Muotimatkaaja Titanicin kannella

Bianca Turetsky
fantasia, nuoret
Muotimatkaaja Titanicin kannella - Bianca Turetsky7.10

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Aila Herronen. Päällyksen suunnittelu: Alison Impey. Päällyksen kuvitus: Sandra Suy. Sidottu.

Louise Lambertin murheet ovat ne varsin tavalliset: koulussa on tylsää, äiti on väärässä eikä koulun tanssiaisiin ole paria saati pukua. Paras kaverikaan ei oikein ymmärrä Louisen innostusta vintage-vaatteisiin. Louise pakenee esikaupungin arkea muotipiirroksiin, päivän asu -poseerauksiin ja unelmointiin oman vintage-vaatekokoelman kartuttamisesta.

Salaperäisten rouvien vintage-vaatemyynnistä löytyy lopulta suorastaan tyrmäävä puku – niin tyrmäävä, että se viskaa hänet matkalle New Yorkiin… Atlanttia ylittävän Titanicin kannelle vuoteen 1912! Saako Louise – siis 17-vuotias näyttelijätär neiti Baxter – käännettyä miesten päät ja pelastauduttua takaisin omaan aikaansa?

Louisen käänteitä vilisevä aikamatka yhdistelee muotia, seikkailua ja historiaa yltäkylläisyyden, salaisuuksien ja tuhlaavaisuuden pyörittämässä maailmassa.

Newyorkilainen Bianca Turetsky ammentaa Louisen hahmoon paljon omasta rakkaudestaan muotiin. Neiti Baxter on todellisuudessa elänyt henkilö, jonka iltapuku innoitti Turetskyn luomaan Muotimatkaajan tarinan. Kirjan upean muotikuvituksen on luonut Sandra Suy.

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: kesäkuu 2011
Muokattu: lokakuu 19, 2013

Kirja-arvioita

2/10 |
heinäkuu 30, 2018
Todella tylsä minulle. En meinannut jaksaa lukea loppuun.
6/10 |
heinäkuu 26, 2015
Olen tätä kirjaa himoinnut jo pitkään, ja toivon että pääsisin pian sitä lukemaan. Kansi on kaunis, ja tarina kuulostaa kiehtovalta.
toukokuu 29, 2015
Rakastan vintagea. En itse pukeudu siihen, mutta siitä on kiva lukea.
tammikuu 22, 2015
Tässä oli monta itseäni kiinnostavaa teemaa: vintagevaatteet, aikamatkustus ja Titanic. Sopii hyvin yläasteikäiselle lukijalle :)
elokuu 03, 2014
Luin kirjan pari vuotta sitten ja ihastuin siihen silloin. Mikäs sen parempaa kuin aikamatka menneisyyteen? Ja plussana Titanic koska se on itseä kiinnostava aihe, ja kauniit kuvitukset. Eikä onneksi ollut mukana turhia romansseja, ei niitä joka ...
toukokuu 02, 2013
Kaunis romaani, kansi kuvaa hyvin kirjaa. Kuvat olivat maalauksellisia ja hyviä yksityiskohtia kirjaan. Ihana haave, päästä menneisyyteen kauniiden pukujen mukana. Mitä muuta voi toivoa? No, ei ehkä Titanicille. Kirja oli fantasiaa yhiístettynä todellisuuteen. Yksi suosikeistani.
9/10 |
kesäkuu 16, 2017