Ikuisuus

Maggie Stiefvater
fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Ikuisuus (Väristys #3) - Maggie Stiefvater8.08

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Laura Honkasalo. Sidottu.

Samin ja Gracen tarina alkoi katseesta, metsän ja asutuksen rajasta. Molemmilla rintamilla he ovat taistelleet mahdollisuuden olla yhdessä, vuoroin sutena, vuoroin ihmisenä. Nyt he toivovat näkevänsä toisensa vielä joskus.

Samalla kun Isabel ja Cole käyvät ylpeyden ja anteeksiannon julmaa taistelua, ottaa suden muoto Gracen valtaansa yhä useammin. Hänen ja Samin lyhyet jälleennäkemiset voisivat olla iloisia. Ne voisivat olla suloisia, mutta niissä on jäähyväisten surullinen tuoksu.

Kun kylässä julistetaan sota susia vastaan, Grace ei voisi olla metsässä huonompaan aikaan. Hänet on saatava sieltä takaisin. Ikuisesti.

Ikuisuus on ihmissusilegendaa raikkaasti hyödyntävän saagan päätösosa, joka virtaa kuulaana kohti putouksen lailla yllättävää loppua.

Silloin.

Kun Sam tapasi Gracen, hän oli susi ja Grace oli tavallinen tyttö. Kevään tullen Sam palasi pojaksi jälleen, ja heidän ystävyytensä muuttui kaukaisesta yhteydestä kohti rakkautta.

Nyt.

Sen olisi pitänyt päättyä niin. Mutta Gracen ei ollut määrä säilyä ihmisenä. Nyt hän on susi, ja Sam on melkein tavallinen poika – kunnes susilauma päätetään tappaa.

Ikuisesti.

Sam tekisi  mitä vain pelastaakseen Gracen, mutta yksi ihminen ei voi muuttaa koko kostonhimoista maailmaa. Katseesta alkaneen tarinan kohtalo sinetöidään yhtenä lyhyenä hetkenä, jossa voittaa joko elämä tai kuolema, ikuisuus tai jäähyväiset.

28-vuotias Maggie Stiefvater kirjoitti itsensä lukijoiden sydämiin toismaailmallisella kertomuksellaan, jossa ihmissusilegenda muovautui moderniksi nuorten aikuisten tarinaksi. Väristys-trilogiasta on tehty filmatisointipäätös, ja ensimmäistä elokuvaa odotellaan vuodeksi 2012.

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: marraskuu 12, 2011
Kustantaja: WSOY
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: ihmissudet

Viettelys7.52

Kirja-arvioita

3/10 |
syyskuu 29, 2019
Samaa kamaa kuin saagan aiemmat osat, ei tehnyt minuun vaikusta. Toisaalta oli kiva, että useiden kirjojen aikainen ongelmissa räpiköinti saatiin nyt viimeisen johonkin päätökseen eikä tähän tarvitse enää palata.
helmikuu 28, 2016
Pidin tästäkin kirjasta todella paljon! Loppu oli vähän nopeesti tempaistu, minun makuuni. Mutta muuten pidin todella paljon :)
elokuu 02, 2015
Pidin Colesta kerta kerralta enemmän ja rupesin kirjaimellisesti parkumaan bussissa kun luin hänen kuolleennsa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun selvisi että hän olikin elossa, kun soitti Isabelille. Okei siis kirja oli sydämen ...
10/10 |
kesäkuu 29, 2015
En tiedä miten on mahdollista, mutta sarja menee kirja kirjalta paremmaksi. Täydellinen kirja ja sarja, suosittelen!
tammikuu 02, 2014
Tämä sarja on vaan niin ihana! Tämäkin kirja oli niin ihana, että en keksi parempaa arvostelua mutta siis suosittelen!
7/10 |
marraskuu 15, 2013
Maggie Stiefvaterin Mercy Falls -trilogia on sydämenlyöntejä hivelevä ja kyynelkanavia kutittava rakkaustarina pojasta, josta tulee ihminen ja tytöstä, josta tulee susi. Se on runollinen ja pehmeä, mutta ajoittain suora ja tökkivä. ...
toukokuu 04, 2013
Ikuisuus on haikean kaunista luettavaa, kuten koko Väristys-trilogiakin. Ikuisuudessa Samin ja Gracen osat ovat kääntyneet päälaelleen, nyt Grace on susi ja Sam ihminen. Ikuisuus on kirja jota on vaikea kuvailla. Se täytyy lukea itse. Se on ...
helmikuu 26, 2013
Kirja sarja oli pääosin todella hyvä ja kiehtova. Kirjan ensimmäinen osa oli toki vähän tylsä, mutta kun pääsin vauhtiin..:) Kirja ei kuitenkaan ollut sellainen "wau", joka koukuttaisi, hyvä kuitenkin. Ja sitte jäi kyllä häiritsemään, että kaiken sen jälkeen ne vaan KÄTTELI?!
elokuu 14, 2012
Rakastuin kirjasarjaan heti sen aloitettuani, ja tämäkin piti otteessaan niin etteisitämalttanut laskea käsistään. Olisin mielelläni antanut kirjalle täydet viisi tähteä, mutta minust loppu tuntui jäävän hieman auki ja kaikki käytiin ...
10/10 |
elokuu 05, 2012
Aivan Mahtava Kirja! Gracen ja Samin suhde on jotain sanoinkuvaamattoman ainutlaatuista ja herkkää. Se on kaunista mutta myös niin surullista: aina kun ongelmat tuntuvat ratkenneen jotain uutta ja yllättävää tapahtuu. Samin ja Gracen ...