Kuolontuoksu

Robin Jarvis
Julkaistu: 2002 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Deathscent
Tyylit: fantasia, steampunk, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Susanna Paarma. Kannen kuva: Robin Jarvis. Sidottu.

Kuolontuoksu avaa uuden, hätkähdyttävän fantasiatrilogian ja suuri seikkailu käynnistyy.

Elisabeth Tudorin ihmeellisen hallituskauden vuonna sataseitsemänkymmentäkahdeksan alkoi eräs pitkä kesäilta olla lopuillaan.

Oli kesäkuun viides Glorianan kalenterin mukaan ja pienimmällä niistä kahdestatoista leijuvasta saaresta, joista Suffolkin kreivikunta muodostui, varjot venyivät syvinä ja tummina Wuttonin maakartanon ympärillä.

Tähän avaruudessa kelluvaan saareen jossa on vain mekaanisia eläimiä ja arkaaista teknologiaa törmää alus, joka tunkeutuu saarta suojaavan kannen läpi. Palavasta aluksesta kompastelee ulos olento ja putoaa maahan. Hän on Iribiasta kotoisin oleva Brindle, joka elää tuoksuista. Onko salaperäinen Brindle enkeli vai paholainen ja mitä hänen tulonsa tulee merkitsemään koko Englandialle?

(muokattu 05.09.2016)

Helsingin allaMusteloitsu (Mustesydän-trilogia, #2)Stravaganza: Laivojen kaupunki (Stravaganza, #5)Yön kuiskaukset (Soturikissat: Tähtien enne, #3)Bree Tannerin lyhyt elämä

Denizen avatar
Tämä kirja oli vaikuttava. Itse en olisi kirjaan koskenut, mutta sattumalta se minulle laitettiin luettavaksi, ja tähän olen tyytyväinen. Kirjaa lukiessa tulee usein olo, että onkohan tuotakin mietitty, mutta hassua kyllä, yleensä on. Myöhemmin aina kirjassa selitetään jokin mitä itse ihmetteli. Tietyllä tapaa välillä tuntuu, että teksti ei ole aivan luontevaa. Sitä on vaikea selittää... Yksi hämmentävä seikka on nopeat näkökulmanvaihdokset, ilman riviväliä ... (lisää)
KiLLPaTRiCK, Thialfi
Uusin jäsen: Jarkko Nevalainen