Harry Potter: Suuri velhouskirja

Brian Sibley
tietokirja > nuorten tietokirja
Harry Potter: Suuri velhouskirja - Brian Sibley8.62

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Irma Rissanen. Sidottu.

Uppoudu upeiden Harry Potter -elokuvien maailmaan niin saat tietää, miksi joulutanssiaisten jääveistokset eivät sula, missä kaljuunat, sirpit ja sulmut oikeasti ”valetaan”, miten hevoskotkan ja näyttelijöiden välinen yhteistyö sujuu, kuinka Tylypahka luotiin valkokankaalle sekä mikä on ankeuttajien liikehdinnän salaisuus.

Harry Potter: suuri velhouskirja on laadittu yhdessä J. K. Rowlingin menestysromaanit valkokankaalle siirtäneiden näyttelijöiden ja tuotantoryhmän kanssa. Kirja on lumoava, interaktiivinen kokemus, joka vie lukijan keskelle velhojen valtakuntaa ja paljastaa elokuvanteon salaisuuksia, ennen julkaisemattomia valokuvia ja kuvamateriaalia.

Kirja on todellinen keräilykappale. Se on täynnä elokuvista tuttua materiaalia irrotettavina kopioina. Teos tutustuttaa lukijan ainutlaatuisella tavalla niin Harry Potter -elokuviin kuin elokuvamagiaa luoneisiin lahjakkaisiin jästeihin.

Julkaistu: kesäkuu 21, 2011
Arvosanoja: 75
Muokattu: kesäkuu 24, 2016

Kirja-arvioita

heinäkuu 24, 2015
Mahtava kirja kaikin puolin! Luin tämän muistaakseni ihan parissa päivässä. Kaikki lippuset ja kartat ovat ihania selailla (sisältää kelmien kartan!!) kuvat on upeita ja tekstissä on mielenkiintoista tietoa leffojen synnystä.
toukokuu 13, 2014
Olen Potterfani! Kun näin tälläisen kirjastossa lainasin heti! Luin sitä monta kertaa! Ehoton suosikki
syyskuu 05, 2012
Tämä on todellinen aarre Potterfaneille! Mukana tuli kaikenlaista ihanaa sälää ja tuskin Potterfani kaikkea kirjan tietoa tiesi ennen kuin luki sen. (: Eli kertakaikkiaan täydellinen!?
heinäkuu 12, 2012
Tämä kirja on ehdoton ostos kaikille Potter-faneille. Kelmien kartta, Tylypahkan ensimmäinen kirje sekä tupaosiot olivat ehdottomat suosikkini kirjasta. Fredin & Georgen kaupan esite nosti hymyn huulilleni. Kokonaisuudessaan, kuten varmaan arvionnista jo näkyy, pidin tästä kirjasta.
heinäkuu 11, 2012
Kirja on aivan hurjan mielnkiintoinen, ainakin jos sattuu olemaan kiinnostunut Pottereista ja elokuvien tekemisestä. Kirjasta löytyy runsaasti tietoa näyttelijöistä sekä esimerkiksi siitä miten elokuvan visuaaliset efektit on ...
kesäkuu 23, 2011
Jokaisen Potter-fanin on saatava tällainen! Kirjassa on kerrottu kattavasti erilaisista velhomaailman paikoista ja asioista, opettajista jne. aina ensimmäisestä elokuvasta viimeiseen. Lisäksi kirjassa on ihania kuvia, tekstiä ja "irtotavaraa" ...