Jumalattaren valittu (Partholon, #1)

Jumalattaren valittu

P. C. Cast
Julkaistu: marraskuu 17, 2010 (Harlequin)
Alkuperäinen nimi: Divine by Mistake
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Eeva Koskimies. Nidottu.

Huonolta vitsiltä tuntunut uni onkin täyttä totta. Jumalatar on valinnut hänet toiseen maailmaan.

Englanninopettaja Shannon Parker ihastuu huutokaupassa maljakkoon, jossa on kuva kelttiläisestä hevostenjumalan ylipapittaresta Eponasta. Itse asiassa hän ei vain ihastu maljakkoon, vaan tuntee sisältä kumpuavaa pakkoa saada se, sillä kuvassa on hän itse.

Ukkosmyrskyn jälkeen mikään ei ole enää niin kuin ennen. Shannon ei ole tavallinen opettaja koulun käytävällä vaan temppelissä palvottu ylipapitar, joka on kuulemma juuri lupautunut kihlatulleen.

Tuore aviomies karauttaa paikalle omana itsenään, yhdessä hahmossaan. ClanFintan, kentaurien päällikkö, hyväksyy tuoreen vaimonsa epävarmuuden ja heidän luottamuksestaan kasvaa voima, joka voittaa julmimmankin vihollisen. Ja tuoreen vaimon onneksi sulhanen ei joka yö olekaan kentauri, vaan mitä hurmaavin rakastaja.

"P. C. Cast on luonut fantasiamaailman, johon voi heittäytyä täydellisesti." – Writers Unlimited

(muokattu 27.01.2016)

Minun rakastajani (Mustan tikarin veljeskunta, #8)Kuningas (Mustan tikarin veljeskunta, #12)Liekki (Liekki-trilogia, #1)Verenjanoa Dallasissa (Sookie Stackhouse, #2)Langennut enkeli (Langennut enkeli, #1)

Serafia avatar
Itse pidin tästä kirjasta. Olen lukenut myös Valittujen taisto, mutta Valontuojaa en ole saanut käsiini. Mutta toisen osan perusteella voin kertoa, että ensimmäinen osa oli toista osaa parempi.
Chrysanthe avatar
Takakannen perusteella päätin lukea. Itse tykkäsin paljon tästä kirjasta, jatko-osat eivät olleet niin hyvät kuin tämä ensimmäinen. Jos yhtään kiinnostaa lukea, niin suosittelen, omalla ihanalla rakkaustarinallaan.
Nemira avatar
Tämä oli kyllä omasta mielestäni aivan loistava sarja. Luen kyllä toistekkin
sterle, Pisania
Uusin jäsen: Helmirja