Kraatterin lapset

Kraatterin lapset

Harri István Mäki
Julkaistu: maaliskuu 17, 2011 (Avain)
Tyylit: fantasiasatufantasia, nuoret, mysteeri
Avainsanat: kotimainen

Sidottu, kansipaperi.

Lumoava mysteerisatu lapsista, jotka tekevät unohtumattoman matkan tanssin vangitsevaan maailmaan ja itseensä.

Tanssikoulu sijaitsee keskellä kaupunkia tehtaassa – tai kraatterin pohjalla olevassa Linnassa. Linnan ulkopuolella suljettujen ikkunaluukkujen takana elävät nimettömät ja jonninjoutavat olennot, aikuiset, jotka ovat rutinoituneet käyttämään tarmonsa merkityksettömyyksiin. Linnassa Tohtori Q sen sijaan opettaa Varjolle, Hexataelle ja Iiralle lapsuuden ikuisen voiman käyttämistä. Hän opettaa heille tanssimisen, universumin hengittämisen salaisuuden: miten tärkeää on olla tosi vain itselleen ja tanssin kauneudelle.

Linna on täynnä pölyisiä peilejä, joissa asustaa varjo-olentoja, saleja ja käytäviä, joissa lojuu keskeneräisiä puunukkeja sekä ötököitä, jotka kulkevat öisin vankkureilla. Tanssi on tie ja tanssijan elämä rosoista. Mutta onneksi Varjon matkakumppanina on Iira. Tyttö, jolle ei tarvitse esittää muukalaista.

muokattu 06.06.2017

Memmoin arvatAurinkokuninkaan perintö (Nuorten 10 mk:n sarja, #9)Sotilaat (Talon-saaga, #3)Lirael (Vanha valtakunta, #2)Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla (Satumaa, #1)
haplotus, Ruska, Lyyskis
Uusin jäsen: Ruska