Muotimatkaaja Titanicin kannella

Muotimatkaaja Titanicin kannella

Bianca Turetsky
Julkaistu: kesäkuu 2011 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Time-Traveling Fashionista
Avainsanat: aikamatkustus

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Aila Herronen. Päällyksen suunnittelu: Alison Impey. Päällyksen kuvitus: Sandra Suy. Sidottu.

Louise Lambertin murheet ovat ne varsin tavalliset: koulussa on tylsää, äiti on väärässä eikä koulun tanssiaisiin ole paria saati pukua. Paras kaverikaan ei oikein ymmärrä Louisen innostusta vintage-vaatteisiin. Louise pakenee esikaupungin arkea muotipiirroksiin, päivän asu -poseerauksiin ja unelmointiin oman vintage-vaatekokoelman kartuttamisesta.

Salaperäisten rouvien vintage-vaatemyynnistä löytyy lopulta suorastaan tyrmäävä puku – niin tyrmäävä, että se viskaa hänet matkalle New Yorkiin… Atlanttia ylittävän Titanicin kannelle vuoteen 1912! Saako Louise – siis 17-vuotias näyttelijätär neiti Baxter – käännettyä miesten päät ja pelastauduttua takaisin omaan aikaansa?

Louisen käänteitä vilisevä aikamatka yhdistelee muotia, seikkailua ja historiaa yltäkylläisyyden, salaisuuksien ja tuhlaavaisuuden pyörittämässä maailmassa.

Newyorkilainen Bianca Turetsky ammentaa Louisen hahmoon paljon omasta rakkaudestaan muotiin. Neiti Baxter on todellisuudessa elänyt henkilö, jonka iltapuku innoitti Turetskyn luomaan Muotimatkaajan tarinan. Kirjan upean muotikuvituksen on luonut Sandra Suy.

(muokattu 19.10.2013)

Lumottu lukukausiSalamurhaajan oppipoika (W.A.R.P., #1)Safiirinsini (Rakkaus ei katso aikaa, #2)Nauhoitettava ennen käyttöäTulikronikka (Kirja aikojen alusta, #2)

Selene avatar
Luin kirjan pari vuotta sitten ja ihastuin siihen silloin. Mikäs sen parempaa kuin aikamatka menneisyyteen? Ja plussana Titanic koska se on itseä kiinnostava aihe, ja kauniit kuvitukset. Eikä onneksi ollut mukana turhia romansseja, ei niitä joka kirjaan tarvitse tunkea. Nätti ja kiinnostava kirja, joka on helppo lukea.
Rasvapurkki avatar
1.0

Todella tylsä minulle. En meinannut jaksaa lukea loppuun.

people avatar
4.5
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
bambi avatar
Olen tätä kirjaa himoinnut jo pitkään, ja toivon että pääsisin pian sitä lukemaan. Kansi on kaunis, ja tarina kuulostaa kiehtovalta.
Gwenny avatar
Rakastan vintagea. En itse pukeudu siihen, mutta siitä on kiva lukea.
rahanpesukarhu avatar
Tässä oli monta itseäni kiinnostavaa teemaa: vintagevaatteet, aikamatkustus ja Titanic. Sopii hyvin yläasteikäiselle lukijalle :)
kirja_friikki avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Arwina avatar
Kaunis romaani, kansi kuvaa hyvin kirjaa. Kuvat olivat maalauksellisia ja hyviä yksityiskohtia kirjaan. Ihana haave, päästä menneisyyteen kauniiden pukujen mukana. Mitä muuta voi toivoa? No, ei ehkä Titanicille. Kirja oli fantasiaa yhiístettynä todellisuuteen. Yksi suosikeistani.
HVM, Pisania, Iivari, KiLLPaTRiCK
Uusin jäsen: Raija Karonen