Vainottu (Yön talo #5) - P. C. Cast, Kristin Cast 7.74   294

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Annika Eräpuro. Sidottu.

Entä jos muinainen pahuus haluaa juuri sinut? Entä jos se on viettelevintä mitä koskaan olet kohdannut?

Zoey ystävineen on paennut koululta ja piileskelee maan alla Stevie Raen ja ällöjen punaisten tulokkaitten tyyssijassa. Maanalaisen väen olemassaolo ei ole enää Neferetin oma pikku salaisuus vaan koko koulun tiedossa. Mutta Neferetillä on nyt puolellaan väkevin pahuuden voima, muinainen Kalona, joka on kietonut talon väen pikkusormensa ympärille – hän on kuin himottavaa, tappavaa myrkkyä.

Zoeyn on etsittävä ratkaisua kaukaa edellisistä elämistä asti. Mutta pystyykö hän vastustamaan Kalonan suloista pedonkatsetta?

Kirja julkaistu helmikuu 18, 2012 (Otava)
Alkuperäinen nimi Hunted

Tietoja muokattu helmikuu 15, 2016

Omassa kirjahyllyssäni

Yön talo -kirjasarja

Sarja sisältää 12 pääteosta ja yhteensä teoksia 12 kpl.

Merkitty (Yön talo #1) 7.58   526

Kirja-arviot 104
Viestit 96
elokuu 11, 2016
5 / 10

Parempi kuin edeltäjänsä. Viihdyttävä ja sujuvaa luettavaa, mutta ei herätä suuria tunteita tai ajatuksia.

Lue koko arvostelu täältä: http://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2016/08/kirja-arvostelu-p-c-cast-kristin-cast.html

Poison Girl
Poison Girl
Arvosanat 163
Kirja-arviot 66
Viestit 45
syyskuu 27, 2015
8 / 10

Aika nopeasti tämän kirjan hotkaisi, vaikka onkin 400-sivuinen. Musta oli hienoa, että vihdoin selkeni miksi Zoey tuntee vetoa niin moneen poikaan samaan aikaan. Jotenkin en pysty enää kritisoimaan Zoeyta siitä. Sitä paitsi itsekin pidän näistä pojista. Paitsi Erikistä, en alkujaankaan pitänyt hänestä. Toivottavasti Zoey lemppaa sen :D Muutenkin juoni kulki mukavsti eteenpäin, vaikka olenkin sitä mieltä, että varmasti joidenkin kirjojen asioita voisi panna yhteen, ettei sarjan tarvitsisi olla niin pitkä. Jotenkin kamalaa ajatella, että täytyy vielä lukea 7 kirjaa että saa sarjan loppuun! Mutta ei auta...

Myrsky10
syyskuu 3, 2013
8 / 10

Hyvä kirja, kuten edellisetkin osat. Seuraava kirja odottaa jo lukemista.

heinäkuu 30, 2013
8 / 10

aarhh.... välillä tekisi mieli rueta itkemään kun kokoajan tulle uusia miehiä/poikia/tulokkaita/vampyyrejä/langeneita enkeleitä yms. joista Zoey ei vain saa pidettya näppejään erossa ja muutenkin se itsehillinän puute kyllä ärsyttää kovasti, jaa toki myös vihaan Heathia. Muuten kirja oli minusta oikein kiva ja odotan innolla jatkoa!=)

elokuu 11, 2012
6 / 10

Oli tämä ehkä paras tähänastisista kirjoista vaikka pidänkin todella paljon ensimmäisestä kirjasta. Eniten aivoon ottaa kuitenkin Zoen ainainen poika draama sitä tuli mittatäyteen jo kolmannessa kirjassa, sentakia minulla kesti lukea koska en yksin kertaisesti jaksanut ajatusta kauheasta teini draamasta. Minusta kirjat voisivat keskittyä enemmän muihin asioihin, mutta muuten todella hyvä kirja.

toukokuu 31, 2012
2 / 10

Olin yhdessä vaiheessa ihan kamala "Yön talo-hullu", mutta nyt kyllästyin sarjaan totaalisesti. Kalonan lähentely ja kolmiodraama oli jotain niin tylsää, että lopetin kirjan kesken, vaikken yleensä tee niin. Ehkä kirja parani loppua kohden, mutta ensimmäinen puolisko sai minut kuolemaan tylsyyteen.. tämän sarjan lukeminen taitaa siis olla minun osaltani ohi. Mutta tuttua yön talo-meininkiä niille, jotka siitä tykkää.

toukokuu 15, 2012
10 / 10

Yön talo on totisesti yksi lempisarjoistani. Joskus Zoeyn toilailut poikien kanssa vähän ärsyttävät, mutta muuten en huomauttaisi yhtään mistään. Stevie Rae on ihana hahmo ja olen onnellinen, että hän on palaanut lähes entiselleen kuolemansa jälkeen. Vainottu on yksi sarjan parhaista teoksista. Kaikki jotenkin syvenee viidennen osan aikana. 5 tähteä!

maaliskuu 15, 2012
10 / 10

Aloitin lukemaan Yöntalo sarjaa, helmikuun puolessa välissä ja olen lukenut nyt kaikki viisi kirjaa. Kertakaikkisen loistava kirjasarja. Imaisi minut totaalisesti mukanaan, nyt vaan pitää malttaa syksyyn jolloin toivottavasti ilmestyy kuudes osa suomeksi.

helmikuu 27, 2012
6 / 10

Luoja, taas huomasi suorastaan ahmivansa sivuja. Oli aikaa siitä kun luin tätä edeltäneen kirjan, mutta onneksi tässä muistutettiin mieleen aiempia tapahtumia. Hassua, mutta olin jostain syystä kuvitellut aiemmin, että Kalona on nainen. Se, että hän on mies, selvisi vasta tässä kirjassa. Tässäkin kirjassa oli tunnistettavaa ja hyvin tyypillistä Castien tekstiä. Kirjoitustyyli on rentoa ja helppolukuista, mutta jälleen kerran karseat "teinisuomennokset" ottivat hermoon. Ilmeisesti suomentaja on ajatellut niiden kuuluvan kirjan teemaan. Lisäksi tämä draama sadantuhannenmiljoonan pojan välillä alkaa käydä aika tylsäksi, koska se jatkuu kirjasta toiseen eikä siihen tunnu tulevan mitään tolkkua. Jos sivuutetaan nämä muutamat miinukset, saa tästä kirjasta taas yhden hienon lukukokemuksen, mutta tavallaan kirjassa ei tapahdu mitään olennaista. Se on vain ns. tarina tapahtumien välissä. Tietenkin tämäkin oli jätetty jännään kohtaan, joten jatkoa odotellaan kiivaasti.

toukokuu 26, 2014
elokuu 8, 2012