Eksyneet näkevät unia

Eksyneet näkevät unia

Kirsti Ellilä
Julkaistu: heinäkuu 7, 2011 (Karisto)
Tyylit: fantasiasatufantasia, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Sidottu.

Jännittävä ja haikeankaunis nuorten fantasiaromaani

Nimetön on elellyt Jakob-koiransa kanssa Varjojen maassa maahisten luona siitä asti, kun hänet löydettiin eksyneenä ja muistinsa menettäneenä metsästä. Kaikki on muuten hyvin, mutta kyky nähdä unia ja kyky itkeä muistuttavat häntä entisestä elämästä. Hän ei ole voinut unohtaa, että hänelläkin on joskus ollut nimi. Kun Nimetön sattumalta saa käsiinsä kauniin silkkitakin, joka on kuin tehty hänelle, hän ymmärtää sen olevan avain hänen menneisyyteensä. Nimettömän on lähdettävä pitkälle matkalle etsimään niitä, jotka joskus tunsivat hänet nimeltä.

Kirsti Ellilän uutuus on upea, klassinen fantasiaseikkailu koti-ikävästä ja oman identiteetin etsimisestä. Nimettömän matka Varjojen maasta kohti kaukaista Orientiaa on täynnä jännitystä ja huumoria – ja kummallisia kulkijoita, kuten maapulliaisia, suohuurulaisia ja kultakorentoja.

(muokattu 13.06.2017)

Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla (Satumaa, #1)Vihreä tukkaPikkunoitaTyttö joka putosi Satumaan alle ja juhli varjojen valtakunnassa (Satumaa, #2)Kirjaan kadonnut
sterle, Pisania
Uusin jäsen: Helmirja