Perillinen (Perillinen, #4)

Perillinen

Christopher Paolini
Julkaistu: lokakuu 14, 2012 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Inheritance
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Perillinen, eli Sielujen holvi. Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Sirkka Aulanko. Kannen kuva: John Jude Palencar. Sidottu, kansipaperi.

Kohtaloaan seuraava nuori Eragon ja hänen lohikäärmeensä Saphira ovat kulkeneet pitkän matkan. Edessä on vielä monta vaaraa ennen kuin unohtumaton tarina saa päätöksensä. Ovatko Eragon ja Saphira valmiita kohtaamaan Galbatorixin? Tässä taistelussa ei ole tarjolla uusia mahdollisuuksia.

Christopher Paolinin luomaa lohikäärmesaagaa on seurattu huippusuosituissa romaaneissa Eragon, Esikoinen ja Brisingr. Sarja on yksi 2000-luvun suuria kirjallisia menestystarinoita, ja se päättävää fantastisen dramaattista Perillistä odottavat kaikenikäiset lukijat maailman joka kolkilla. Eragonin ja Saphiran taru saa viimein arvoisensa, uljaan lopun, kun alkamassa on kaikkien aikojen seikkailu. Älä jätä väliin!

(muokattu 30.08.2016)

JäälohikäärmeEsikoinen (Perillinen, #2)Brisingr (Perillinen, #3)Eragon (Perillinen, #1)Tulen perillinen (Throne of Glass, #3)

millinen avatar
shewolf avatar
Olin odottanut tätä kirjaa kun kuuta nousevaa pitkän aikaa ja kun sain sen käsiini en laskenut sitä hetkeksikään pois! Odottamisen arvoinen ja ihana päätösosa!
Konsta avatar
Varsin mielenkiintoinen lukukokemus. Päällimmäiseksi ajatukseksi jäi ehkä väsymys, sillä luin kirjan loppuun kerralla heti saatuani sen käteeni. Myös käytännössä jatkuva sotiminen kirjan ajan oli rasittavaa, ja ainoana taukona voisi pitää Shapiran ja Eragonen matkaa Vroengardiin (muistaakseni Se meni noin). Kuitenkin kokonaisuutena kirja oli todella hyvä, vaikkakin samanlaiseen lopputunnelmaan ei päässytkään kuin aiemmissa osissa. (Saattoi tosin johtua ... (lisää)
Rauros avatar
Voi..olen odottanut tämän kirjan ilmestymistä kauan ja bvihdoin sain sen käteeni! En laskenut sitä hetkeksikään pois.! <3! Ihana suosittelen! On tylsää kun kirjasarja loppuu (Varmaan loppuu) ! Mutta mahtava päätösosa
Aleksandra avatar
Todella hyvä kirja, ja sarjan paras osa. Mukaanlukien ensimmäinen, joka yleensä on mielestäni kirjasarjojen paras osa. Lopetus oli haikeudesta (ja siitä että olisin halunnut Aryan ja Eragonin välille enemmän jotain) huolimatta hyvä. Ehkä tämä, ettei kaikki sujunut kuten lukija olisi toivonut, toi uskottavuutta kirjalle. Vaikka kirja on hidastempoinen ja melko pitkä, kirjan jaksoi lukea ilman että alkoi tehdä mieli harpata puoli kirjaa, kuten joissakin tämäntyyppisissä ... (lisää)
LonelyDiamond avatar
Jeragon avatar
Ansku avatar
Kirja oli todella hyvä, mutta loppu jäi ainakin minua vaivaamaan, oikein inhottava tunne jäi mahaan, olin todella pettynyt niihin viimeisiin virkkeisiin. Täytyy toki myöntää että lukukokemus oli mitä mahtavin, kakki aikaisemmat kirjat ovat olleet lähes täydellissiä, erityisesti ehkä ensimmäinen osa ja viimeinen jos ei laskettais sitä loppua. Tää on sitten vain mun mielipide :)
Saphira. avatar
Lintukarhu avatar
Truuners95 avatar
Kingi avatar
Cicatrix avatar
2.0
Vaikea kirjoitta arvioita tästä, koska en saanut sitä loppuun. Mutta mielestäni se kertoo ihan tarpeeksi, etten saanut kirjaa luettua, koska se on sen verran tylsä. Odotin paljon enemmän, muiden kirjojen perusteella. Siitä huolimatta kuinka palavasti halusin tietää loppuratkaisun, en vain jaksanut lukea.
Saki avatar
AAKKI the BIBLIOFIILI avatar
4.5
Todella hyvä kirjasarja, mutta lopetus on mielestäni huono. Eragon voitti Galbatorixin liian helposti. Muuten mahtava kirjasarja. :)
Sarah avatar
Billy avatar
Perillinen oli hyvä lopetus kirjasarjalle, joskin mielesäni siitä jäi puuttumaan se jokin mahtava juttu, mikä muissa kirjoissa on ollut. Eniten pidin koko kirjassa luvuista, jossa kuvattiin Nasuadan tarinaa. Tässä kirjassa hänen hahmonsa tosiaan pääsee loistamaan. Kirjassa oli kamalinta suomennos. Suosittelisin, mikäli vain mahdollista, että lukisitte kirjan englanniksi. Pilkutus oli kammottavaa ja jopa 10v pikkusiskoni tietää, että mutta ja että sanojen eteen tulee ... (lisää)
Kirjaneito avatar
Pisania