One Piece

One Piece

Eiichiro Oda
Julkaistu: 2005 (Sangatsu Manga)
Alkuperäinen nimi: One Piece
Tyylit: fantasia, sarjakuvamanga, nuoret

Alkuteos ilmestynyt vuodesta 1997. Suomentaneet Antti Valkama ja Heikki Valkama. Nidottu. Lajityyppi: Shonen.

Monkey D. Luffy on pieni poika, joka haluaisi kovasti ryhtyä merirosvoksi. Hänen kotikyläänsä tukikohtanaan pitävät merirosvot eivät kuitenkaan kelpuuta mukaansa uimataidotonta rääpälettä. Vahingossa Luffy syö rosvojen ryöstämän gumigumimarjan ja saa siitä ihmeellisiä voimia. Kymmenen vuotta myöhemmin hän onkin merirosvokapteeni ja lähtee vaaralliselle matkalle tähtäimessään mertemme suurin ja legendaarisin aarre, One piece.

Suositellaan yli 12-vuotiaille.

(muokattu 29.08.2011)

WeedInuyashaNarutoLiikkuva linna 4 (Liikkuva linna, #4)Fullmetal Alchemist

Glare avatar
Tämä on ehkä yksi harvoista mangoista, jotka ovat pitkän ajan onnistuneet viihdyttämään, eikä tuottamaan pettymystä ollenkaan. Voisin melkein sanoa, että paranee entisestään. Alku voi olla hieman hankala ja joillakin voi olla jo se piirrustustyyli, koska Odan tyyli ei ole söpöilevä. Ihailen kovasti Odan työtä kuinka hän on pystynyt luomaan näinkin persoonallisen ja hauskuttavan tarinan.
Adolfina Romanov avatar

Kyllä tämä aika kirkkaasti nousee Maailman Mahtavimmaksi Mangaksi Kautta Aikojen. Kuvitus, huumori, hahmot ja niiden suhteet, itse juoni ja tarinankerrona...olen sanaton. Rakastan tätä ja saan itkupotkuraivarin jos tätä ei suomenneta loppuun. Jätän arvion aika lyhyeksi, kun muuten tästä tulee raamatun mttainen.

Sielunsyöjä avatar
One Piece on saavuttanut hurjaa suosiota, enkä ihmettele. Sarja on erittäin hieno, mutta jostain syystä hiukan överi. Liikaa kummallisia vastuksia. Jostain kummasta syystä en kuitenkaan saa pokkareja luettua kovin nopeasti vaan on niissä pidettävä taukoa ja edes yksi pokkari ei mene yhtä kyytiä. Jälleen syynä saattaa olla oma hölmöyteni ja kirjojen huono saatavuus. Harpottua on tullut osasta osaan jne. Hiukan liian pitkäksi venynyt, mutta mitäs sitä lopettamaan. Lyödään ... (lisää)
rudi92
Uusin jäsen: Anton Niinikoski