Kissatyttö (Kissojen kesken, #1)

Kissatyttö

Rachel Vincent
Julkaistu: maaliskuu 23, 2011 (Harlequin)
Alkuperäinen nimi: Stray
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Virpi Kuusela. Nidottu.

Näytän periamerikkalaiselta opiskelijatytöltä, mutta olen ihmiskissa, muodonmuuttaja. Elän kahdessa maailmassa.

Meitä kissatyttöjä on vähän, ja suvun jatkamisen kannalta me olemme kultaakin kalliimpia. Halusin kuitenkin oman elämän ja pakenin paineita yliopistoon, kunnes eräänä yönä kulkukissa hyökkäsi kimppuuni.

Minua oli varoitettu kulkukissoista – ihmiskissoista ilman laumaa – jotka vaanivat jatkuvasti kaltaisiani – viehättävä, naispuolisia ja hedelmällisiä. Sain torjuttua hänet, mutta sitten sain tietää kahden naaraskissaystäväni kadonneen.

Oman turvallisuuteni vuoksi minut haettiin takaisin laumaan. En ollut enää mikään heikko pentu. Olin valmis uhmaamaan mitä vain ja ketä vain löytääkseni ystäväni ja kostaakseni heitä kiduttaneille.

Varokaa, kulkukissat, sillä minulla on kynnet, enkä pelkää käyttää niitä.

”Pidin kirjan päähenkilöstä ja rakastin kirjan nopeatempoisuutta. Odotan innolla sarjan seuraavaa osaa.” – Charlaine Harris, kirjailija

(muokattu 27.01.2016)

Syytetty (Kissojen kesken, #3)Myrskylinnut (Kissojen kesken, #5)Uusi alfa (Kissojen kesken, #6)Saalistaja (Kissojen kesken, #2)Kaappaus (Kissojen kesken, #4)

Q_Black avatar
"Minulla oli tiettyjä epäluuloja sarjaa kohtaan, mutta päätin kuitenkin ostaa tämän pokkarin... enkä pettynyt ostokseen. Täysin erilainen "Harlequin"-sarja, jossa on pienen romantiikan lisäksi karmaisevia mysteerejä. Kissat päättävät lyödä viisaat päänsä yhteen ja selvittää oudot katoamiset. Plussaa päähenkilölle, Faythelle, joka on säpäkkä nainen. Hän pärjää omillaan ja päättää näyttää sen myös muille. Hahmot olivat ihania ja erilaisia kuin ... (lisää)
Kattinka avatar
Jes, kivaa, että ihmiskissoistakin on oma sarjansa kaikenmaailman jo lähes kliseisten vampyyri- ja ihmissusi-kirjojen lisäksi! Kirjan lukemisesta on nyt jo hieman aikaa, mutta se kuitenkin olikin sen verran vaikuttava, että se on jäänyt mieleeni. Kirja oli jännittävä, luin sen muutamassa päivässä, vaikka minulla olikin paljon kiireitä. En vain malttanut olla lukematta! :D Kirjan idea oli toimiva ja tarina eteni jouhevasti. Kielestä ja tapahtuma huomasi, että kirja oli ... (lisää)
Kirjakaapin tyttö avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
M-girl avatar
" Aluksi, kun sain kirjan käteeni, minulla oli hieman ennakkoluuloja, koska ihmiskissat eivät ole niin perinteinen aihe. Mutta kirjaa lukiessani ja sen luettuani muutin mieleni totaalisesti. Kirja oli ihana ja odotin innolla jatkoa. Myös Faythen luonne oli sellainen topakka ja oma-aloitteinen, joka teki kirjasta mielenkiintoisen lukukokemuksen. Arvosana= 9
Eija, Anqi
Uusin jäsen: Aada