Mahtava Morris ja sivistyneet siimahännät

Terry Pratchett
fantasia, nuoret, seikkailu
Mahtava Morris ja sivistyneet siimahännät (Kiekkomaailma (nuortenkirjat) #1) - Terry Pratchett7.80

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Leena Peltonen. Kannen kuvat: David Wyatt.

1. painos: Karisto, 2002. Sidottu.
2. painos: Karisto, 2005. Nidottu.

Carnegie-mitali 2001. Guardian-lastenkirjallisuuspalkinnon ehdokas 2002.

Morris on kiero kolli, joka on kehitellyt täydellisen huijaussuunnitelman. Se lyöttäytyy yhteen simppelin oloisen soittajapojan ja älykkään rottalauman kanssa. Joukkio kiertää kaupungista toiseen ja rotat luovat pientä hysteriaa. Morris ja pillipiipari lupaavat armollisesti hoitaa rottaongelman pois – muhkeaa korvausta vastaan tietenkin – ja ei kun kuono kohti seuraavia höynäytettäviä!

Rottien mielestä touhu ei ole ihan reilua, ja päätetään tehdä viimeinen keikka. Mutta tässä kaupungissa homma ei sujukaan ihan yhtä helposti...

Terry Pratchett on yksi tämän hetken suosituimmista kirjailijoista. Hulvattoman hauska tarina mahtavasta Morrisista on voittanut Englannissa kansainvälisesti arvostetun Carnegie Medal -kirjallisuuspalkinnon.

Keskustelua: Terry Pratchett :: viestejä 119 kpl

Arvosanalla: 7.80/10
Arvosanoja: 178
Muokattu: helmikuu 07, 2016

Kiekkomaailma (nuortenkirjat) -kirjasarja

Ensimmäinen Kiekkomaailma-nuortenkirja Mahtava Morris ja sivistyneet siimahännät on yksittäinen teos. Loput kertovat Tiffany Särkysen seikkailuista.

Kuuluu yläsarjaan Kiekkomaailma

Mahtava Morris ja sivistyneet siimahännät (Kiekkomaailma (nuortenkirjat) #1)7.80
Vapaat pikkumiehet (Kiekkomaailma (nuortenkirjat) #2)8.16
Tähtihattu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat) #3)8.14
Talventakoja (Kiekkomaailma (nuortenkirjat) #4)8.46
Keskiyö ylläni (Kiekkomaailma (nuortenkirjat) #5)8.66
Paimenen kruunu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat) #6)8.78

Kirja-arvioita

10/10 |
tammikuu 04, 2015
Todella hauska ja hyvin kirjoitettu! Sai nauramaan ääneen useastikin (kaverit vähän ihmettelivät). Kerronta oli sujuvaa eikä missään vaiheessa päässyt tylsistymään. Suosittelen lämpimästi jos on vasta aloittelemassa Terry Pratchettin kirjojen lukemista. Sopii kaikenikäisille.
9/10 |
kesäkuu 03, 2014
Voi että, kun nauroin :D! Kirja oli mukaansatempaava ja hauskasti kirjoitettu :)! Ja erityisesti puhuvat rotat kiinnostivat ! Suosittelen kaikille läpmimästi :)
6/10 |
marraskuu 04, 2012
Kirja on hauskasti kirjoitettu, en voinut olla nauramatta kun luin sitä..
10/10 |
syyskuu 27, 2011
Hyvin mielenkiintoinen kirja, joka kestää useammankin lukukerran kepeästi (itselläni 4 kertaa). Kieli on hauskaa ja leikittelevää, tarina puhuvista rotista tempaa mukaansa. Rottien nimet kannattaa heti painaa muistiin, sillä niillä on ...