Vainottu (Yön talo, #5)

Vainottu

P. C. Cast, Kristin Cast
Julkaistu: helmikuu 18, 2012 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Hunted
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Annika Eräpuro. Sidottu.

Entä jos muinainen pahuus haluaa juuri sinut? Entä jos se on viettelevintä mitä koskaan olet kohdannut?

Zoey ystävineen on paennut koululta ja piileskelee maan alla Stevie Raen ja ällöjen punaisten tulokkaitten tyyssijassa. Maanalaisen väen olemassaolo ei ole enää Neferetin oma pikku salaisuus vaan koko koulun tiedossa. Mutta Neferetillä on nyt puolellaan väkevin pahuuden voima, muinainen Kalona, joka on kietonut talon väen pikkusormensa ympärille – hän on kuin himottavaa, tappavaa myrkkyä.

Zoeyn on etsittävä ratkaisua kaukaa edellisistä elämistä asti. Mutta pystyykö hän vastustamaan Kalonan suloista pedonkatsetta?

(muokattu 15.02.2016)

Kahlittu (Yön talo, #7)Jäljitetty (Susiraja, #3)Pelastettu (Yön talo, #12)Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)Merkitty (Yön talo, #1)

Q_Black avatar
Luoja, taas huomasi suorastaan ahmivansa sivuja. Oli aikaa siitä kun luin tätä edeltäneen kirjan, mutta onneksi tässä muistutettiin mieleen aiempia tapahtumia. Hassua, mutta olin jostain syystä kuvitellut aiemmin, että Kalona on nainen. Se, että hän on mies, selvisi vasta tässä kirjassa. Tässäkin kirjassa oli tunnistettavaa ja hyvin tyypillistä Castien tekstiä. Kirjoitustyyli on rentoa ja helppolukuista, mutta jälleen kerran karseat "teinisuomennokset" ottivat hermoon. ... (lisää)
CaliFe avatar
Tantor90 avatar
Nannapus avatar
1.0
Olin yhdessä vaiheessa ihan kamala "Yön talo-hullu", mutta nyt kyllästyin sarjaan totaalisesti. Kalonan lähentely ja kolmiodraama oli jotain niin tylsää, että lopetin kirjan kesken, vaikken yleensä tee niin. Ehkä kirja parani loppua kohden, mutta ensimmäinen puolisko sai minut kuolemaan tylsyyteen.. tämän sarjan lukeminen taitaa siis olla minun osaltani ohi. Mutta tuttua yön talo-meininkiä niille, jotka siitä tykkää.
Luinwen avatar
2.5

Parempi kuin edeltäjänsä. Viihdyttävä ja sujuvaa luettavaa, mutta ei herätä suuria tunteita tai ajatuksia.

Lue koko arvostelu täältä: http://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2016/08/kirja-arvostelu-p-c-cast-kristin-cast.html

Poison Girl avatar
Aika nopeasti tämän kirjan hotkaisi, vaikka onkin 400-sivuinen. Musta oli hienoa, että vihdoin selkeni miksi Zoey tuntee vetoa niin moneen poikaan samaan aikaan. Jotenkin en pysty enää kritisoimaan Zoeyta siitä. Sitä paitsi itsekin pidän näistä pojista. Paitsi Erikistä, en alkujaankaan pitänyt hänestä. Toivottavasti Zoey lemppaa sen :D Muutenkin juoni kulki mukavsti eteenpäin, vaikka olenkin sitä mieltä, että varmasti joidenkin kirjojen asioita voisi panna yhteen, ettei ... (lisää)
Myrsky10 avatar
Hyvä kirja, kuten edellisetkin osat. Seuraava kirja odottaa jo lukemista.
Nage avatar
aarhh.... välillä tekisi mieli rueta itkemään kun kokoajan tulle uusia miehiä/poikia/tulokkaita/vampyyrejä/langeneita enkeleitä yms. joista Zoey ei vain saa pidettya näppejään erossa ja muutenkin se itsehillinän puute kyllä ärsyttää kovasti, jaa toki myös vihaan Heathia. Muuten kirja oli minusta oikein kiva ja odotan innolla jatkoa!=)
Ana95 avatar
Oli tämä ehkä paras tähänastisista kirjoista vaikka pidänkin todella paljon ensimmäisestä kirjasta. Eniten aivoon ottaa kuitenkin Zoen ainainen poika draama sitä tuli mittatäyteen jo kolmannessa kirjassa, sentakia minulla kesti lukea koska en yksin kertaisesti jaksanut ajatusta kauheasta teini draamasta. Minusta kirjat voisivat keskittyä enemmän muihin asioihin, mutta muuten todella hyvä kirja.
EndlessMoment avatar
Nina98 avatar
Yön talo on totisesti yksi lempisarjoistani. Joskus Zoeyn toilailut poikien kanssa vähän ärsyttävät, mutta muuten en huomauttaisi yhtään mistään. Stevie Rae on ihana hahmo ja olen onnellinen, että hän on palaanut lähes entiselleen kuolemansa jälkeen. Vainottu on yksi sarjan parhaista teoksista. Kaikki jotenkin syvenee viidennen osan aikana. 5 tähteä!
Usva avatar
Aloitin lukemaan Yöntalo sarjaa, helmikuun puolessa välissä ja olen lukenut nyt kaikki viisi kirjaa. Kertakaikkisen loistava kirjasarja. Imaisi minut totaalisesti mukanaan, nyt vaan pitää malttaa syksyyn jolloin toivottavasti ilmestyy kuudes osa suomeksi.
S.T.A.R., Jossu89, Lukijatar
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson