Lucian

Lucian

Isabel Abedi
Julkaistu: syyskuu 2010 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Lucian
Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret
Avainsanat: enkelit

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Tiina Hakala. Päällyksen kuvitus: Brandon Dorman. Päällyksen typografia: Kai Toivonen. Sidottu, kansipaperi.

SALAPERÄINEN MUUKALAINEN VETÄÄ REBECCAA MAGNEETIN LAILLA PUOLEENSA. KUKA HÄN ON, JA MITÄ HÄN TAHTOO REBECCASTA?

"Seuraatko sinä minua?" Poika tutkaili minua katseellaan.
"En tietenkään! Kuka oikein olet? Mikä nimesi on?"
"Sano sinä."
"Mitä?" Peräännyin askeleen. "Minunko nimeni?"
"Ei. Vaan minun."

Jo ensi tapaamisesta alkaen heidän välillään vallitsee omituisen syvä yhteys. Lucian saa Rebeccan sydämen takomaan, koskettaa häneen syvemmin kuin kukaan toinen. Vaikka poika on menettänyt muistinsa, hän tuntuu tietävän mitä erikoisempia asioita Rebeccan menneisyydestä, ja myös tulevaisuudesta.

Rebeccan ja Lucianin taianomainen tarina vetoaa rakkaudennälkäisiin yli ikärajojen.

Muokannut Jussi (17.08.2016)

Pedon luolasto (Deltoran vyö, #6)Merenneito ristiaallokossa (Merenneito, #2)Vihreän virran salaisuus (Seikkailukirjasto, #4)Kalle Kimalaisen tarinaPunainen pyramidi (Kanen aikakirjat, #1)

Matti Karjalainen avatar
2.0
Lukiota käyvä Rebecca "Becks" Wolff huomaa eräänä iltana, että hänen ikkunansa alla seisoo vieras muukalainen, jota kohtaan hän tuntee ennenkemätöntä vetoa - ja pienin askelin käy ilmi, että tunne on molemminpuolinen. Kukahan mahtaa olla tämä salaperäinen muukalainen? Saksalaisen Isabel Abedin "Lucian" (Otava, 2010) uponnee parhaiten niihin lukijoihin, joiden mielestä Stephenie Meyer on maailmankaikkeuden paras kirjailija, ja saksankielisiä arvioita silmäilleenä kirja ... (lisää)
Q_Black avatar
2.0
Kirja ei herättänyt oikein mitään tuntoja. Sivuille oli tungettu paljon sellaisia asioita, jotka eivät oikeastaan millään tavalla liittyneet itse asiaan. Jos tässä olisi keskitytty pelkästään Rebecca/Lucian-kuvioon, olisi kirja ollut ainakin pari sataa sivua lyhyempi. Itse juoni siis jäi minun mielestäni pahasti sivuun. Lisäksi muutamassa kohtaa tapahtumat olivat aika sekaisia. Annetaan nyt plussaa omaperäisestä juonesta, mutta mitään muuta hyvää tässä ei ollutkaan. ... (lisää)
Karajishi avatar
Ajattelin aluksi, että kirja olisi tylsä, eikä kannen perusteella voinut oikein päätellä kirjasta paljoakaan. Kuitenkin jo muutaman sivun jälkeen tiesin, että tästä tulisi yksi suosikki kirjoistani ja olin oikeassa. Tarina oli samaan aikaan jännittävä, mielenkiintoinen ja koskettava. Tarina oli hyvin mukaansatempaava ja muutaman sivun luettuaan huomaa ettei kirjaa voi laskea käsistään ennen kuin sen on lukenut viimeiselle sivulle saakka.
Hemlit avatar
Kirja oli mielestäni yksi parhaista joita olen lukenut! Lukeminen ei käynyt tylsäksi ja uusia käänteitä riitti jatkuvasti. Päälle vielä romantiikkaa, hieman yliluonnollisia asioita sekä surullinen mutta onnellinen loppu, tekivät kirjasta erittäin onnistuneen!
layla avatar
Ferren avatar
Oikeastaan arvosteluksi annan 4½ tähteä, koska ainoa kirjassa häirinnyt asia oli ärsyttävän luontoiset sivuhenkilöt sekä tylsät tapahtumat heti alussa ja masentavat tapahtumat keskivaiheilla. Kirja loppui aika nopeasti, mielestäni tapahtumia olisi voinut pitkittää ja joitain kohtia muuttaa paremmiksi. Olin todella iloinen ja liikuttunut, kun sain tietää mikä yliluonnollinen olento Lucian oikein on. Eläydyin tarinaan niin voimakkaasti mukaan, että oli pakko hetken aikaa kyynelehtiä kun luin viimeiset lauseet. Suosittelen kirjaa kaikille yhtä tunneherkille nuorille ja myös aikuisille.
thequeen avatar

Kirja oli hyvä ja kiinnostava loppuun asti. Jos haluaa lukea kirjaa, jossa on romantiikkaa ja jännitystä kannattaa ehdottamasti lukea Lucian.<3

