Korpinmusta (Vampyyripäiväkirjat #1) - L. J. Smith6.34

Alkuteos ilmestynyt 1991. Suomentanut Joel Kontro. Sidottu.

Rakkaus on hengenvaarallista Vampyyrisarjojen kulttiklassikko viimeinkin suomeksi

Suosittu Elena tapaa koulussa mystisen Stefanin ja tietää olevansa mennyttä. Kohtalokkaan rakkauden myötä paha hiipii Fell´s Churchin pikkukaupunkiin. Myös Stefanin kostonhaluinen veli Damon ilmestyy kuvioihin.

Vampyyripäiväkirjojen alkuperäinen trilogia julkaistiin Amerikassa jo 1991. Kuuma vampyyribuumi nosti kulttisarjan uudelleen esiin, ja palkittu TV-sarja on kasvattanut suosiota entisestään.

L. J. Smith asuu Kaliforniassa. Vampyyripäiväkirjoja on myyty jo yli viisi miljoonaa.

Keskustelua: L. J. Smith :: viestejä 7 kpl

Uusi aika 3: Sydänyö (Vampyyripäiväkirjat #7)6.72

Kirja-arvioita

5/10 |
syyskuu 29, 2019
En ole suuri Vampyyripäiväkirjat-sarjan fani, mutta päätin kokeilla pitäisinkö tästä kirjasta. Vastaus on eipä oikein. Se nyt ei vain jaksa oikein innostaa, että yhdysvaltalainen suosittu blondi saa kaiken haluamansa.
8/10 |
huhtikuu 22, 2015
Yllätyin suuresti luettuani kirjan! Ajattelin kirjan olevan tv-sarjojen kaltainen, mutta olikin aivan eri luokkaa! Vaikka en pitänytkään Elenan kuningatar-luonteesta ja vampyyrien pienestä määrästä kannustan kaikkia kiinnostuneita aloittamaan!
7/10 |
syyskuu 22, 2014
Yllättävän hyvä! Itse olen katsonut satunnaisesti jokusen jakson tv-sarjaa, joka ei ole mielestäni yhtä hyvä kuin kirja. Nyt tosin olen kirjan innoittamana alkanut katsoa tv-sarjaakin alusta asti, ja sekin on osoittautunut melko ...
tammikuu 03, 2014
Luin kirjan joskus pari vuotta sitten. Olisin kyllä noin suositun tv sarjan pohjana olevan tarinan olevan parempi. Ja muutenkin sarjassa tuntuu samat asiat pyörivän koko ajan. Aika laimea.
8/10 |
marraskuu 21, 2013
Hyvä kirja! Hyvä aloitus numero! Katsoin ensin vampyyrinpäiväkirjoja TV:stä ja sitten luin tämän joten luin tätä hieman on/off:ina mutta sain luetuksi ja hyvä oli! Suosittelen!
2/10 |
elokuu 20, 2013
L.J. Smthin "Vampyyripäiväkirjat : Korpinmusta" (Otava, 2010) aloittaa taas uuden yliluonnollisen kauhuromanssin, joita markkinat alkavat olla pullollaan. Nyt kirjasarja saa kuitenkin vetoa samannimisestä, meikäläisissäkin televisioissa ...
5/10 |
huhtikuu 20, 2013
Odotin kirjalta myös vähän enemmän. Kyllähän sen nopeasti luki, mutta hahmot olivat aika tylsiä ja päähenkilö erittäin lapsellinen. En tiedä viitsiikö seuraavia osia lukeakaan... Sarjaa olen joskus katsonut ja pitänyt hyvänä, joten ...
syyskuu 17, 2012
Kirjan on sanottu olevan parempi kuin TV-sarja, mutta olen eri mieltä. Teksti oli tylsää eikä kirjasta jäänyt oikein mitään mieleen. Toisin sanoen kirja oli pettymys, mutta pakkohan se oli silti lukea kun sarjaakin katson:)
heinäkuu 09, 2012
Luin koska pidän tv-sarjasta. Kirjassa on asioita mitä ei tapahdu sarjassa, mikä on plussaa. Yllätyin kun hahmojen ulkonäkö poikkeaa niin paljon sarjassa olevista,en vaan pysty kuvittelemaan Elenaa Blondina ja Bonnieta punapäänä.Tämä oli ...
6/10 |
maaliskuu 29, 2011
Ihan mukiin menevä kirja. Ei nyt varsinaisesti mikään kauhean hyvä ollut, mutta ei kuitenkaan mikään huono. Intouduin lukemaan, koska kirjojen pohjalta tehty sarja on todella hyvä. Ja sarja todellakin jää paremmaksi kuin tämä kirja. Saa nähdä onko seuraava osa parempi :)