Odin kirous (Noitien taistelu, #3)

Odin kirous

Maite Carranza
Julkaistu: huhtikuu 11, 2011 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: La Maldición de Odi
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Anu Partanen. Kannen kuvat: Sammy Yuen Jr. Sidottu.

Kiitetyn espanjalaisen noitatrilogian ratkaiseva viimeinen osa!

Niin kauan kuin he jaksavat muistaa, hyväntahtoisten omar-noitien klaanit ovat väistelleet verenhimoisia odish-noitia ja odottaneet vanhan ennustuksen toteutumista. Ennustuksen mukaan jonakin päivänä saapuu valittu, joka lopettaa sodan vastakkaisten noitaleirien välillä. Ja tähtiasetelmien mukaan tuo hetki on lähellä...

Noitien taistelu -trilogian kahdessa aiemmassa osassa 15-vuotias, koko elämänsä Espanjan Pyreneillä pienessä kylässä asunut Anaid on saanut tietää olevansa valittu. Hän on myös saanut kuulla olevansa äitinsä puolelta omar mutta isänsä puolelta odish. Toisessa osassa Anaid on paennut taistelevia noitia ja kohtaloaan, ja kuullut isänsä ja äitinsä rakkaustarinan, joka vei heidät kauas pohjoiseen Grönlantiin saakka.

Kolmannessa osassa nuori Anaid joutuu pahimpien koettelemusten eteen, kuuntelemaan aivan yksin sisintään ja valitsemaan puolensa, muiden mahdollisen halveksunnan ja hylkäämisen uhallakin. Anaidhan on sekä omaria että odishia, ja nyt noitaleirien sota on puhkeamaisillaan. Anaid, valittu, on ainoa henkilö, joka voi lopettaa ja ratkaista sodan.

Jännittävä noitatrilogia pitää pintansa loppuun asti, jännitys säilyy vihoviimeiselle sivulle asti.

(muokattu 13.06.2017)

Kemuja ja kuplivaa (Rachel, #4)Valpuri Vaahteran maaginen korvaPuoliksi villi (Half Bad -trilogia, #2)Puoliksi poissa (Half Bad -trilogia, #3)Koutamäen noita

Milzu avatar
2.5
Itse pidin enemmän ensimmäisestä osasta, mutta tämäkin menetteli. Loppu oli jotain ihan muuta, mitä itse odotin. Minusta alkoi tuntua, että Anaid muuttui pahikseksi, minkä takia kirja sai vielä lisää miinusta.
LuQuToukka avatar
4.5
Mielestäni kirja meni vähän mutkikkaaksi ettei aina jaksanu lukee mut luin loppuun hyvä kirja hyvä sarja Carpe diem!
Li avatar
2.0
En pitänyt kauheesti. Anaid vain mokaili ja mokaili. Selenenkin virheet on tosin myönnettävä.
Kiraze
Uusin jäsen: Susa Leppänen