Viikinkipoika Kaspar II: Sininen viikinki ja kuninkaan sotaratsu (Viikinkipoika Kaspar, #2)

Viikinkipoika Kaspar II: Sininen viikinki ja kuninkaan sotaratsu

Taavi Vartia
Julkaistu: elokuu 15, 2011 (Helsinki-kirjat)
Tyylit: fantasiahistoriallinen fantasia, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Ossi Hiekkala. Sidottu.

Kumpikaan ei ehtinyt edes liikahtaa, kun Kaspar vetäisi sapelin tupestaan ja huitaisi kaksi kertaa. Kummankin miehen rähjäisiin kaapuihin oli ilmestynyt
viilto olkapään kohdalle.

– Minä olen viikinkipoika Kaspar, ja tämä on minun isäni, sotapäällikkö Freygeirin sapeli. Älkää enää koskaan asettuko sen eteen, Kaspar sanoi ja hyppäsi alas reestä.

Norjalaisessa viikinkikylässä eletään vuotta 1052. On kulunut puolitoista vuotta siitä, kun viikinkipoika Kaspar on palannut kotiin Suomeen tehdyltä sotaretkeltä. Kotona Kaspar on törmännyt uusiin ongelmiin: hänen isänsä, suuren viikinkipäällikön Freygeirin, kuolema on ajanut viikinkipojan uuteen asemaan. Arvostuksen sijaan Kaspar kohtaa kiusaamista ja nälvintää, viikinkiyhteisön armottomuutta. Kasparin Suomen matkalla löytämänsä merenalainen aavikko ei jätä viikinkipoikaa rauhaan. Pääsyn myyttiseen maailmaan tuntee vain yksi henkilö, jota Kaspar ryhtyy etsimään. Alkaa kaikkien aikojen seikkailu, joka vie Kasparin eri puolille keskiaikaista Eurooppaa…

Viikinkipoika Kaspar – Sininen viikinki ja kuninkaan sotaratsu on itsenäinen jatko-osa Taavi Vartian Viikinkipoika Kaspar -teokselle. Viihteen moniottelija Taavi Vartia on luonut uuden kiehtovan seikkailukirjan hahmon, nuoren viikinkipojan, jonka seikkailuissa on jännitystä, myyttisyyttä, iloa ja surua.

(muokattu 13.03.2016)

Haukansilmä (Pronssisoturit, #3)Varjojen valtias (Muinainen pimeys, #6)Delfiinin saari (Pronssisoturit, #1)Pirates of the Caribbean: Salazarin kosto (Pirates of the Caribbean, #5)Pirates of the Caribbean: Vierailla vesillä (Pirates of the Caribbean, #4)
Uusin jäsen: ArunaK