Kuolontuoksu

Robin Jarvis
fantasia, steampunk, nuoret
Kuolontuoksu - Robin Jarvis7.72

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Susanna Paarma. Kannen kuva: Robin Jarvis. Sidottu.

Kuolontuoksu avaa uuden, hätkähdyttävän fantasiatrilogian ja suuri seikkailu käynnistyy.

Elisabeth Tudorin ihmeellisen hallituskauden vuonna sataseitsemänkymmentäkahdeksan alkoi eräs pitkä kesäilta olla lopuillaan.

Oli kesäkuun viides Glorianan kalenterin mukaan ja pienimmällä niistä kahdestatoista leijuvasta saaresta, joista Suffolkin kreivikunta muodostui, varjot venyivät syvinä ja tummina Wuttonin maakartanon ympärillä.

Tähän avaruudessa kelluvaan saareen jossa on vain mekaanisia eläimiä ja arkaaista teknologiaa törmää alus, joka tunkeutuu saarta suojaavan kannen läpi. Palavasta aluksesta kompastelee ulos olento ja putoaa maahan. Hän on Iribiasta kotoisin oleva Brindle, joka elää tuoksuista. Onko salaperäinen Brindle enkeli vai paholainen ja mitä hänen tulonsa tulee merkitsemään koko Englandialle?

Julkaistu: 2002
Muokattu: syyskuu 05, 2016

Kirja-arvioita

10/10 |
marraskuu 22, 2007
Tämä kirja oli vaikuttava. Itse en olisi kirjaan koskenut, mutta sattumalta se minulle laitettiin luettavaksi, ja tähän olen tyytyväinen. Kirjaa lukiessa tulee usein olo, että onkohan tuotakin mietitty, mutta hassua kyllä, yleensä on. ...