Harry Potter: Suuri velhouskirja

Harry Potter: Suuri velhouskirja

Brian Sibley
Julkaistu: kesäkuu 21, 2011 (Readme.fi)
Alkuperäinen nimi: Harry Potter Film Wizardry
Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: tietokirjanuorten tietokirja
Avainsanat: elokuva, harry potter

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Irma Rissanen. Sidottu.

Uppoudu upeiden Harry Potter -elokuvien maailmaan niin saat tietää, miksi joulutanssiaisten jääveistokset eivät sula, missä kaljuunat, sirpit ja sulmut oikeasti ”valetaan”, miten hevoskotkan ja näyttelijöiden välinen yhteistyö sujuu, kuinka Tylypahka luotiin valkokankaalle sekä mikä on ankeuttajien liikehdinnän salaisuus.

Harry Potter: suuri velhouskirja on laadittu yhdessä J. K. Rowlingin menestysromaanit valkokankaalle siirtäneiden näyttelijöiden ja tuotantoryhmän kanssa. Kirja on lumoava, interaktiivinen kokemus, joka vie lukijan keskelle velhojen valtakuntaa ja paljastaa elokuvanteon salaisuuksia, ennen julkaisemattomia valokuvia ja kuvamateriaalia.

Kirja on todellinen keräilykappale. Se on täynnä elokuvista tuttua materiaalia irrotettavina kopioina. Teos tutustuttaa lukijan ainutlaatuisella tavalla niin Harry Potter -elokuviin kuin elokuvamagiaa luoneisiin lahjakkaisiin jästeihin.

(muokattu 24.06.2016)

Harry Potter: Suuri otuskirjaHarry Potter: Maaginen maailmaElokuvan taide: Ihmeotukset ja niiden olinpaikatHarry Potter: Suuri hahmokirjaLaukku täynnä maagisia olentoja: Koe Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuvan taika

Rauros avatar
Olen Potterfani! Kun näin tälläisen kirjastossa lainasin heti! Luin sitä monta kertaa! Ehoton suosikki <3! 5/5! Suosittelen <3
ShadowMaker avatar
Tämä on todellinen aarre Potterfaneille! Mukana tuli kaikenlaista ihanaa sälää ja tuskin Potterfani kaikkea kirjan tietoa tiesi ennen kuin luki sen. (: Eli kertakaikkiaan täydellinen!?
Sigrid avatar
Kirja on aivan hurjan mielnkiintoinen, ainakin jos sattuu olemaan kiinnostunut Pottereista ja elokuvien tekemisestä. Kirjasta löytyy runsaasti tietoa näyttelijöistä sekä esimerkiksi siitä miten elokuvan visuaaliset efektit on tehty. Lisäpisteitä kirja haalii lisäksi vielä irtotavarallaan joihin kuuluvat mm. Kelmienkartta, muutaman velhokaupan mainoslehti, taikajuomien etiketti tarroja ja paljon muuta. Ainoa mikä kirjassa jäi hieman harmittamaan oli se, että kirja ilmestyi ennen ... (lisää)
Q_Black avatar
Jokaisen Potter-fanin on saatava tällainen! Kirjassa on kerrottu kattavasti erilaisista velhomaailman paikoista ja asioista, opettajista jne. aina ensimmäisestä elokuvasta viimeiseen. Lisäksi kirjassa on ihania kuvia, tekstiä ja "irtotavaraa" mm. kelmien kartta, Harryn kirje, jonka hän saa ensimmäisessä elokuvassa Tylypahkasta, taikajuomatarroja esim. lasipurkkien kylkeen, taikaministeriön "passi", Fredin ja Georgen huvittelukaupan esite + hurjana kaikenlaista lisämateriaalia. Kirjan aukaiseminen sai jo pelkästään hymyn huulille. Tästä kirjasta riittää Pottermaista menoa kaikille!
Poison Girl avatar
Mahtava kirja kaikin puolin! Luin tämän muistaakseni ihan parissa päivässä. Kaikki lippuset ja kartat ovat ihania selailla (sisältää kelmien kartan!!) kuvat on upeita ja tekstissä on mielenkiintoista tietoa leffojen synnystä.
Serafia avatar
Tämä kirja on ehdoton ostos kaikille Potter-faneille. Kelmien kartta, Tylypahkan ensimmäinen kirje sekä tupaosiot olivat ehdottomat suosikkini kirjasta. Fredin & Georgen kaupan esite nosti hymyn huulilleni. Kokonaisuudessaan, kuten varmaan arvionnista jo näkyy, pidin tästä kirjasta.
Uusin jäsen: ArunaK