Löytynyt (Taikavaras, #3)

Löytynyt

Sarah Prineas
Julkaistu: lokakuu 28, 2011 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Found
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu.

Taikuus on irti! Conn lähtee etsimään omaa velhokiveä voidakseen pelastaa Ehtoisan kaupungin pelkotaikuudelta, ahneelta Arhionvarilta. Matka vie kauas vuorille, missä hän kohtaa olennon, jonka on luultu kuolleen sukupuuttoon kauan sitten.

Velhopoika Conn onnistuu pakenemaan Sarastuksen palatsin vankityrmästä, minne hän on joutunut kukistettuaan Arhionvarin hyökkäyksen Deshin aavikkokaupunkiin. Nyt Arhionvar uhkaa Ehtoisan maagista kaupunkia ja kaupunkia suojelevaa hyvää taikuutta.

Yhdessä neuvosmaagi Ikimys Liiholasin kanssa Conn ryhtyy suunnittelemaan keinoa pelastaa Ehtoisan kaupunki. Conn on kuitenkin menettänyt oman velhokivensä, logus magicalicuksen, jonka avulla velho voi olla yhteydessä taikuuteen ja tehdä itse taikoja. Conn lähtee etsimään velhokiveä yhdessä Pihlava Silvan kanssa. Yhtäkkiä Connin ylle ilmestyy suunnattoman suuri varjo, joka sieppaa Connin mukaansa seikkailuun, joka ylittää hurjimmatkin kuvitelmat.

Kolmas osa lumoavasta Taikavaras-sarjasta.

(muokattu 07.06.2017)

Hurjien tarinoiden talo (Hurjien tarinoiden talo, #1)Haadeksen talo (Olympoksen sankarit, #4)Painajaisakatemia 3: Hornan hirviöt (Painajaisakatemia, #3)Taikamajakat (Tuikkulahden tarinat, #1)Fimbul-talvi (Matka Asgårdiin, #1)

MoonEye avatar
Sarjan paras osa. Tässä oli mukana se tunnelma, joka aiemmissa osissa jäi puuttumaan.
Taru Väyrynen, Carthanie, Darkki
Uusin jäsen: Irma Niemiaho