Palava maa (Uhtred-sarja, #5)

Palava maa

Bernard Cornwell
Julkaistu: lokakuu 11, 2011 (Bazar)
Alkuperäinen nimi: The Burning Land
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: historia
Avainsanat: tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Natasha Vilokkinen. Kannen kuvitus: Larry Rostant. Sidottu, kansipaperi.

ELETÄÄN VUOTTA 892. Viikingit hyökkäävät Wessexiin, ja alkaa armoton sota. Kuningas Alfredin joukkoja johtaa jälleen kerran Uhtred, kuninkaan uskottu soturi, joka tanskalaisista juuristaan huolimatta on vannonut palvelevansa Alfredia. Sodan loputtua Uhtred lähtee pohjoiseen vanhan ystävänsä Ragnarin luo. Hänen aikomuksenaan on palata vihdoin kotiinsa Bebbanburgiin. Uhtred saa kuitenkin huomata, että kerran vannotut valat eivät unohdu koskaan. Väkevä soturi joutuu tekemään raskaita valintoja ja kohtaamaan raastavia menetyksiä.

Palava maa on viides osa Bebbanburgin Uhtredin tarinaa. Edeltäjiensä tavoin se tarjoaa kiivastempoisia taistelukuvauksia, häikäilemätöntä juonittelua, uskollisuutta, petollisuutta, intohimoa ja vihaa. Kirjasarjan aiemmat osat ovat nimeltään Viimeinen kuningaskunta, Kalpea ratsastaja, Pohjoisen valtiaat ja Miekkojen laulu.

"Historiallisen fiktion virtuoosi." – Sunday Telegraph

"[Cornwell] kirjoittaa kuin olisi itse käynyt 800-luvun Wessexissä." – The Wall Street Journal

(muokattu 19.10.2018)

AzincourtPohjoisen valtiaat (Uhtred-sarja, #3)Salamurhaajan oppipoika (W.A.R.P., #1)Tuulen vihat (Vihat, #1)Viiden meren kansa
FreakyMike
Uusin jäsen: Aada