Liekki

Sophie Jordan
fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Liekki (Liekki-trilogia #1) - Sophie Jordan8.18

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Lotta Heikkeri. Sidottu.

Yhtäkkiä pakoajatukseni tyssäävät. Kaivattu värinä alkaa rintakehästäni, leviää sisuksiini. Ihoni herää eloon. Pääni kääntyy, katseeni pyyhkii luokkaa, pysähtyy Williin.

Kaikki hänessä on kirkkaampaa kuin muistin.

Yhtäkkiä päivät joina en nähnyt häntä tuntuvat ikuisuudelta. Olen odottanut liian kauan sitä, että keuhkoissani alkaisi kiristää, sydämeni hakkaisi ja painautuisi rintakehää vasten.

Olen odottanut liian kauan sitä, että lohikäärme sisälläni herää.

Jacinda on aina tiennyt olevansa erilainen, jopa kaltaistensa seurassa. Drakit, lohikäärmeistä polveutuvat ihmiset, asuvat eristyksissä muusta maailmasta suojellakseen salaisuuttaan ja sukuaan. Erikoistaitojensa ansiosta Jacinda on sekä lauman että sen tulevan hallitsijan silmäterä, mutta hän kapinoi ennalta määrättyä tulevaisuuttaan vastaan.

Rikottuaan lauman sääntöjä Jacinda joutuu jättämään kotinsa ja muuttamaan pikkukaupunkiin lohduttoman aavikon keskelle äitinsä ja sisarensa kanssa. Uusi alku ihmisten parissa ja tavalliseen elämään sopeutuminen ei ole helppoa Jacindalle, joka tuntee lohikäärmeen kuihtuvan pois. Ainoastaan komean ja etäisen Willin läsnäolo saa liekin hänen sisällään roihahtamaan. Jacinda kuitenkin tietää, että Will on lohikäärmeenmetsästäjien sukua, drakien vihollisten poika.

Jacindan on valittava muiden odotusten ja oman tahtonsa välillä. Pystyykö hän elämään tavallista teinitytön elämää ja tukahduttamaan lohikäärmeen sisällään? Voiko hän palata hänelle ennalta suunniteltuun elämään lauman luona vai riskeerata lajinsa suurimman salaisuuden paljastumisen pysyttelemällä metsästäjän lähellä?

Sophie Jordanin Liekki-trilogian ensimmäinen osa on koukuttava ja kiehtova nuortenromaani. Kirjan päähenkilö, drakityttö Jacinda, on omapäinen sankaritar, jonka tarina voittaa puolelleen kaikki fantasian ja romantiikan ystävät.

Kirjasta sanottua:

"Seikkailutarina pyörähtää täyteen vauhtiin heti ensimmäiseltä sivulta. (...) Jacindan kautta kuvataan teini-ikäisen tytön kasvamista aikuiseksi maailmassa, jossa lohikäärmeet ovat saaliseläimiä. Taattua tarvaaa pukin konttiin fantasiasta ja lohikäärmeistä kiinnostuneille lukijoille." – Maria Loikkanen, Pohjolan Sanomat

Julkaistu: elokuu 15, 2011
Kustantaja: Nemo
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet
Alkuperäinen nimi: Firelight
Arvosanalla: 8.18/10
Arvosanoja: 260
Muokattu: tammikuu 29, 2016

Liekki-trilogia -kirjasarja

Kustannusosakeyhtiö Nemo ei suunnittele sarjan kääntämisen jatkamista.

Liekki (Liekki-trilogia #1)8.18

Kirja-arvioita

heinäkuu 11, 2019
Tykkäsin tästä kirjasta! Kerronta oli sujuvaa ja idea mielenkiintoinen. Luettuani teoksen halusin heti lukea toisen ja kolmannen osan, mutta niitä ei ollutkaan suomeksi. Kauhea pettymys! Luin ne englanniksi, mutta en tykännyt niin paljon kuin tästä suomennetusta ekasta osasta.
tammikuu 22, 2017
Siis mitä? Ihmisiä, jotka polveutuu lohikäärmeistä? Jo sana lohikäärme pisti minut pinkomaan kirjastoon ja lainaamaan tämä kirja välittömästi. Ja kuinka ollakaan -- rakastuin aivan mittaamattomasti Jacindaan ja Williin. Tamrakin oli ihan ...
marraskuu 30, 2016
Liekki nousi ehdottomasti yhdeksi lempikirjoistani! Lohikäärmeitä (tai tässä tapauksessa drakeja) ja salaisuuksia oikeassa mittakaavassa. Juoni oli katkeran suloinen ja persoonallinen. Jatko-osaa jään kovasti odottamaan!
3/10 |
helmikuu 19, 2016
Jotenkin tosi tylsä ja jaksoin vain juuri ja juuri lukea loppuun.
10/10 |
marraskuu 23, 2015
Tämä tarina lumoaa minut yhä uudelleen ja uudelleen. Muutama vuosi sitten luin Liekin ensimmäisen kerran. Odotin silloin kiihkeästi seuraavia osia ja petyin kovasti kun kuulin, että niitä ei suomennettaisi. Nyt kun olen lukenut Liekin moniin ...
8/10 |
elokuu 27, 2015
Voi että että pidin tästä kirjasta! Jacinda oli mun mielestä tosi kiinnostava ja Will omgg huh. Odotkuksia ei ollut mutta takakannen tai "tiedon"( mitä nyt sain ennenkn aloin lukea) perusteella olin ettinyt kirjaa hulluna ja löysin sen ...
elokuu 09, 2015
Pidin kirjasta todella paljon vaikka tämä pari ei ollutkaan mikään yllätys! Harmi ettei jatko-osia suomenneta ikinä
toukokuu 23, 2015
Todella hyvä! Kirjan kerronta on sujuvaa. Drakit ovat fiksu keksintö, ja Jacindan luonne tuo tarinaan väriä.
6/10 |
helmikuu 20, 2015
Tästä tykkäsin! Hieno kirja, harmittaa vaan ettei ole suomennettu enempää ainakaa tietääkseni... Voisin ehkä lukea englanniksi, mutta silloin pitäisi lukea tämäkin uudestaan englanniksi että pääsisi mukaan eri kielellä kerrontaan.
elokuu 20, 2014
Olen parivuotta sitten lukenut tämän ensimmäisen kerran ja silloin jäi hyvät fiilikset, joten päätin tarttua kirjaan uudestaan nyt yksityiskohdat jo sumentuneina. Kirja lumosi jälleen. Drakit uutena olentona hurmasivat minut. Olen törmännyt ...