Pienempi paha

@ Dean Koontz
Pienempi paha - Dean Koontz 7.32   19

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Katja Ruunaniemi. Sidottu.

Entä jos valinta olisi sinun?

Baarimikko Billy Wiles on aivan tavallinen mies, joka joutuu tahtomattaan mahdottomaan tilanteeseen. Hänelle jätetty viesti käskee hänen valita, kumpi kuolee: pidetty vaalea opettajatar vai hyväntekeväisyystyötä tekevä vanhempi nainen.

Billy aikoo kuitata viestin huonona vitsinä, mutta hyvin pian käy ilmi, että sen kirjoittaja on tosissaan. Alkaa hurja ajojahti, jonka edetessä Billy joutuu tekemään monta kammottavaa päätöstä, joissa on kaikissa pelissä ihmishenki...

Koontzin uusimmassa, nopeatempoisessa ja hengästyttävän tiivistunnelmaisessa trillerissä pelataan hengenvakavilla asioilla sekä tarkastellaan, mitä tapahtuu kun meille annetaan vastuu päättää toisen ihmisen elämästä tai kuolemasta.

Luokitus: Jännitys

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu kesäkuu 2011 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi Velocity

Arvosanat 1
Kirja-arviot 1
syyskuu 24, 2011
8 / 10

Hetken tutkittuani uskallan väittää etten ole Dean Koontzin kirjoja aiemmin lukenut, en Koontzin nimen alta enkä muiltakaan herran alter egoilta. En pahemmin lue trillereitä (paitsi niitä joissa sankari/anti-sankari on roisto itse) mutta tämä osui ja upposi, jo kannen perusteella. Sitä jäi miettimään pelastaisiko itse nuoren opettajattaren vaiko hyväntekijä-mummon. Lopulta oli pakko napata se kirjastosta. Enkä katunut päätöstä, sen verran nopeasti koukutuin päähenkilö Billy Baarimikon koettelemuksiin. Teksti on sujuvaa, helppoa muttei paljasta turhan paljoa. Jossain määrin tulee mieleen Stephen King, senkin vähän perusteella mitä olen nyt Kingiltä lukenut_ Revolverimiehen. Sillä erotuksella että Pienempi paha oli kauheudessaan kuumottava. Hyvä oli, suosittelen vaikka flunssaisen viikonlopun täytteeksi.

Golianth
Golianth