Riitasointu (Langennut enkeli, #2)

Riitasointu

Becca Fitzpatrick
Julkaistu: marraskuu 10, 2011 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Crescendo
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: enkelit

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

Nora ja Patch saivat toisensa, mutta kestääkö heidän rakkautensa myös arjen paineiden keskellä? Vaikka Noran olisi pitänyt tietää, että suhde suojelusenkelinä toimivan nuorukaisen kanssa ei ole helpoimmasta päästä, tulevat seurustelun haasteet hänelle yllätyksenä. Patch ei lukeudu Noran suojelunhaluisen äidin suosikkeihin, ja kapulaa rattaisiin heittävät myös nuorukaista valvovat arkkienkelit. Nora ei pääse eroon tunteesta, että Patch salaa häneltä asioita, ja huomaa epäilevänsä tämän tunteiden syvyyttä.

”Kaikki varoittivat minua. He sanoivat, että minä olin vain yksi uusi päänahka vyöllesi, ja sinä häipyisit sillä sekunnilla, jolloin minä rakastuisin sinuun. Minun on saatava tietää, etteivät he olleet oikeassa.”

Lisää epäluuloja herättää Patchin outo ja äkillinen kiinnostus sietämätöntä Marcieta kohtaan – asia, jota yhä etäisemmäksi muuttuva poika ei suostu selittämään. Samalla kun erimielisyydet uhkaavat erottaa parin lopullisesti, kasvaa Noran kiinnostus oman menneisyytensä mysteereihin: mitä tarkkaan ottaen tapahtui Noran isälle? Ja onko asialla mitään tekemistä sen kanssa, että Noran suonissa virtaa langenneen enkelin veri?

(muokattu 27.01.2016)

Kajo (Kuura-trilogia, #2)Legioona (Talon-saaga, #4)Väristys (Väristys, #1)Sotilaat (Talon-saaga, #3)Lumoava kaaos (Loihtijakronikka, #3)

Rekkis avatar
Aivan yhtä hyvä kuin edellinen, vaikka ei yhtä romanttinen, mut tottahan sen on et jos kokoajan Nora ja Patch vaan lepertelis nii siihen aikanaan kyllästyisi, siisn siirappikirjaan. (Tämä mun mielipide) Ja mun mielestä vaik täää nyt joissain kohtia ku ekaa kertaa luki niin vaikutti aika harmilliselta nii, ei tämä sarja olisi mitään ilman riitasointua, kuuluu selvästi juoneen. Rixonista en osannut kyllä yhtään aavistaa että hänestä tulee tuollainen "pahis" ja yhdessä ... (lisää)
Tiittis avatar
Loppu oli outo, jäin suu auki tuijottamaan viimeistä lausetta. Mutta hieno kirja, niinkuin esimmäinen osakin!
Q_Black avatar
Ensimmäinen reaktio on, että HÖH! MIKSI SE LOPPUI NÄIN?! Jäi kyllä niin jännään kohtaan, että puren varmaan sormeni kynnettömiksi odotellessani jatko-osaa. Riitasointu jatkaa samaa samalla tasolla ensimmäisen kirjan kanssa. Joskin tässä kirjassa on aika synkeä tunnelma melkein koko ajan Noran ja Patchin suhdekiemuroiden takia. Silti en malttanut päästää kirjaa käsistä ja luin sen melkein yhteen putkeen. Muutama kohta oli aika sekava ja taas sai tietää uusia asioita Noran ... (lisää)
Myrsky10 avatar
4.5
Ensimmäinen osa oli ehdottomasti parempi, mutta kyllä tämäkin aika koukuttva oli. Kirjassa tapahtui paljon asioita, mutta se oli kuitenkin omalla tavallaan silti selkeä. Kannattaa ehdottomasti lukea.
Moonlight avatar
3.5
Liliales avatar
Omasta mielestäni kirja olisi ollut huomattavasti parempi jos se ei olisi hukkunut kokonaan Noran ärsyttäviin mieliala vaihteluihin ja itsekkäisiin tekoihin. Välillä se oli suorastaan raivostuttavaa luettavaa. Mutta kyllä Patchkin olisi voinut tehdä vähän enemmän. Mutta arvosanaani nostaa Vee, koska hän loisti edelleen! Plussaa antoi myös Noran ja Patchin kiihkeä kohtaus ja kirjan loppu, mikä jäi todella jännittävään kohtaan. Toivon kolmannelta osalta enemmän ja saan aloittaa sen lukemisen hyvinkin pian, onneksi!
Nina98 avatar
Riitasointu on niin ihana juuri omaperäisen ideansa takia (Enkelit). Nora on mukava ja helposti samaistuttava päähenkilö. Pidin vielä enemmän ensimmäisestä osasta.
risteilyponi avatar
Kirja oli mielestäni aivan loistava! Aivan niinkuin ensimmäinen osakin oli. Tämä oli todella mukaanasa tempaava ja lukemista ei millään olisi ikinä jaksanut lopettaa :D sitä vaan luki,luki ja luki.. Odotan innolla sitä kolmatta osaa!
Dark.princess avatar
Ok, eli mikä V"t&n loppu toi oli??????!!!!!!!!!! Ihan sairaan hyvä kirja, mutta mikä loppu toi nyt oli? Suosittelen kaikille:)
rudi92 avatar
Kirja oli kyllä aivan yhtä loistava mitä ensimmäinenkin. Juoni on edelleen hyvä ja mukaansatempaava ja Patch niin jumalallinen kuin ennenkin.
Salde avatar

Kiva kirja, jossa riitti draamaa! Luin tämän innostuksen vallassa, aivan kuten ensimmäisenkin osan.

