Kylmäveristen klubi (Sookie Stackhouse #3) - Charlaine Harris 7.54   297

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

Sookie Stackhousella on mieshuolia. Vaikka hänen vampyyripoikaystävänsä Bill on niitä harvoja, joiden ajatuksia hän ei pysty lukemaan, on selvää, että miehellä on nyt paljon salattavaa. Kaiken kukkuraksi Bill väittää lähtevänsä liikematkalle ja katoaa reissullaan kuin maan nielemänä.

Sydämensä särkenyt Sookie ryhtyy etsimään vampyyrisulhoaan yhdessä Ericin, Billin salakavalan ja seksikkään pomon, kanssa. Jäljet näyttäisivät johtavan Mississippin yliluonnollisten olentojen alamaailmaan. Turvakseen ja oppaakseen näiden pahamaineiseen kantakapakkaan Sookie saa ihmissusi Alciden, joka sattuu olemaan paitsi vahva ja teräväpäinen myös syötävän komea…

Kidnappaajien kynsistä pakenemisen, Ericin lähentelyjen torjumisen ja moninaisten lemmekkäiden tunteidensa tukahduttamisen lomassa Sookie yrittää selvittää, mitä petturi-Billille oikein tapahtui. Pitäisikö Sookien yrittää pelastaa Bill pinteestä vai alkaa teroittaa vaarnaa?

Kylmäveristen klubi sopii täydellisesti lukijoille, jotka nauttivat vampyyrikirjansa mieluiten kevyinä, humoristisina ja kiivastempoisina.” – Publishers Weekly

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu marraskuu 26, 2010 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi Club Dead
Tietoja muokattu tammikuu 27, 2016

Sookie Stackhouse -kirjasarja

Sarja sisältää 13 pääteosta ja yhteensä teoksia 13 kpl.

"Amerikkalaisen Charlaine Harrisin Sookie Stackhouse -romaanit ovat ilmiö vailla vertaistaan. Pienen piirin suosikista on vajaassa kymmenessä vuodessa tullut maailman luetuimpia kirjasarjoja. HBO:n menestyksekäs True Blood -tv-sarja perustuu Sookie Stackhouse -romaaneihin."

Sarjaan kuuluvaa novellikokoelmaa A Touch of Dead (2009) ei suomennettu.

Veren voima (Sookie Stackhouse #1) 7.58   436

Arvosanat 371
Kirja-arviot 304
elokuu 8, 2019
7 / 10

Eric kuvioissa, vallan mainiota! Lempihahmoni tv-sarjassa ja kyllähän hänen houkutteleva olemuksensa veti puoleensa näin kirjallisuudenkin välityksellä. Kirja oli jännä ja piti otteessaan. Ehkä hieman parempi kuin aiempi osa.

Truuners95
Arvosanat 91
Kirja-arviot 84
Viestit 6
helmikuu 20, 2016
9 / 10

Tässä päästiin jo tutustumaan ihmissusiin vähän lähemmin Alciden kertomuksien avulla. Tässä oli pelottavinta Billin vapauttamisyritys. Monella tapaa onnistunut kirja kuin aikaisemmatkin osat.

Nage
Arvosanat 126
Kirja-arviot 126
marraskuu 29, 2013
8 / 10

Taas upea kirja Harrisilta. Kirjassa oli sopivasti toimintaa ja juonen käänteitä. Harmi vain minäkun pidin Bilistä :)

Pauliah
Arvosanat 444
Kirja-arviot 10
Viestit 7
lokakuu 18, 2013
6 / 10

Kai minä kirjasta tykkäsin kun sen illassa läpi luin, mutta ärsytyskynnys oli melkoisen matala. Olen jo kolmen kirjan jälkeen kyllästynyt tähän 'oon viaton pieni neitsyt ah ihanaa ja nyt pyöritän kolmea miestä ja kaikki haluaa minua'-tyyliin. Erittäin iso plussa ihanasta Ericistä, mutta silti puskee jo korvista. Päättäis jo.