Keskiyön kyyhkynen avatar
Siitä on jo aikaa kun tämän kirjan luin, mutta muistan yhä elävästi Rebeccan ja Lucianin tarinan! Juoni oli hyvä, tapahtumia oli riittäväst ja Lucian oli ihana, vaikka välillä minua kauhistutti kuinka paljon Rebeccasta hän todella tiesi! Oli mielenkiintoista lukea parin etenemistä ja menneisyyden aukeamista.Lopun olisin halunnut lukea eri tavalla, se ei minua miellyttänyt. Aina voi kuitenkin kuvitella itse lopun erilaiseksi ja koska alku oli yksi parhaista suosittelen myös muille!
Cicatrix avatar
Luinwen avatar
2.5
Vähän turhan pitkä, paikka paikoin jopa jaaritteleva, mutta muuna aikana ihan tunnelmallinen kirja. Hyvää kirjassa oli selkeästi kuvailu ja tunnelma. Romaani avautuu hitaasti - välillä tosiaan liiankin hitaasti. Joissain kohden hieman tuskastusti, kun kerrottiin lukijalle jo tuttuja asioita tai kun juoni muuttui ennalta arvattavaksi. Suurimmat ongelmat löytyvät noin puolivälin paikkeilla ja sen jälkeen. Kappale joka koostuu vain päähenkilön ja tämän tuttavien ... (lisää)
inari avatar
4.5
Ihastuttava ja koukuttava kirja! Suosittelen!
Hermione Granger avatar
Ihana rakkaustarina! Suosittelen ihan kaikille!
Lady_ avatar
Radioactive avatar
kirjafriikki blogi avatar
4.5
no niin nyt on Lucian luettu. Kirja oli minusta loppua lukuunottamatta todella hyvä. Toisaalta en tiedä olisiko kirja ollut mieleeni, jos se olisi päättynyt toisin.
Nage avatar
Minusta kirja oli oikein mukava ja sujuva. Pidin myös siitä ettei kirja loppunut sillä perus loppu tyylillä "Lopulta he päätyivät kaikista vastoinkäymisistä huolimatta onnellisesti yhteen" vaan vaikka loppu oli onnellinen niin ei kuiteskaan ihan tuon kaavan mukaan
Arwina avatar
3.5
Pidin kirjan teemasta ja Lucianista. Lucian ja hänen kaltaisensa olivat kiinnostavia, niistä voisi tehdä oman kirjan!:) Ehkä liian siirappinen, no välillä kyllä haluaa lukea jotain tällaista... Riippuu vähän. No kumminkin, minusta Rebeccan äitipuoli oli tietenkin ilkeä. Kirjassa ei käynyt mitään kovinkaan ihmeellistä. Rebeccakin tiesi omasta "kuolemastaan" jo aikaisemmin. Ei mitään kovin yllätyksellistä. Mutta sopii niille jotka tykkäävät romantiikasta, itse olisin kaivannut jtn yliluonnollista lisää.
Akvaariokala avatar
3.5
Ehkä hiukan liian imelä mun makuun... Mutta pidin silti kirjan kokonaisuudesta, siinä oli paljon kivoja kohtia!
Dark Angel avatar
tuu-t1kk1 avatar
Ihan mukiinmenevää iltalueskelua, jostain syystä kuitenkin kirjan paras osa oli sen alku puolisko ennen kuin rebecka pakotettiin Amerikkaan.
kyyhkynen avatar
Kirja oli aika lailla sellainen kuin odotinkin - teinien rakkaustarina, johon sisältyy yliluonnollisia voimia. Pidin kyllä kirjasta kovasti, sillä rakkaustarinat minuun uppoavat lähes aina. Lucianissa sivuhenkilöt kuten Suse ja Spatz olivat onnistuneita ja tykkäsin myös sateenkaariperheteemasta. Lucian oli ihana nuhjuisissa Doc Martenseissaan ja Rebecca oli ihan hyvä päähenkilö. Tykkäsin siitä, että Beckyn ja Lucianin suhteen lisäksi kirjassa käsiteltiin myös mm. Susen ... (lisää)
Breetz avatar
Noniin. Mistäs aloittaisin. 4 tähteä siksi, koska petyin pahasti alkuun ja loppuun. Alussa oli löpinää kaikesta maan ja taivaan väliltä ja lopussa oli vain yksi pieni lause ja sekin ei jättänyt (minunmielestäni) mitään tunteita riippumaan ilmaan. Muuten kirja oli aivan yhtä hyvä kuin normaali romantikka kirja=) Nyt hyvää asiaa; Rebeccan ja Lucianin suhdetta oli mukava seurailla ja hykertelinkin hiljaa itsekseni kun Lucian sanoi esim. jotain romanttista. Ärsyttää vain se, ... (lisää)
lina avatar
Kirja oli tooooooosi ihana ! Tosi romanttinen mutta loppua olisin voinut muuttaa .Lucianista olisi voinut tulla vaikkapa poikaystävä tai jotain .Loppulaiseissa tuli pari kyyneltä
Sienilapsi avatar
Omasta mielestäni ihana mukaansatempaseva rakkaustarina, joka ei kuitenkaan ollut liian siirappinen, vaan juuri sopivalla tavalla nosti ylös pilviin. Jännitystäkin riitti sivuilla, eikä mielestäni kirjassa ollut kritoitavaa. Mukavaa lukemista syksyn sateisille päiville :)
Nafisan avatar
Rakkaustarina, jollaista et ennen ole lukenut. Unohda Houkutus, Romeo ja Julia ja muut vanhat klassikot, tällä kertaa kirjan luettuasi tulet yllättymään. Tämä kihelmöivän jännittävä ja kylmiä väreitä nostattava kirja ei kerro pelkästää ruusuilla tanssitusta elämästä. Se kertoo myös erilaisuudesta ja hyväksytyksi tulemisesta. Rebeccan lesbo-äidin ja tämän taiteilija naisystävän elämästä, Rebeccan kasvusta aikuisuuteen, hänen isänsä uudesta perheestä... Tämä kirja on luettava hetkessä, eikä kyyneleiltäkään vältytä.