Paholaisen vasara

Paholaisen vasara

Juha-Pekka Koskinen
Julkaistu: elokuu 2011 (Helsinki-kirjat)
Tyylit: kauhu, jännitys
Avainsanat: kotimainen

Sidottu, kansipaperi.

1. laitos: Helsinki-kirjat, 2011. Kansi: Mika Perkiökangas. Sidottu, kansipaperi.
2. laitos: WSOY, 2014. Bon-pokkari. Uusi kansikuva. Nidottu.

Nuori suomalainen tutkija Matias Rakola saa kiinnostavan puhelun. Helsinkiläiseen mielisairaalaan on tullut potilas, joka sopisi loistavasti Matiaksen tekemään tutkimukseen. Mies väittää olevansa 1400-luvulla elänyt romanialainen prinssi Vladislaus, kuuluisan Draculan esikuva. Pian sairaalassa alkaa tapahtua asioita, joihin ei näytä olevan järjellä tai tieteellä selitettäviä vastauksia…
Viattomasta tutkimuksesta alkaa matka kohti pimeää, jonka aikana selviää, ettei mikään ole sitä miltä päällepäin näyttää.

Juha-Pekka Koskinen yhdistää uudessa romaanissaan taidokkaasti trilleriä, historiallista romaania ja ihmiselämän suuria kysymyksiä. Hän pitää lukijan taidokkaasti pihdeissään ja onnistuu luomaan yhden huikaisevan lisäjuonteen kuuluisan kreivi Draculan tarinaan – tällä kertaa nykypäivän Helsingissä.

”Minusta oli jo pienenä tuntunut siltä, että olin ainutlaatuinen. En osaa selittää miksi, se oli minulle yhtä itsestään selvää kuin taivaalla paistava aurinko tai kalat vedessä.”

(muokattu 01.05.2016)

Pahan atolliVeri joka suonissasi virtaa (Johannes, #3)Magnum OpusSuuri jano: Merinovelleja 1930–1970-luvuilta (M-novellit, #11)Koivulehto
Uusin jäsen: Satu Mahkonen