Liekehtivä valtaistuin (Kanen aikakirjat, #2)

Liekehtivä valtaistuin

Rick Riordan
Julkaistu: tammikuu 20, 2012 (Otava)
Alkuperäinen nimi: The Throne of Fire
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Vakuuttavaa fantasiaa – uskomattomat juonenkäänteet heittelevät lukijaa kuin egyptiläisten keksimä vipuvarsi!

Siitä lähtien kun muinaiset Egyptin jumalat vapautettiin nykymaailmaan, Kanen sisarukset Carter ja Sadie ovat olleet pulassa. Heillä ei myöskään ole aikaa harjoittaa yliluonnollisia kykyjään käytännössä.

Kaikki apu on tarpeen, kun Apep-käärme, pahin mahdollinen vihollinen ja kaaoksen ruumillistuma, on virkoamassa. Jos sisarusten ei onnistu estää kaaoksen voimia, koittaa maailmanloppu.

"Vauhdikas ja helppolukuinen seikkailu. Tämän jatkoa odottaa", kirjoitti Tähtivaeltaja-lehti sarjan avausosasta Punainen pyramidi.

(muokattu 01.05.2016)

Gregor ja Turman ennustus (Alismaan tarinat, #2)Lumottu lelutehdas (Haavekaupunki, #2)TaikajengiLoukkupoika (Loukkupoika, #1)Mimirin lähde (Matka Asgårdiin, #2)

Kirassiina avatar
Tässä kirjassa on sekä lopun että odotuksen tuntua, mistä jo syntyy loistava kirja. Siihen lisättynä Riordanin kirjoitustyyli, joka saa janoamaan lisää luettavaa. Kirja on siis LOISTAVA. Suosittelen.
Kastehelmi avatar
Kirja oli erinomainen jatko-osa Punaiselle pyramidille. Kirja vastasi odotuksiani, jotka olivat kasvaneet melkoisen korkeiksi Punaisen pyramidin lukemisen jälkeen. Suosittelen kirjaa ihan jokaiselle. Rick Riordan on mielestäni kirjailijoiden parhaimmistoa. Hän osaa vangita lukijat kirjan juonien sisälle saaden kirjan vaikuttamaan todelta.
suden veli avatar
Nykyaika yhdistyy muinaisuuteen ja uskomukset tosielämään. Aivan MAHTAVAA! Suosittelen.
Soturiorava avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Marski avatar
2.5
No...Tulihan tämäkin luettua, en pitänyt yhtä paljon kuin ensimmäisestä osasta, jotenkin...liikaa kaikkea, odotukset olivat Punaisen pyramidin jälkeen kasvaneet hieman, joten tämä oli melkoinen pettymys. Mutta kai sitä nyt on luettava myös kolmas osa Lisäksi voin taas syyttää suomentajaa, ja sanoa, että ainakin oma painokseni oli täynnä typeriä kirjoitusvirheitä.
Pyrexia avatar
Mielenkiintoinen kirja, hyvää jatkoa edelliselle. Huomasin myös, että tähän kirjaan jäi koukkuun, oli pakko lukea aina tilaisuuden tullen. Vauhtia ja jännitystä oli riittävästi, ja kuitenkin kun Egyptin historia/mytologia/jumalat ei edelleenkään ole kauhean tuttuja kuin ensimmäisen ja tämän kirjan myötä, niin tässä on sitä jotain uutta.
Arwina avatar
4.5
Seikkailu jatkuu. Onnistunut jatko-osa, kolmatta en ole ehtinyt vielä lukea. Kirja on tapahtumarikas ja seikkailun täyteinen. Parani edellisestä. Tämä oli romaani, jonka lukemista oli pakko jatkaa ja jatkaa ja.... Kunnes tajusi, että se loppui. Toivottavasti saan jostain käsiini kolmannen osan!
Emppu101 avatar
Taas yksi loistava taidonnäyte Rick Riordanilta. Kirja oli loistavaa fantasiaa, joka esitteli muinaisen Egyptin jumalat ja symbolit taitavasti. Mytologiateokset sujuvat kirjailijalta ja Rick Riordanin aikaisemmat teoksetkin osoittavat sen. Siitä ei epälystäkään etteikö tämä kirjailija osaisi kirjoittaa. Loistavaa älyn ja mielikuvituksen yhteistä kukintaa!
tiinuli avatar
mielestäni tämä kirja oli aika sekava.... Mutta se oli myös hauska ja vauhdikas ja siinä oli hyvät henkilöt..kannattaa lukea! :)
Linnavirta avatar
Kirja oli juuri sellainen kuin toivoinkin enkä voinut päästää sitä kädestä ennen kuin olin lukenut sen kokonaan. Toisaalta se kyllä oli juuri sellaista perus Rick Riordan kamaa, mutta hyvä se oli.
Vladimirian, Darkki, Pisania
Uusin jäsen: Minna Torvinen