Yön kutsu

Yön kutsu

Susan Krinard
Julkaistu: lokakuu 2011 (Harlequin)
Alkuperäinen nimi: Come the Night
Käännetty englanniksi: Come The Night
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka
Avainsanat: ihmissudet

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Virpi Kuusela. Nidottu.

Jillian Maitlandin velvollisuuksiin kuului leskeksi jäätyään naida puhdasverinen ihmissusi. Hänen diktatuurimainen isänsä ei ollut koskaan antanut hänelle vapauksia, eikä antaisi nytkään, sen Jillian tiesi. Mutta Jillianilla oli kuitenkin salaisuutensa, eikä hän muistanut, että oli kirjoittanut asiasta päiväkirjaansa. Jillianin poika Toby oli 11-vuotias, ikäistään valppaampi, eikä häneltä jäisi enää ymmärtämättä mikään, mitä hän ympärillään näki.

Ross Kavanaugh on menettänyt kaiken – työnsä ja kunnioituksensa, mutta kun 11-vuotias Toby ilmestyy hänen ovelleen ja kutsuu häntä isäkseen, saa hän jotakin, jota ei koskaan kuvitellut ansaitsevansakaan.

Jillianin, Rossin ja Tobyn tie viettämään rauhallista perhe-elämää on esteitä täynnä. Ennen kuin he ovat ymmärtäneet välillään roihuavan rakkauden, täytyy heidän lajitoveriensakin ymmärtää, että kaikkea ei voi saavuttaa väkivallalla, vaan sovinto on oikea tie onneen.

(muokattu 27.01.2016)

Aamunkoi (Houkutus, #4)Kajo (Kuura-trilogia, #2)Vainuttu (Susiraja, #4)Suden taisto (Veren viemät, #1)Ikuisuus (Väristys, #3)

Keskiyön kyyhkynen avatar
2.5
Yön kutsu ei vastannut ollenkaan ennakkokäsityksiäni ja juoni oli aivan erillainen kuin olin kuullut. Kirjan hahmoihin oli hankala samaistua osittain aikakautensa takia. Olin toivonut hieman erillaista tarinaa ja henkilösuhteita. Kaikkialla mainittu "rauhallinen perhe-elämä" ei tullut minulle missään välissä mieleenkään. Missä kohtaa sitä perhe-elämää vietettiin? Gillianin ja Rossin suhde oli liian sekava ja turhauttava minun makuuni. Krinardin muista teoksista olen pitänyt, ... (lisää)
Salka, LordStenhammar, KiLLPaTRiCK
Uusin jäsen: chong wen