Kalmattaren kirous (Nicholas North, #1)

Kalmattaren kirous

Ilkka Auer, Antti Jokinen
Julkaistu: heinäkuu 15, 2013 (Otava)
Avainsanat: elokuva, kotimainen, skandinaavinen mytologia, suomalainen kansanperinne

Teos perustuu Antti J. Jokisen ja Matthew B. Wilderin elokuvakäsikirjoitukseen Nicholas North – The Curse of The Hellion. Sidottu.

Myyttinen Pohjola samaanisotureineen ja kalevanpoikineen herää henkiin.

Mielessäni kaikuvat Väinämöisen sanat: "Pojalla on kaksi sydäntä, hänestä tulee vielä legenda, ja hänen nimensä tulee kirjoitetuksi tähtiin Pohjantähden rinnalle. Mutta vain jos hänen vanhempansa keräävät rohkeutensa ja tekevät niin kuin minä käsken."

Nikolas on tuomittu tuottamaan huonoa onnea läheisilleen. Syynä onnettomuuksiin on pimeyden voimien haltijatar. Nuorukaisella on jotain minkä Kalmatar haluaa, keinolla millä hyvänsä.

Karunkaunista kalevalaista maata uhkaavat pimeyden voimat. Kasvaako nuoresta Nikolaksesta pohjoisen kansansa pelastaja? Kuinka käy Saran, suloisen ihmiskeijun?

Kirjailija Ilkka Auerin ja ohjaaja, käsikirjoittaja Antti J. Jokisen huiman fantasiatrilogian ensimmäisestä osasta on suunnitteilla elokuva.

(muokattu 12.01.2015)

Lohikäärmeet (Talon-saaga, #1)Muistojenlukija (Väki, #1)Sininen lumousKoutamäen noitaKristallien valtakunta (Sonja, #1)

Hiistu avatar
2.5
"Kalmattaren kirous" on suunnattu nuoremmille lukijoille kuin olin etukäteen ajatellut. Olisin itse nauttinut tämän kirjan lukemisesta eniten joskus alakouluikäisenä, samoihin aikoihin kun luin ensimmäistä kertaa esimerkiksi C. S. Lewisin ”Narnian tarinat”. Tarina on heti alusta alkaen varsinaista mielikuvituksen lentoa ja uudet yllättävät seikkailut seuraavat toisiaan jatkuvalla röykytyksellä. Nopeatempoisuus ja episodimaisuus varmasti pitävät yllä nuortenkin lukijoiden ... (lisää)
Q_Black avatar
2.0
Kalevala ei ole oikeastaan koskaan kiinnostanut minua millään muotoa koska olen aina ollut enemmän kiinnostunut muiden maiden historiasta ja mytologiasta. Kirjaa aloitellessakin ehkä hiukan pyörittelin silmiäni Väinämöisen ilmaantumiselle. Odotin jonkinlaista innostusta tekstiin aloittaessani lukemista, mutta sitä ei vain tullut. Kirja jäi pidemmäksikin aikaa pöydälle odottamaan lukemista koska en olisi millään jaksanut tarttua siihen. Luojalle kiitos kirja ei ole kovin paksu ... (lisää)
Kastehelmi avatar
1.5
En juurikaan pitänyt kirjasta. Se oli milestäni aika tylsä ja juoni tuntui sekavalta. En varmaankaan lue seuraavia osia, en jäänyt odottamaan niitä.
Bensku avatar
2.5
Tuleeliikaa mieleen Sysilouhien sukua-kirjan aloitus. Juonessa on vaikea pysyä mukana, eikä se jaksa hirveästi pitää mielenkiintoa yllä. Ja toisin kuin Lumen ja jään maa-sarjan ensimmäisessä osassa, tässä vastaava kestää melkein kirjan loppuun asti, mikä ei pahemmin innosta lukemaan seuraavaa osaa. Aijon kyllä lukea sen, kun se ilmestyy, mutta vain siksi, että muistan, miten hieno Lumen ja jään maa oli, ja toivon, että seuraava osa olisi edes vähän samanlainen.
LordStenhammar
Uusin jäsen: Ronja