Liekehtivä valtaistuin

@ Rick Riordan
Liekehtivä valtaistuin (Kanen aikakirjat #2) - Rick Riordan 8.10   197

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Vakuuttavaa fantasiaa – uskomattomat juonenkäänteet heittelevät lukijaa kuin egyptiläisten keksimä vipuvarsi!

Siitä lähtien kun muinaiset Egyptin jumalat vapautettiin nykymaailmaan, Kanen sisarukset Carter ja Sadie ovat olleet pulassa. Heillä ei myöskään ole aikaa harjoittaa yliluonnollisia kykyjään käytännössä.

Kaikki apu on tarpeen, kun Apep-käärme, pahin mahdollinen vihollinen ja kaaoksen ruumillistuma, on virkoamassa. Jos sisarusten ei onnistu estää kaaoksen voimia, koittaa maailmanloppu.

"Vauhdikas ja helppolukuinen seikkailu. Tämän jatkoa odottaa", kirjoitti Tähtivaeltaja-lehti sarjan avausosasta Punainen pyramidi.

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu tammikuu 20, 2012 (Otava)
Alkuperäinen nimi The Throne of Fire
Tietoja muokattu tammikuu 15, 2023

Kanen aikakirjat

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 3 kpl.

Punainen pyramidi (Kanen aikakirjat #1) 7.88   265

Kirja-arviot 13
Viestit 3
huhtikuu 6, 2015
6 / 10

Nykyaika yhdistyy muinaisuuteen ja uskomukset tosielämään. Aivan MAHTAVAA! Suosittelen.

Kirassiina
Arvosanat 392
Kirja-arviot 19
Viestit 8
kesäkuu 6, 2014
10 / 10

Tässä kirjassa on sekä lopun että odotuksen tuntua, mistä jo syntyy loistava kirja. Siihen lisättynä Riordanin kirjoitustyyli, joka saa janoamaan lisää luettavaa. Kirja on siis LOISTAVA. Suosittelen.

Marski
Arvosanat 38
Kirja-arviot 27
Viestit 57
huhtikuu 14, 2014
5 / 10

No...Tulihan tämäkin luettua, en pitänyt yhtä paljon kuin ensimmäisestä osasta, jotenkin...liikaa kaikkea, odotukset olivat Punaisen pyramidin jälkeen kasvaneet hieman, joten tämä oli melkoinen pettymys. Mutta kai sitä nyt on luettava myös kolmas osa Lisäksi voin taas syyttää suomentajaa, ja sanoa, että ainakin oma painokseni oli täynnä typeriä kirjoitusvirheitä.

Kastehelmi
Arvosanat 198
Kirja-arviot 51
lokakuu 15, 2013
10 / 10

Kirja oli erinomainen jatko-osa Punaiselle pyramidille. Kirja vastasi odotuksiani, jotka olivat kasvaneet melkoisen korkeiksi Punaisen pyramidin lukemisen jälkeen. Suosittelen kirjaa ihan jokaiselle. Rick Riordan on mielestäni kirjailijoiden parhaimmistoa. Hän osaa vangita lukijat kirjan juonien sisälle saaden kirjan vaikuttamaan todelta.

Pyrexia
Arvosanat 161
Kirja-arviot 24
Viestit 20
kesäkuu 25, 2013
8 / 10

Mielenkiintoinen kirja, hyvää jatkoa edelliselle. Huomasin myös, että tähän kirjaan jäi koukkuun, oli pakko lukea aina tilaisuuden tullen. Vauhtia ja jännitystä oli riittävästi, ja kuitenkin kun Egyptin historia/mytologia/jumalat ei edelleenkään ole kauhean tuttuja kuin ensimmäisen ja tämän kirjan myötä, niin tässä on sitä jotain uutta.

Arwina
Arvosanat 40
Kirja-arviot 38
toukokuu 7, 2013
9 / 10

Seikkailu jatkuu. Onnistunut jatko-osa, kolmatta en ole ehtinyt vielä lukea. Kirja on tapahtumarikas ja seikkailun täyteinen. Parani edellisestä. Tämä oli romaani, jonka lukemista oli pakko jatkaa ja jatkaa ja.... Kunnes tajusi, että se loppui. Toivottavasti saan jostain käsiini kolmannen osan!

Emppu101
Arvosanat 18
Kirja-arviot 16
syyskuu 9, 2012
10 / 10

Taas yksi loistava taidonnäyte Rick Riordanilta. Kirja oli loistavaa fantasiaa, joka esitteli muinaisen Egyptin jumalat ja symbolit taitavasti. Mytologiateokset sujuvat kirjailijalta ja Rick Riordanin aikaisemmat teoksetkin osoittavat sen. Siitä ei epälystäkään etteikö tämä kirjailija osaisi kirjoittaa. Loistavaa älyn ja mielikuvituksen yhteistä kukintaa!

tiinuli
Arvosanat 32
Kirja-arviot 2
helmikuu 28, 2012
8 / 10

mielestäni tämä kirja oli aika sekava.... Mutta se oli myös hauska ja vauhdikas ja siinä oli hyvät henkilöt..kannattaa lukea! :)

Linnavirta
Arvosanat 6
Kirja-arviot 2
helmikuu 9, 2012
10 / 10

Kirja oli juuri sellainen kuin toivoinkin enkä voinut päästää sitä kädestä ennen kuin olin lukenut sen kokonaan. Toisaalta se kyllä oli juuri sellaista perus Rick Riordan kamaa, mutta hyvä se oli.

Soturiorava
Arvosanat 207