Sarvet - Joe Hill7.32

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Kari Salminen. Kansi: J. Karjalainen. Sidottu, kansipaperi.

Kuvittele elämäsi pahin kankkunen.
Kerro se tuhannella.
Asetu peilin eteen ja katso.
Sarvipää on tullut kylään.

Ig Perrish herää vuosisadan kankkusessa. Päässä paukkuu ja jylisee. Sitten hän huomaa ne. Ihon läpi työntyneet sarvet. Igin seuraava havainto on, että sarvet saavat ihmiset avautumaan hänelle likaisimmista salaisuuksistaan ja fantasioistaan. On selvää, että peiton alle ei ole paluuta.

Igistä kuitenkin tuntuu, ettei savista voi olla hänelle kuin hyötyä. Hän on elänyt helvetissä siitä saakka, kun hänen tyttöystävänsä Merrin löytyi vuotta aiemmin raiskattuna ja surmattuna. Igiä epäiltiin rikoksista, mutta hänet vapautettiin, kun rikospaikalta kerätyt todisteet tuhoutuivat epämääräisessä tulipalossa. Leima on kuitenkin lyöty ja tiukkaan; varakkaaseen mediasukuun syntynyt Ig on ihmisten silmissä rahalla ja suhteilla vapautensa ostanut psykopaatti.

Ig päättää nyt päästää sisäisen pirunsa irti ja lähtee etsimään Merrinin surmaajaa.

Arvosteluja:

“Hill taitaa painajaisunimaisen kerronnan” – Marika Riikonen, Hämeen Sanomat 13.1.2012

“Joe Hill on todella tervetullut kauhukirjoittaja, sillä hänen mielikuvituksensa vaikuttaa täysin ehtymättömältä, minkä lisäksi hän liikuttaa henkilöitään uskomattomimmissakin käänteissä.” – Portti Science Fiction 2011/3

Keskustelua: Joe Hill :: viestejä 11 kpl
Risingshadow arvostelu :: Juha Salmi (Dragan)

Julkaistu: syyskuu 23, 2011
Muokattu: heinäkuu 14, 2017

Kirja-arvioita

8/10 |
joulukuu 28, 2012
Olin aloittanut kirjan lukemisen monta kertaa alusta asti, mutta se ei vain lähtenyt sujumaan, joten aina tämä unohtui joksikin aikaa kirjahyllyn rivistöön, mutta olen kuitenkin tyyvyväinen, kun sain tämän vihdoin ja viimein luettua. Kirja ...
6/10 |
marraskuu 11, 2012
Odotin paljon Hillin Sarvilta. Olin katsonut kirjaa jo jonkin aikaan ja luettuani Hillin novellikokoelman Bobby Conroy palaa kuolleista ja muita kertomuksia, halusin entistä kiivaammin lukea Sarvet. Novellikokoelmassaan Hill kirjoitti muutamia ...