Jumalattaren valittu

P. C. Cast
fantasia, paranormaali romantiikka
Jumalattaren valittu (Partholon #1) - P. C. Cast7.70

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Eeva Koskimies. Nidottu.

Huonolta vitsiltä tuntunut uni onkin täyttä totta. Jumalatar on valinnut hänet toiseen maailmaan.

Englanninopettaja Shannon Parker ihastuu huutokaupassa maljakkoon, jossa on kuva kelttiläisestä hevostenjumalan ylipapittaresta Eponasta. Itse asiassa hän ei vain ihastu maljakkoon, vaan tuntee sisältä kumpuavaa pakkoa saada se, sillä kuvassa on hän itse.

Ukkosmyrskyn jälkeen mikään ei ole enää niin kuin ennen. Shannon ei ole tavallinen opettaja koulun käytävällä vaan temppelissä palvottu ylipapitar, joka on kuulemma juuri lupautunut kihlatulleen.

Tuore aviomies karauttaa paikalle omana itsenään, yhdessä hahmossaan. ClanFintan, kentaurien päällikkö, hyväksyy tuoreen vaimonsa epävarmuuden ja heidän luottamuksestaan kasvaa voima, joka voittaa julmimmankin vihollisen. Ja tuoreen vaimon onneksi sulhanen ei joka yö olekaan kentauri, vaan mitä hurmaavin rakastaja.

"P. C. Cast on luonut fantasiamaailman, johon voi heittäytyä täydellisesti." – Writers Unlimited

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: marraskuu 17, 2010
Arvosanoja: 52
Muokattu: tammikuu 27, 2016

Partholon -kirjasarja

"Partholon"-sarja:

• Elphamen valinta (2004)
  • Brighidin matka (2005)

Englanniksi nimillä "Divine" tai "Partholon Series" tunnettu, myöhemmin ilmestynyt trilogia:

• Jumalattaren valittu (2006)
  • Valittujen taisto (2006)
  • Valontuoja (2007)

Brighidin matka6.04

Kirja-arvioita

9/10 |
elokuu 23, 2019
Jumalattaren valittu on erinomainen kirja. Teksti on sujuvaa ja toiminnantäyteistä, eikä tylsiä hetkiä ole lainkaan. Shannon on hyvä päähahmo, vaikkei kauhean helposti samaistuttava olekaan. ClanFintan on upea hahmo ja hänen ja Shannonin ...
elokuu 03, 2019
Olin jo pitkään etsinyt tätä kirjaa, kunnes sain sen viimein käsiini. Minun oli samantien avattava Jumalattaren valittu ja upotettava katseeni siihen. Sen jälkeen aika kului kuin sumussa! P.C. Cast tietää todellakin kuinka saada lukija ...
heinäkuu 12, 2012
Itse pidin tästä kirjasta. Olen lukenut myös Valittujen taisto, mutta Valontuojaa en ole saanut käsiini. Mutta toisen osan perusteella voin kertoa, että ensimmäinen osa oli toista osaa parempi.
helmikuu 06, 2012
Tämä oli kyllä omasta mielestäni aivan loistava sarja. Luen kyllä toistekkin
8/10 |
marraskuu 29, 2011
Takakannen perusteella päätin lukea. Itse tykkäsin paljon tästä kirjasta, jatko-osat eivät olleet niin hyvät kuin tämä ensimmäinen. Jos yhtään kiinnostaa lukea, niin suosittelen, omalla ihanalla rakkaustarinallaan.