7.8

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Riittääkö Zoey Redbirdin valo, kun muinainen pahuus herää ja levittää mustat siipensä?

Ystävät ovat kääntäneet selkänsä Zoey Redbirdille, koska tämä on salannut heiltä asioita ja sählännyt poikien kanssa. Kaiken takana on pahantahtoinen voima, joka käyttää nuoria vampyyritulokkaita hyväkseen kuin tahdottomia marionetteja. Pimeys tuntuu sikiävän linnunhahmoisia paholaisia.

Zoey tuntee itsensä avuttomammaksi kuin koskaan. Mutta Jumalatar Nyksin valittuna hänen täytyy nousta kohtaamaan vastustajansa. Näyt ovat kertoneet tulevaisuudesta täynnä tuhoa, sotaa ja kuolemaa, ja Zoey on ainoa, joka voi estää näkyjen toteutumisen.

P. C. Cast ja Kristin Cast jatkavat imaisevaa Yön talo -vampyyrisarjaansa. Aikaisemmin ovat ilmestyneet Merkitty, Petetty ja Valittu.

”Kelpoa viihdettä nuorille.” – Helsingin Sanomat.

Oma arvosanani kirjalle

Tietoja päivitetty 15.02.2016

Q_Black avatar
Kirjoittanut Q_Black 12.08.2011
10/10
Pidin todella tästä kirjasta. Edellinen kirja ei herättänyt erikoisia tuntoja, mutta tämä korvasi senkin kirjan "tönkköyden". Pidän kirjojen nopeatempoisuudesta ja helppolukuisuudesta. Zoey painii monen raskaan asian kanssa yhtä aikaa, mutta pitää pitansa ja löytää tiensä ulos ongelmasta jos toisesta. Tässä kirjassa vastustaja on kuitenkin suurempi kuin kukaan osaa kuvitella. Upeasti kirjoitettu kirja, joka sai useasti hymyn huulille hahmojen loistavilla letkautuksilla. ... (lisää)
Fallen angel avatar
Kirjoittanut Fallen angel 17.01.2012
8/10
Kirja oli jälleen nopeasti luettu. Kirjassa oli ehdottomasti hyvää että vähän sivuosassa olleet hahmot saivat enemmän osaa ja hahmoihin tuli uskottavuutta. Kuitenkin yleisesti kirjasarjassa ärsyttää se kun kaikki asiat kerrataan joka kerta ja siihen alan jo kyllästyä, kyllä varmaan kaikki ketkä kirjasarjaa lukevat tietävät jo nelososassa että Damien on homo ja miksi Shauneeta ja Eriniä kutsutaan kaksosiksi, eikä minusta enää tarvitsisi kertoa miksi Zoeyta oltiin pidettiiin ... (lisää)
CaliFe avatar
Kirjoittanut CaliFe 20.10.2011
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
loraliz avatar
Kirjoittanut loraliz 22.08.2011
10/10
Loistava kirja. Tämä sarja se vain parantaa otettaan kirja kirjalta. Zoey saa mies elämäänsä vähän selkiyttä edellisen kirjan sydämiä särkevän lopun jälkeen, mutta tietenkin vastassa on kohta suurempia haasteita. Kirja imaisee itsensä mukaan ja sitä on vaikea laskea käsistä.
Sipe avatar
Kirjoittanut Sipe 27.07.2017
8/10

Ihana kirja! Tää oli tosi kivaa luettavaa, ja luinkin tän muutamassa päivässä!

Luinwen avatar
Kirjoittanut Luinwen 24.11.2015
4/10
Muinainen pahuus hyökkää täysin puskista Zoeyn ja hänen kavereidensa kimppuun. Uusi pahis toisaalta tuo lisämakua kirjasarjaan, toisaalta aiheuttaa epäuskoisia hymähdyksiä. Juonta ei kannata miettiä liian tarkkaan lukiessa. Hahmoista kiinnostavimmaksi alkaa pikkuhiljaa enemmän kohota Afrodite. Kaikki muut ovatkin melko yhdentekeviä latteuksia. Kuten aiempikin osa, myös tämä loppui melkein kuin kesken. Viimeisen sivun jälkeen tuli ainoastaan sellainen olo, että tässäkö ... (lisää)
Poison Girl avatar
Kirjoittanut Poison Girl 09.07.2015
8/10
Piinatussa meininki alkaa jo vihdoin vakavoitua. Täytyy lukea seuraavakin osa!
Tantor90 avatar
Kirjoittanut Tantor90 17.05.2014
10/10
Todella hyvä Kirjasarja tähän mennessä, tässä kirjassa alkoi kunnolla tapahtua, vaikka kyllä edellisissäkin osissa oli "toimintaa" jonkin verran, inolla luen seuraavatkin osat.
Myrsky10 avatar
Kirjoittanut Myrsky10 13.08.2013
8/10
Hyvä kirja. Huomattavasti parempi kuin edellinen osa.
Raks avatar
Kirjoittanut Raks 09.02.2013
6/10
Olen hulluna tähän sarjaan! Mutta tämä kirja oli pieni pettymys. Kaikki ne runot ja tapahtumien puute alkoi kyllästyttää mutta loppu oli hyvä.