Veritaika - Tessa Gratton7.38

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Minä olen Josephine Darly ja aion elää ikuisesti.

Silla Kennicottin isä oli maailman lempein mies. Hän ei mitenkään ole voinut ampua äitiä ja sitten itseään. Ei mitenkään. Mutta kaikki muut uskovat niin, jopa Sillan veli Reese.

Kaikki muuttuu, kun joku lähettää Sillalle merkillisen muistikirjan täynnä rönsyileviä kaavioita, riimuja ja viisikantoja. Naapuriin muuttaa Nicholas, jonka suudelmat ovat silkkaa sähköä. Sitten vanhempien hautakiveen ilmestyy punaisia merkkejä.

Kun nuoret alkavat selvittää totuutta, he huomaavat joutuneensa pelottavien voimien pyörteeseen, jossa kukaan ei ole turvassa eikä keneenkään voi luottaa. Vielä pelottavampaa on löytää samat voimat omasta mielestään. On vain annettava vaiston viedä – ja veren ohjata.

Amerikkalainen Tessa Gratton nousi maailmanmaineeseen esikoisromaanillaan, joka on myyty jo 16 maahan.

”Rakkautta hautausmaan kätköissä, kauhua naamioiden takana, veren kuisketta – aivan ihana kirja!” – Maggie Stiefvater, Väristys-sarjan kirjoittaja

”(…) Veritaika on ällistyttävän nautittava kirja, myös aikuisille.” Vesa Sisättö, Helsingin Sanomat

Julkaistu: lokakuu 7, 2011
Muokattu: kesäkuu 06, 2016

Kirja-arvioita

6/10 |
huhtikuu 21, 2016
Pidin kirjasta paljon, sen tunnelma ei lässähtänyt kesken ja mukava jännitys pysyi koko ajan yllä. Hahmot oli luotu kestämään vaikeuksia ja pidin siitä että magiaa ei vedetty yli, vaan se pysyi suhteellisen "realistisella" tasolla, joka sopi kirjan muihiin teemoihin. Suosittelisin.
maaliskuu 29, 2015
Hyvä kirja, pidin idean toteutuksesta ja juonenkulusta. Suosittelen! Jatko-osaa en ainakaan toistaiseksi ole lukenut.
6/10 |
joulukuu 21, 2014
Ihan jees kirja, ei parhaimpia, mutta ihan hyvä kuitenkin. Seuraava kirja on jo kirjastosta lainassa, mielestäni on kiva vaihteeksi lukea sarjaa, jotka ovat kuitenkin itsenäisiä tarinoita. Jotkut sarjat venytetään välillä turhankin pitkiksi, ...
10/10 |
heinäkuu 08, 2014
Rakastuin kirjaan heti. Kirjan maailma ja kaikki taikuus oli ihanan pelottavaa ja karmivaa. Itse kun verikammoinen kun olen veren pulppuamisen kuvaaminen oli hiukan liikaa. Luin heti perään toisen osan ja olen ihan kiinni tässä sarjassa. Kannattaa lukea, nautinnollinen lukukokemus.
8/10 |
toukokuu 30, 2014
sain tämän kirjan luettua vasta toisella yrittämällä. Kirjan alku ei herätä suuremmin mielenkiintoani mutta loppua kohden tykkäsin kovasti ja ahmin tätä kirjaa.
toukokuu 17, 2014
Kuulostaa kiinnostavalta, verta ja magiaa! Aion lukea kirjan (+ehkä jatko-osatin)
10/10 |
joulukuu 01, 2013
Viime vuosina kirjallisuuden taivaankannelle on noussut useampia ensiteoksia, joista monet ovat saaneet uskollisen lukijakunnan ympärilleen. Nuorena velhoudesta haaveillut Tessa Gratton lumoaa ehjällä, sujuvalla kirjoituskielellään. Grattonin ...
5/10 |
marraskuu 24, 2013
Tämä kirja ei ollut huono, mutta ei yltänyt parhaimmistoonkaan. Hieman erilailla lähestytty magiaa ja vaikka veri olikin isossa osassa ei vampyyreja ollut ympätty tarinaan. Kaikinpuolin Ok-kirja, mutta en innostunut niin, että olisin heti ...
syyskuu 06, 2013
Erilaista fantasiaa. Verta ja magiaa. Milenkiintoista. Aion lukea jatko-osan. Aivan ihanaksi en sanoisi, olen lukenut parempiakin.
8/10 |
huhtikuu 20, 2013
Veritaika painottuu tyylillisesti enemmän nuortenkirjojen maailmaan, mutta tempaa mukaansa myös vähän vanhemmankin lukijan. Tai sitten olen mieleltäni vain jämähtänyt teini-ikäisen tasolle. Mutta takertumatta siihen, täytyy sanoa että itse ...