtoneessa sarjassa ovat aikaisemmin ilmestyneet teokset Kirjanvartija (2008) ja Maagikko (2009).

(muokattu 28.09.2011)

Taikuuden taakka (Chrestomancin maailmat, #3)Tietäjän lapsuus (Chrestomancin maailmat, #2)SyntymälahjaSalatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Pimeä sydän (Mystic City, #2)

Micaela avatar
Hyvä kirja on, suosittellen. Itse olen lukenut englanniksi kolme viimeistä osaa, ja pakkoa sanoa, sarja vain paranee. Sääli ettei sarjaa ole suomennettu loppuun, mutta suosittelen todellalla lukemaan vikat osat vaikka sitten englanninkielisenä!
Mirelle avatar
3.5
Näistä kolmesta paras ja jännittävä, kannattaa lukea, vaikka sitten ihan vain juonen taidokkuuden takia.
msatu avatar
vältän aina aloittamasta kirjasarjoja joista ei ole saatavilla kaikkia osia,mutta nyt kävi vahinko..kellään tietoa ollaanko noita sarjan viimeisiä julkaisemassa suomeksi?tässä syy joka sai minut hakeutumaan ja kirjautumaan tälle sivustolle:) lukemisen arvoinen kirjasarja,joskin tiettyjä mielestäni epäolennaisuuksia olisi voinut karsia tekstistä pois.
kirjafriikki blogi avatar
jos jollakulla on tieto siit milloin sarjan seuraava osa ilmestyy suomeksi tai siitä onko suomentaminen sarjan osalta lopetettu laittaisitteko minulle tiedon yksityis viestillä.
Serafia avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]