Houkutus: Kuvitettu opas vampyyrisaagaan

Houkutus: Kuvitettu opas vampyyrisaagaan

Stephenie Meyer
Julkaistu: huhtikuu 18, 2011 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Twilight Saga: The Official Illustrated Guide
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: tietokirjanuorten tietokirja
Avainsanat: ihmissudet, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentaneet Pirkko Biström, Hilla Hautajoki, Tiina Ohinmaa, Pirjo Ruti ja Marlene Sanoukian. Sidottu.

Miljoonia lukijoita vietellyt vampyyrisaaga

Houkutus
Uusikuu
Epäilys
Aamunkoi
Bree Tannerin lyhyt elämä

Virallinen opas Twilight-sarjan maailmaan

Houkutus – kuvitettu opas vampyyrisaagaan pureutuu syvälle Stephenie Meyerin luoman kirjasarjan kiehtoviin maailmoihin. Monipuolinen teos sisältää muun muassa yksityiskohtaisia henkilöhahmoprofiileja ja sukupuita, karttoja, haastattelun sekä esittelee kirjailijan inspiraation lähteitä.

Opasta rikastuttaa lähes sata nelivärikuvaa, ja se vastaa moniin lukijoiden mieltä askarruttaneisiin kysymyksiin. Millainen oli Alice Cullenin salaperäinen menneisyys? Miten Volturien valtakausi alkoi? Mikä on puolivampyyri?

(muokattu 24.06.2016)

Pirun tusinaUuden maailman katuHetki lyö hiirelle (Hermux Tantamoqin seikkailuja, #1)Ihmiskunnan iltaVampiraatit: Kirottujen laiva (Vampiraatit, #1)

Q_Black avatar
Tämä on ehdottomasti jokaisen Twi-fanin hankittava! Ihania kuvia ja paaaljon tekstiä. Oli mielenkiintoista lukea enemmän Cullenien ja Quileuttien taustoista. Victorian ja Jamesin tarinat olivat myös mielenkiintoisia. Hienoa myös, että Twi-vampyyreihin oli perehdytty paremmin ja selitetty heidän biologiaansa. Sai vastauksen moneen kysymykseen :)
Adolfina Romanov avatar

Ei voisi oikeastaan täsmällisempi teos olla. Tämä kertoo aivan kaikesta aivan kaiken, eikä kerrassaan mitään jää mainitsematta. Välillä alkaa jo miettiä, onko tällä oikeastaan yhtään mitään väliä minkään kannalta. Älytöntä, kun pikkuruisetkin sivuhahmot saavat monen sivun mittaisen "elämänkerran" ja paljon uutta tietoa myös niille, jotka eivät ole lukeneet romaaneja. Jopa autojen muotoja kuvaillaan! Kas kun ei vielä kerrota kunkin hahmon suosikkireseptejä... ... (lisää)

M-girl avatar
Oli kiva lukea tämä! Sai tarkennusta hahmoihin ja muihin ja tavallaan ymmärsi kirja sarjaa paremmin. Kertoo sellaisten henkilöiden taustoja, jotka vilahtelivat kirjoissa. Suosittelen!
Myrsky10 avatar
Hyvä kirja. Tarkensi monia asioita ja kuvitus oli mukavaa vaihtelua.
Cavus avatar
Aivan mahtava täydennys Twilight saagaan! Kirja kertoo paljon eri henkilöiden taustoja, sekä se kertoo muutenkin siitä, miten kirja sai alunsa. Tämä on myös hyvin helppolukuinen, ja kun lukemisen aloittaa, sitä ei meinaa millään lopettaa. Kuten jo sanottiinkin, tällainen on jokaisen Twilight fanin saatava. Kirja selventää saagaa aivan älyttömästi, sekä antaa vastauksia kysymyksiin. Suosittelen lämpimästi kaikille!
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson