Radleyn perhe

Matt Haig
fantasia > urbaani fantasia
Radleyn perhe - Matt Haig6.62

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Taina Wallin. Sidottu, kansipaperi.

Alex-palkinto 2010.

Mitä jos et himoitsisi naapurin autoa vaan haluaisit vain imeä hänen vertaan?

Tervetuloa Radleyn perheen kotiin! Peter, Helen ja heidän teini-ikäiset lapsensa Clara ja Rowan asuvat tavallisessa talossa tavallisessa lähiössä. Ympäristöön sulautuminen ei kuitenkaan ole helppoa, kun on kannettavana synkkä salaisuus – joka yllättäen valkenee myös perheen teineille.

Radleyn perhe on vetävä ja koskettava tarina poikkeuksellisesta perheestä, jolla on muutakin kuin koira haudattuna. Vaikka Radleyt yrittävät olla olematta vampyyriperhe, omaa luontoaan ei voi unohtaa. Syvemmällä tasolla kirja on kertomus siitä, mihin aikuiseksi kasvaminen voi johtaa ja miten halujen tappaminen voi viedä kohti veretöntä elämää.

Maailmalla Radleyn perhe on ollut arvostelumenestys, ja se on käännetty jo 25 kielelle. Kirjasta on myös tekeillä elokuva.

Todella hauska.” – Vogue

Juuri kun ajattelit, että Stephanie Meyerit ovat imeneet nykyvampyyrit kuiviin, ilmestyy Matt Haigin viisas ja inhimillinen tarina vampyyriperheen elämästä kunniallisessa englantilaislähiössä.” – Daily Mail

Hupaisan erikoinen.” – Financial Times

"Matt Haigin tekstiä on riemukasta lukea. Parhaimmillaan se kertoo paljon meistä ihmisistä ja heikoimmillaan se tyytyy olemaan vain viihdyttävä." – Kansan Uutiset

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Muokattu: syyskuu 02, 2018

Kirja-arvioita

4/10 |
toukokuu 17, 2015
Yleensä tykkään lukea kaikenlaista fantasia kirjallisuutta, varsinkin kun kirjassa on vampyyreitä,noitia,demoneita tai muuta yliluonnolisia kykyjä omaavia olioita. Niin tämä kirja oli ihan huono, siis todella huono ja outo. Ei ollu minun juttu tämä kirja.
9/10 |
huhtikuu 05, 2014
Kirja on yksi lemmpareist ja ain! Löysin tämän ihan vahingossa ja päätimpä lukea. Ja kyllä myös oli hauska. Suosittelen lämpimästi;)
toukokuu 24, 2013
Raikas, mukava, nopea. Täydellistä matkalukemista, kun ajateltavaa löytyy, mutta ei edellytä joka sekunti niin tarkkaa huomiota. Osittain tuli luettua rivien välistä, viihdyttävää niinkun. Meyeriä ja Haigia on turha verrata keskenään. ...
tammikuu 27, 2012
Pidän vampyyreistä, mutta nykyisin niistä on mennyt hohto liian säikyvien naapurinpoikien kanssa, mutta Radleyn perheessä on ripaus raikasta, uudenlaista näkökulmaa vampyrismiin! Kirjaa luki nopeasti mutta nautiskellen kiitos lyhyiden ...
marraskuu 09, 2011
Huh, siis onko tämä oikeasti miehen kirjoittama kirja? Ei uskoisi! Kirja koukutti ensimmäisiltä sivuilta asti omaperäisellä kerronnallaan. Kirjassa pääsee jokaisen siinä esiintyvän henkilön pään sisään vuorollaan, tavallaan lyhyesti ja ...
7/10 |
marraskuu 19, 2014