Kalmattaren kirous (Nicholas North #1) - Ilkka Auer, Antti Jokinen5.14

Teos perustuu Antti J. Jokisen ja Matthew B. Wilderin elokuvakäsikirjoitukseen Nicholas North – The Curse of The Hellion. Sidottu.

Myyttinen Pohjola samaanisotureineen ja kalevanpoikineen herää henkiin.

Mielessäni kaikuvat Väinämöisen sanat: "Pojalla on kaksi sydäntä, hänestä tulee vielä legenda, ja hänen nimensä tulee kirjoitetuksi tähtiin Pohjantähden rinnalle. Mutta vain jos hänen vanhempansa keräävät rohkeutensa ja tekevät niin kuin minä käsken."

Nikolas on tuomittu tuottamaan huonoa onnea läheisilleen. Syynä onnettomuuksiin on pimeyden voimien haltijatar. Nuorukaisella on jotain minkä Kalmatar haluaa, keinolla millä hyvänsä.

Karunkaunista kalevalaista maata uhkaavat pimeyden voimat. Kasvaako nuoresta Nikolaksesta pohjoisen kansansa pelastaja? Kuinka käy Saran, suloisen ihmiskeijun?

Kirjailija Ilkka Auerin ja ohjaaja, käsikirjoittaja Antti J. Jokisen huiman fantasiatrilogian ensimmäisestä osasta on suunnitteilla elokuva.

Keskustelua: Ilkka Auer :: viestejä 2 kpl

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Julkaistu: heinäkuu 15, 2013
Kustantaja: Otava
Avainsanat: elokuva, kotimainen, skandinaavinen mytologia, suomalainen kansanperinne
Arvosanalla: 5.14/10
Arvosanoja: 28
Muokattu: tammikuu 12, 2015

Nicholas North -kirjasarja

Nicholas North -elokuvaa ei koskaan tehty.

Kalmattaren kirous (Nicholas North #1)5.14
Sammon ryöstö (Nicholas North #2)7.00

Kirja-arvioita

3/10 |
heinäkuu 29, 2015
En juurikaan pitänyt kirjasta. Se oli milestäni aika tylsä ja juoni tuntui sekavalta. En varmaankaan lue seuraavia osia, en jäänyt odottamaan niitä.
5/10 |
kesäkuu 09, 2014
Tuleeliikaa mieleen Sysilouhien sukua-kirjan aloitus. Juonessa on vaikea pysyä mukana, eikä se jaksa hirveästi pitää mielenkiintoa yllä. Ja toisin kuin Lumen ja jään maa-sarjan ensimmäisessä osassa, tässä vastaava kestää melkein kirjan ...
4/10 |
elokuu 08, 2013
Kalevala ei ole oikeastaan koskaan kiinnostanut minua millään muotoa koska olen aina ollut enemmän kiinnostunut muiden maiden historiasta ja mytologiasta. Kirjaa aloitellessakin ehkä hiukan pyörittelin silmiäni Väinämöisen ilmaantumiselle. ...
5/10 |
elokuu 05, 2013
"Kalmattaren kirous" on suunnattu nuoremmille lukijoille kuin olin etukäteen ajatellut. Olisin itse nauttinut tämän kirjan lukemisesta eniten joskus alakouluikäisenä, samoihin aikoihin kun luin ensimmäistä kertaa esimerkiksi C. S. Lewisin ...