Lilly
Arvosanat 31
Kirja-arviot 7
lokakuu 8, 2013
9 / 10

Loistava kirja muuten, mutta puolestani Billin osuutta voisi huomattavasti pienentää. En voi sietää kyseistä "henkilöä". Mahtavaa, että Eric saa jo enemmän huomiota ja muita komeita miehiä astuu kuvaan.

kyyhkynen
Arvosanat 53
Kirja-arviot 11
maaliskuu 3, 2012
10 / 10

Tämä kirjasarja tuntuu paranevan kirja kirjalta. Luin kolme ensimmäistä kirjaa putkeen tässä parin viime päivän aikana ja koukkuunnuin täysin. Plussat ja miinukset: + Sookie on mahtava päähenkilö. Hänellä on oma tahto, tunteet ja hän on niin itsenäinen ja reipas. Sookie kuvailee tapahtumia myös hauskasti ja häneen voi samaistua. + Useimmat muutkin henkilöt ovat onnistuneita. Eric ja Alcide ovat ihania ja Billkin useimmiten, vaikka tässä kirjassa hän onkin todella ärsyttävä. + Vampyyrien maailmasta on saatu todella kiehtova. + Pidän etelävaltioista tapahtumapaikkana. Myös Merlotte's on jotenkin tosi symppis paikka. + Kirjoja lukiessa nauraa tai haukkoo henkeä koko ajan. Jännittävä ja koukuttava sarja. - Kirjoitustyyli on töksähtelevää ja suomennos ontuu. Olen varma että sarja olisi parempi englanniksi. - Tapahtumat etenevät välillä vähän liian nopeasti ja jää pöllähtänyt olo. Tämä voi tosin olla hyväkin asia. - TV-sarjan katsominen häiritsee lukukokemusta ja kirjat olisivat varmasti olleet parempia, jos en olisi katsonut sarjaa ensin. Kokonaisuudessa kuitenkin mahtava sarja, täytyy heti ostaa tuo seuraava kirja!

Q_Black
Arvosanat 247
Kirja-arviot 239
Viestit 107
heinäkuu 19, 2011
8 / 10

Tämä sarja kyllä paranee mitä pidemmälle sitä lukee. Kirjojen hyvä puoli on se, että ne eivät ole kovin pitkiä. Kirjat ovat helppolukuisia eikä asioita jäädä vatvomaan monen kymmenen sivun verran. Tv-sarjaa seuranneena huomaa, että monet asiat häiritsevät puolin ja toisin, mutta ei kuitenkaan häiritsevästi. Kirjan idea on hyvin keksitty ja kyseinen tuotantokausi kuului kyllä suosikkeihini. Eric jaksaa naurattaa kerta toisensa jälkeen, mutta Bill ottaa enemmänkin hermoon. Suureksi suosikiksi on noussut Alcide, joka on suuri ihmissusi ja osaa kyllä sanoa sanottavansa ilman turhaa kiertelyä. Tapahtumasta toiseen siirtyvä nopeatempoinen kirja, joka ei ole missään nimessä tylsä!

NermiEddlitt
Arvosanat 49
Kirja-arviot 10
joulukuu 25, 2010
10 / 10

Charlaine Harrisin Southern Vampire Mysteries/ Sookie Stackhouse- sarjan kolmas kirja- jännittävä, kuuma ja yllätyksellinen Kylmäveristen klubi pääse hetivälittömästi suosikkikirjalistalleni. Bill on siis kateissa. Billin etsimiseen Sookie saa avukseen Eric Northmanin, hoteista hoteimman viikinkivampyyrin, Billin pomon, joka arvatenkin yrittää jälleen vilpittömästi lähennellä Sookieta. Uutena innostuksen kohteenani on Alcide kuuma ihmissusi, jonka Sookie saa avukseen Missisippin kuninkaan alueelle. Ongelmat eivät ole loppuakseen edes kaukana Bon Tempsistä, vaan lisääntyvät entisestään Missisippin alamaailmassa. Kirjan loppu ylättää ja eroaa aiemmista mukavasti :) Ainiin, älä vain kerro Ericille, että tiedät siitä kuninkaasta...

Sunsetbeach
Arvosanat 255