Orrin ja korppisota

Margi McAllister
fantasia > eläinfantasia, nuoret
Orrin ja korppisota (Usvasaari #4) - Margi McAllister8.26

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Helene Bützow. Piirroskuvitus. Sidottu.

Tunnelmallisesti kuvitettu jännittävä saturomaani Usvasaaren eläimistä

Tähdenlentojen yönä syntynyneen löytölapsi Orrinin lapsuuden haave on käynyt toteen: hän on nyt Usvasaaren kuninkaan, kuningas Crispinin, piirin jäsen. Elämä Usvasaarella on onnellista, ja vilkas pikku prinsessa Silmu kasvaa isommaksi ja järjestää saaren asukkaille yllätyksiä.

Mutta rauhallinen elämä katkeaa äkisti, kun Joutsensaarelta saapuu hätääntynyt lähetystö pyytämään apua Usvasaaren väeltä. Ahneet ja pahansisuiset korpit ovat hyökänneet Joutsensaarelle ja ryöstäneet ja rikkoneet siellä kaiken mahdollisen.

Usvasaaren urhoolliset eläimet lähtevät auttamaan ystäviään, mutta joutuvat samalla itse korppien hyökkäyksen ja vihan kohteeksi. Kostonhimoiset korpit uhkaavat tuhota Usvasaaren viimeistä sopukkaa myöten, mutta Orrin ystävineen ei anna periksi.

M. I. McAllisterin kirjasarjaa on verrattu C. S. Lewisin rakastettuun Narnia-sarjaan. Kirjassa on Omar Rayyanin piirroskuvitus. Kirjasarjan käännösoikeudet on myyty ympäri maailmaa ja tarinasta on tekeillä myös animaatioelokuva.

Julkaistu: kesäkuu 3, 2011
Kustantaja: Tammi
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret
Alkuperäinen nimi: Urchin and the Raven War
Arvosanalla: 8.26/10
Arvosanoja: 23
Tietoja päivitetty maaliskuu 30, 2017

Usvasaari -kirjasarja

Sarjan suomenkielinen nimi ei ole tiedossa. Viidettä eli viimeistä kirjaa Urchin and the Rage Tide (2010) ei suomennettu.

Orrin, Usvasaaren sankari (Usvasaari #1)7.50
Orrin ja Sydänkivi (Usvasaari #2)7.46
Orrin ja Usvasaaren perillinen (Usvasaari #3)7.56
Orrin ja korppisota (Usvasaari #4)8.26

Kirja-arvioita

10/10 |
kesäkuu 15, 2014
Erinomainen, kuten aiemmatkin Orrin-kirjat. Kansi jo sinänsä houkutteli, mutta erityisesti aihe. Korppisota! Eli siis sota korppeja vastaan! Tosi omaperäistä. Varmasti monikaan ei ole lukenut tällaistä kirjaa ennen. Jännittävä ja hauska kirja, suosittelen ehdottomasti!