Anneliana avatar
Tykkäsin todella paljon sarjan toisesta osasta. Tämä kirja oli täynnä kuumaa intohimoa, kateutta ja sellainen määrä epätoivoa, että huhhuh. Patchin osuus kirjassa oli hieman epäselvä ja sekava joka ärsytti minua hieman, mutta rakastan häntä vieläkin anteeksiantamattoman paljon. Vee nauratti minua aivan suunnattomasti (kuten aina) ja Scott hahmona vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Noran tulisuus tässä osassa saa minulta täydet pisteet. Lukekaa ihmeessä!
Helmeilevä susi avatar

Sarjan kaksi ensimmäistä kirjaa olivat ainakin sangen… vaikuttavia. En KOSKAAN arvannut (ainakaan oikein) mitä seuraavaksi tapahtuisi. Välillä inhosin Patchia, välillä rakastin Patchia, ja välillä en tiennyt mitä ajatella Patchista. Rixon on tyhmä. Ei siis fiksu-tyhmä vaan kiva-tyhmä. Ja kyllähän ymmärsit, piste. Täältä tullaan, Hiljausuus!

Olen puhunut.

Emili@ avatar
Upeat kannet, omaperäinen aihe... Siihen se sitten oikeastaan jääkin. En voi sanoin kuvailla, kuinka turhauttavaa vastavirtaan kahlausta koko kirjan lukeminen oli. Nora osoittautui lähes täydelliseksi idiootiksi jonka tekemisistä ei toden totta löytynyt sitten järjen hiventäkään, ja teki kyllä monessa kohtaa niin kovasti mieli repiä hiukset ihan kokonaan irti ihan juurian myöten. Koko kirja keskittyi sananmukaisesti siihen, miten Nora yritti parhaansa mukaan pönkittää ... (lisää)
Mystinen tyttö avatar
4.5
Täytyy sanoa, että toiseen osaan hiukan petyin. Se ei lähtenyt lentoon samalla tavalla kuin ensimmäinen osa, mutta kuten yleensä toinen osa ei päihitä ensimmäistä osaa, eikä edes ole samalla tasolla. Riitasointu oli kuitenkin hieno lukukokemus. Aluksi meinasi kiinnostus kirjaan lopahtaa, mutta vähän ennen puolta väliä alkoi lukeminen tulla tavaksi. Pian huomasin jo lukevani niin paljon kuin suinkin. Olen enemmän kuin iloinen, että kaksi sivuhenkilöä Rixon ja Marcie saivat ... (lisää)
Mirelle avatar
1.5
Okei..ensimmäinen osa oli paljon parempi. Tämä oli pettymys. Päähenkilöistä molemmat käyttäytyvät täysin typerästi ja Nora ei osannut ollenkaan päättää oliko Patch kiva vai ei. Tuntui kuin olisin lukenut kirjaa Kauniista ja rohkeista. Olisin toivonut enemmän jännitystä. Tämä on myös yksi harvoista kirjoista jonka jätän kesken. Olen lukenut nyt 228 sivua eikä mielenkiinto vain yksinkertaisesti riitä.
Ageha avatar
1.5
Tämä kirja oli minulle henkilökohtaisesti pettymys. Sarjan ensimmäisessä kirjassa tapahtui kaikkea mielenkiintoista, mutta tässä tunnuttiin keskittyvän hirveästi vain päähenkilön teiniangstiin kun yhyy yhyy ei tarpeeksi huomiota enkelipojalta (ihan kuin tällä pojalla ei saattaisi olla elämässään esim. kaikkea ongelmallista ja vaarallista). Kirjassa oli toki hyvätkin hetkensä, mutta minut jätti kyllä täysin kylmäksi. En vain jaksanut sietää päähenkilön ajattelutyyliä.
Elys avatar
Miaaas avatar
Ensinmäinen osa oli parempi, mutta tämäkin oli silti koukuttava. Jännitystä oli paljon ja välistä vähän sekava mutta tosi hyvä! Harmitti vain, kun Patch ja Nora erosivat, mutta se vaan lisäsi halua lukea loppuun ja selvittää palaavatko he yhteen.
Rosale avatar
Mielestäni tämä osa oli parempi kuin ensimmäinen, mutta Nora alkoi ärsyttää. Jahkaili vain Patchin perään..Mutta eron takana olikin ollut Rixon! Juoni oli hieman sekava, mutta mielestäni hyvä. :)
kyyhkynen avatar
Fallen angel avatar
janki avatar
Tämä kirja on todellinen parannus ensimmäisestä osasta! Tässä oli sitä jotakin. Ainoana huonona puolena oli koko Patch touhu ja se että hän vehtasi sen Marcien kanssa(!?) ja käyttäytyi muutenkin Noraa kohtaan hyvin ilkeästi koko ajan, sääliki kävi Noraa. Onneksi kuitenkin loppua kohti asiat hieman parani. Vee oli taas aivan omassa roolissaan ja sai kyllä nauraa hänen jutuilleen oikeen kunnolla. Samoin sille upealle kissatappelulle. Oli kyllä harmi että Vee jälleen ... (lisää)
Uusin jäsen: Peppi Pirhonen